Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@22:43:47 GMT

هدفگذاری تولید ۱۰هزارتن ماهی سردابی در شهرستان کیار

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۵۷۱۹

هدفگذاری تولید ۱۰هزارتن ماهی سردابی در شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان ، جلسه ساماندهی مزارع پرورش ماهی باحضور آقای نصیریان فرماندار شهرستان،آقای مهندس داودی نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان،آقای سامانی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان،مسئول اتحادیه آبزی پروری و جمعی دیگر از مسئولین و کارشناسان استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان کیار برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرماندار شهرستان کیار با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی باید طرح جامعی را در خصوص ساماندهی مزارع پرورش ماهی حاشیه رودخانه سبزکوه تدوین کند اظهار کرد: در این طرح باید قوانین ،مقررات و چارچوب های اشتغال در حوزه رودخانه سبزکوه در نظر گرفته شود و همچنین در قالب مجوزها از ظرفیت ها و تسهیلات موجود استفاده و کلیه استانداردها و مسائل ایمنی در زمینه ساماندهی مزارع پرورش ماهی مورد توجه قرار گیرد بعلاوه همکاری سایر دستگاه ها نیز مورد تاکید است.

سعید داودی نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار با بیان اینکه شهرستان کیار دارای رتبه ۲ استانی در زمینه پرورش ماهیان سردآبی می باشد گفت : شهرستان کیار ظرفیت بسیار خوبی جهت پرورش و تولید گونه های مختلف ماهی را دارد و در حال حاضر ۱۷۸ مزرعه پرورش ماهی با تولید سالیانه ۵۰۰۰ تن در سال در حاشیه رودخانه سبزکوه وجود دارد که چنانچه ساماندهی کامل و جامع انجام شود تولید ماهی در این منطقه به ۱۰۰۰۰ تن در سال افزایش پیدا میکند.

داودی نیا افزود : در این جلسه مقرر گردید با هماهنگی ادارات مربوطه بخصوص آب منطقه ای و اداره شیلات و جهادکشاورزی شهرستان نسبت به شناسایی مزارع در بستر و حریم رودخانه اقدام و با همکاری بهره برداران نسبت به آزادسازی با حفظ اشتغال و تولید اقدام گردد.

46

کد خبر 1386229

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری شهرستان کیار پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ساماندهی آبشوران

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه ساماندهی رودخانه آبشوران در قطعه محدوده مسجد آیت‌الله بروجردی که از چندی قبل دچار ریزش شده از اوایل اردیبهشت آغاز خواهد شد، گفت : این کار به صورت مشترک توسط شهرداری و آب منطقه‌ای انجام می‌شود و اقدامات اولیه آن همچون تهیه قطعات پیش ساخته، برگزاری مناقصه و ... انجام شده است.

وی ادامه داد: مقرر بود ساماندهی این قطعه سال قبل انجام شود، اما به دلیل بار ترافیکی قابل توجهی که در این محدوده وجود دارد و ممکن بود باعث اختلال تردد در روز‌های پایان سال و برای مسافران نوروزی شود، کار به تعویق افتاد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه زمان مورد نیاز برای ساماندهی این قطعه را بسته به شرایط آب و هوایی، تامین اعتبار و همچنین شرایط تردد و بار ترافیکی متغییر دانست.

یگانه با بیان اینکه بعد از قطعه مسجد آیت‌الله بروجردی دو قطعه دیگر در محدوده «حیدریه» واقع در میدان آیت‌الله کاشانی و همچنین پل حدادعادل در اولویت ساماندهی است، خاطرنشان کرد: ساماندهی این قطعات نیازمند تامین منابع مالی بوده و به محض تامین اعتبار کار آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با همکاری آب منطقه‌ای و برنامه و بودجه در حال رایزنی برای تامین اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی آبشوران در این قطعات هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه به جداسازی فاضلاب از رودخانه آبشوران نیز اشاره کرد و ادامه داد: در هر مسیری که کار ساماندهی آبشوران انجام می‌گیرد، به موازات آن خطوط لوله فاضلاب نیز در مجاورت آبشوران اجرا می‌شود تا دیگر فاضلاب وارد این رودخانه نشود.

به گفته یگانه، با پایان کار ساماندهی رودخانه آبشوران از جنوبی‌ترین نقطه شهر یعنی میدان آزادگان تا ورودی آبشوران به رودخانه «قره‌سو» خطوط فاضلاب اجرا و فاضلاب از رودخانه جدا خواهد شد.

وی هدف اصلی ساماندهی رودخانه آبشوران را مستحکم کردن دیواره‌های آن و جداسازی فاضلاب از این رودخانه اعلام کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در میاندوآب
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • ساماندهی حریم رودخانه هروچایی خلخال
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شد
  • آخرین وضعیت ساماندهی آبشوران