Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفرا و مقامات اتحادیه اروپا در بیانیه مشترک بی‌سابقه‌ای خطاب به انگلیس نوشتند، شیوع ویروس کرونا جای شکی باقی نمی‌گذارد که همبستگی میان لندن و بروکسل در راستای منافع مشترک دو طرف خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا روز شنبه در بیانیه‌ای مشترک خطاب به انگلیس، بر لزوم همبستگی میان لندن و بروکسل تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «گاردین»، سفرا و مقامات ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بیانیه مشترک بی‌سابقه‌ای خطاب به انگلیس نوشتند، شیوه ویروس کرونا نشان داد همبستگی میان بروکسل و لندن تا چه اندازه حیاتی است.

در این بیانیه که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم منتشر شده است بر لزوم حفظ اتحاد و تداوم ارزش‌های مشترک میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس تأکید شده است.

سفرای اتحادیه اروپا در این بیانیه آورده‌اند: «برای هر کسی که شک داشته است روابط نزدیک میان اتحادیه اروپا و انگلیس در راستای منافع مشترک آن‌ها قرار دارد، قطعاً بحران شیوع ویروس کرونا آن را اثبات کرده است.حقیقتاً در جهان کنونی، همکاری میان ملت‌ها و کشورها و مردم آن‌ها ضروری است».

این بیانیه می‌افزاید: «قصد این بیانیه تغییر در تصمیم مردم انگیس در همه‌پرسی [خروج از اتحادیه اروپا] نیست بلکه فقط می‌خواهد این را بگوید که اروپایی‌ها موارد اشتراک زیادی با مردم انگلیس دارند».

مقامات اروپایی با تأکید بر اهمیت چندجانبه‌گرایی نوشتند، از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا متأسف هستند اما به تصمیم مردم این کشور احترام می‌گذارند.

مردم بریتانیا در همه پرسی سال ۲۰۱۶ به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی مثبت دادند و در نهایت دی ماه سال گذشته آن را به اجرا گذاشتند.

انگلیس تا یک سال در حالت گذار قرار دارد و قصد دارد ظرف این یک سال مذاکره با بروکسل بر سر نحوه روابط مشترک پس از اجرای برگزیت را به نتیجه برساند.

با این حال مقامات اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند با توجه به شیوع ویروس کرونا، رسیدن به توافق تا پایان سال جاری میلادی غیرممکن است و این تاریخ انجام مذاکرات باید تمدید شود.

در حال حاضر انگلیس با ثبت بیش از ۳۱ هزار مورد فوت در اثر ویروس کرونا، بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ در میان کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا همبستگی لندن انگلیس ویروس کرونا اتحادیه اروپا همبستگی میان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید

آرسنال با برد پرگل دربی لندن به صدر جدول لیگ برتر انگلیس صعود کرد.

به گزارش مشرق، آرسنال در بازی معوقه خود در لیگ انگلیس با نتیجه قاطع ۵ بر صفر چلسی را شکست داد.

در این بازی تروسار، وایت (۲بار)، هاورتس (۲بار) گلزنی کردند.

شاگردان آرتتا با فتح دربی لندن با ۷۷ امتیاز به صدر جدول لیگ انگلیس تکیه زدند.

لیورپول با یک بازی کمتر و ۷۴ امتیاز دوم است و سیتی با ۲ بازی کمتر و ۷۳ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

چلسی نیز در ادامه فصل ناامیدکننده خود با ۴۷ امتیاز در جایگاه نهم ایستاد.

دیگر خبرها

  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا