Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:12:26 GMT

زکات عنایتی از سوی خداوند است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۸۱۸۶

زکات عنایتی از سوی خداوند است

ایسنا/یزد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد گفت: زکات یکی از پایه‌های تقویت اقتصاد جامعه به‌ ویژه کمکی به اقشار نیازمند است تا آن‌ها هم بتوانند مانند مردم دیگر زندگی کنند و این عنایتی از سوی خداوند است.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در جلسه شورای زکات استان و همچنین شورای زکات شهرستان‌ها که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان این که زکات از جمله واجباتی است که حدود 30 مرتبه در قرآن در مورد آن بحث و در 27 آیه زکات همراه با نماز ذکر شده است، افزود: زکات یکی از پایه‌های تقویت اقتصاد جامعه به‌ویژه کمکی به اقشار نیازمند است تا آن‌ها هم بتوانند مانند مردم دیگر زندگی کنند و این عنایتی از سوی خداوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حکومت‌ها از زمان پیامبر اکرم(ص) همواره اهمیت زیادی به پرداخت زکات می‌دادند و اگر در منطقه‌ای زکات پرداخت انجام نمی‌شد، با آن منطقه به‌عنوان متمرد با نظام برخورد جدی می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اگر چه پرداخت زکات واجب منحصر به 9 چیز می‌شود اما فقها در این مورد بحث‌هایی دارند که باید محدودیت‌ها در پرداخت زکات برداشته شود چون در کنار مصرف گندم، مصرف برنج را هم دارم و شاید بیشتر از گندم مصرف می‌شود، به همین منظور برخی فقها موضوع زکات مستحبی برای کمک به فقرا را در کنار زکات واجب مطرح کرده‌اند که موارد مختلفی را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: پرداخت زکات اثرات و برکات زیادی در زنگی و اموال کسانی که زکات پرداخت کرده‌اند داشته است و ضرورت دارد روحانیون، مبلغین و مروجان و دستگاه‌های مرتبط با امر تبلیغات و فرهنگ‌سازی این فریضه الهی نسبت به نشر و بیان این برکات و آثار و مسائل و احکام شرعی پرداخت زکات داشته باشند و مردم را تشویق و ترغیب به پرداخت کنند.

آیت‌الله ناصری تأکید کرد: زکات بیشتر حق فقر است و در موارد دیگر بنا به‌ ضرورت هزینه شود و مستحب است زکات در همان منطقه‌ای که جمع‌آوری‌شده است برای فقرای همان محل هزینه شود.

وی یادآور شد: کمیته امداد و بهزیستی با همکاری و مشارکت یکدیگر با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود باید زمینه مناسب برای پرداخت آسان زکات فطریه در روز عید سعید فطر به شیوه‌های مختلف با توجه به شرایط کنونی جامعه فراهم کنند.

«محمد شجاعان» مدیر کل کمیته امداد استان یزد نیز در این جلسه با بیان این که شورای زکات استان یک مجموعه تأثیرگذار در امر دریافت و فرهنگ‌سازی زکات در سطح استان است، افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر و جمع‌آوری زکات فطریه، برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام‌شده است و با توجه به وضعیت موجود در سال جاری احتمال برگزار نشدن نماز عید فطر، شیوه‌های مختلفی برای دریافت فطریه از سوی این نهاد طراحی و پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، وی ادامه داد: در عید سعید فطر پایگاه‌های این نهاد در سطح استان دایر است و از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان نسبت به دریافت زکات فطریه اقدام می‌شود و همچنین کد دستوری #۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه برای سهولت در پرداخت به‌صورت غیرحضوری در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كميته امداد يزد شورای زکات پرداخت زکات عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی امروز دوشنبه از خدمات این کشور برای حجاج ایرانی قدردانی و تشکر کرد.

عنایتی ضمن استقبال از سفر شهروندان عربستانی به ایران، گفت: «ما مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی هستیم که به ایران سفر می‌کنند. از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد».

وی درباره ورود نخستین گروه از عمره‌گذاران ایرانی به عربستان پس از ۹ سال، تأکید کرد: «این افراد نخستین گروه از عمره‌گذاران هستند، ولی پس از موسم حج، این سفرها ادامه خواهد داشت».

مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به عمره، بامداد امروز دوشنبه با حضور عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران، در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی برگزار شد.

محمدحسین آجیلیان مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد که از امروز روزانه ۲ پرواز برای انتقال زائران عمره به عربستان انجام می‌شود.

زائران ایرانی در قالب کاروان‌های ۸۵ نفره به زیارت خانه خدا می‌روند. رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «اعزام عمره‌گزاران ۱۰ روز طول می‌کشد.» بر همین اساس آخرین پرواز عمره ۱۳ اردیبهشت صورت می‌گیرد.

عمره که سال ۹۴ تعطیل شده بود، سال گذشته قرار بود با اعزام ۷۰ هزار نفر در ۲ ماه برقرار شود که به دلیل مشکل فنی در پروازها هیچ اعزامی صورت نگرفت.

کد خبر 846497 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت
  • ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • عنایتی، بمب روحیه برای نبرد تکراری! (عکس)
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس