Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@14:28:12 GMT

نوبرانه سیب گلاب فنوج در راه بازار

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۶۸۵۹

نوبرانه سیب گلاب فنوج در راه بازار

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدیرجهاد کشاورزی فنوج گفت: میانگین برداشت سیب گلاب در هر هکتار ۱۰ تن است وپیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۸۰ تن سیب گلاب برداشت و روانه بازار شود.

عیسی قاضی افزود: محصول سیب گلاب فنوج ارگانیک است و در آن از هیچ سم ویا کود شیمیایی استفاده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: درخت سیب گلاب ثمردهی بسیار بالایی دارد بطوری که یک سال پس از کاشت، میوه می‌دهد و این درخت گزینه مناسبی برای رونق کشاورزی و درآمد زایی کشاورزان منطقه است.

قاسمی کارشناس ترویج و‌تولیدات گیاهی نیز گفت: میوه سیب گلاب، خواص دارویی دارد و برای بیماری کم خونی، زیبایی پوست، کنترل کلسترول، کاهش استرس و جلوگیری از سرطان ریه و بیماری‌های قلبی و‌عروقی مفید است.

برداشت سیب گلاب درفنوج از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی برداشت سیب گلاب سیب گلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران

جلال یوسفی مدیر جهاد کشاورزی دهلران اظهار داشت: شهرستان دهلران قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان ایلام است، هم اکنون برداشت کلزا در سطح شهرستان آغاز شده و به زودی برداشت گندم نیز شروع می‌شود.

وی با بیان لزوم همکاری و هماهنگی گسترده سایر دستگاه‌های مسئول با مدیریت جهاد کشاورزی برای مدیریت عملیات برداشت، افزود: در سال زراعی جاری ۶۶ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی دهلران یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی ۲۳۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

یوسفی با اشاره به رشد سه برابری سطح زیر کشت محصول کلزا، گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود به طور تقریبی ۱۵ هزار تن محصول از این اراضی استحصال شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هفت سیلوی فعال و سه مرکز خرید کلزا در شهرستان آماده تحویل محصول گندم و کلزا است و همچنین طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، برداشت توسط قریب به ۳۲۵ دستگاه کمباین انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران