Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@17:52:30 GMT

تماس تلفنی نخست وزیر لیبی با سفیر ترکیه در طرابلس

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۵۳۸۴

تماس تلفنی نخست وزیر لیبی با سفیر ترکیه در طرابلس

پایگاه اطلاع‌رسانی نخست وزیری لیبی از تماس تلفنی فائز السراج با سفیران ترکیه و ایتالیا در طرابلس در پی حمله هفته گذشته نیروهای خلیفه حفتر خبر داد. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، پایگاه اطلاع‌رسانی نخست وزیری لیبی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فائز السراج در پی اصابت موشک پرتاب شده از سوی شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر به نزدیکی سفارت‌خانه‌های ترکیه و ایتالیا در طرابلس، با سفیران این دو کشور تلفنی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این اطلاعیه السراج در تماس تلفنی با سرحد آکسن، سفیر ترکیه و گیزپه بوچینو سفیر ایتالیا در طرابلس درباره وضعیت ساختمان سفارتخانه پس از حمله شبه نظامیان حفتر کسب اطلاعات کرد.

السراج همچنین این حمله را «جرمی وحشیانه» خوانده و گفت: شبه نظامیان حفتر پس از شکست در میادین، بزدلانه به مناطق مسکونی حملات متعدد ترتیب دادند.

ترکیه 11 هزار فرد مسلح را برای جنگ در لیبی به خدمت گرفت

گفتنی است روز پنجشنبه شبه نظامیان خلیفه حفتر اقدام به شلیک چندین موشک از نقاط مختلف پایتخت لیبی کرد که برخی از آنها به بندر طرابلس، فرودگاه معیتیقه و نزدیکی ساختمان‌ سفارتخانه‌های ترکیه و ایتالیا اصابت کرد. در این حملات 3 نفر جان باختند.

خلیفه حفتر، فرمانده شبه‌نظامیان شرق لیبی در تاریخ 12 دسامبر جاری اعلام کرد که حمله سرنوشت‌سازی در طرابلس انجام خواهد داد. او در 4 آوریل گذشته حملاتی را برای تصرف این شهر آغاز کرد.

یگان‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، در واکنش به این تحرکات نظامی حفتر عملیات «برکان الغضب» را راه‌اندازی کردند.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,88,89,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی" ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی ترکیه اخبار لیبی ترکیه شبه نظامیان خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، یادداشت تفاهم راه توسعه بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رئیس‌جمهور اردوغان و نخست‌وزیر عراق در بغداد به امضا رسید.

یادداشت تفاهم بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در خصوص همکاری در پروژه راه توسعه در بغداد، پایتخت این کشور امضا شد.

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، رزاق محیبس الصداوی، وزیر حمل و نقل عراق، جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر و سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات نیز در مراسم امضای یادداشت تفاهم حضور داشتند.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای انجام دیدارهای رسمی صبح امروز عازم عراق شد و در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و سایر مقامات عراقی قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • تماس تلفنی وزیر امور خارجه سلطنت عمان با وزیر امور خارجه کشورمان
  • تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان