Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@21:08:52 GMT

قنات بناب ششده جانی تازه گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۶۶۰۵

قنات بناب ششده جانی تازه گرفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر اسلامی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: با رسوب شکنی و بغل تراشی قنات بناب ششده واقع در شهرستان فسا، چشمه‌های آب در این قنات جاری شد و دبی آب از ۱۶ به ۳۵ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

او با اشاره به اینکه قنات بناب ششده قدمتی ۵۰۰ ساله و ۱۳۵۳ متر طول دارد، تصریح کرد: پیش از مرمت این قنات ۵۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی روستای قادر آباده ششده بوسیله آب این قنات آبیاری می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر اسلامی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی روستای مذکور از این قنات سیراب و ۳۰ خانوار بهره مند می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: بدنه و کف قنات به مرور زمان سخت و سنگی شده بود و برای نخستین بار در استان فارس حجمی معادل ۸۰ متر مکعب رسوب شکنی در یک قنات صورت گرفت.

اسلامی تصریح کرد: پارسال ۱۲۴ رشته قنات به طول ۵۸ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در استان فارس مرمت و بازسازی شده که افزایش آبدهی ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه را به دنبال داشته است.

او با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی ۷ کیلومتر بیشتر از برنامه پیش بینی شده بود، اضافه کرد: اعتبار مذکور از محل اعتبارات طرح کمک‌های فنی و اعتباری ملی تامین شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه مرمت ۷۴ رشته قنات به طول تقریبی ۳۰ کیلومتر در دستور کار امسال این مدیریت قرار دارد، گفت: از محل اعتبارات استانی سیل ۷۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص داده شده است و مرمت قنات‌های مذکور افزایش آبدهی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه را به دنبال دارد.

اسلامی تصریح کرد: ۵۰ قنات خشک استان فارس پس از بارندگی‌های بهاره مجددا فعال و آب در آنان جاری شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت قنات آب قنات بازسازی قنات استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی به اسرائیل، جان تازه‌ای به رزمندگان راه آزادی قدس دمید

ماموستا عثمان یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به دفاع اخیر جمهوری اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: بی‌تردید حملات نیروهای مسلح و مقتدر جمهوری اسلامی ایران، جان تازه‌ای به رزمندگان راه آزادی قدس دمید.

امام جمعه ربط سردشت گفت: از سوی دیگر وعده صادق نظام جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم جنایتکار و خونخوار صهیونیستی محقق شد و قدرت ایمان و اقتدار نیروهای مسلح ایران، یوم الله دیگری در افتخارات ملت ایران به ثبت رسانید.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در جریان این دفاع مقتدرانه، دست قدرت خدا از آستین ملت ایران بیرون آمد و مشت محکمی بر پیکره ظالمان و ستمگران وارد ساخت.

ماموستا یوسفی بیان کرد: به عنوان امام جمعه ربط سردشت، حمایت خود را از حملات مقتدرانه و غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده و امید است ضمن پیروزی اسلام و مسلمانان، به زودی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها آزاد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی نداشت
  • قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات
  • شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
  • ۳۰ میلی‌متر به آب سد‌های فارس اضافه شد
  • حملات نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی به اسرائیل، جان تازه‌ای به رزمندگان راه آزادی قدس دمید
  • ‌اضافه شدن ۳۰ میلی‌متر به میانگین آب سدهای فارس
  • آب‌ شاهی در گاری و تانکر | تصاویری از فروش آب در تهران ۱۰۰ سال پیش
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت