Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:36:26 GMT

متوسط بارندگی‌های کشور از مرز ۳۰۰ میلی‌متر گذشت

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۸۵۸۹

متوسط بارندگی‌های کشور از مرز ۳۰۰ میلی‌متر گذشت

به‌گزارش روز شنبه وزارت نیرو، از ابتدای مهر ۹۸ تا ۱۹ اردیبهشت ۹۹، میزان متوسط بارش‌ها در حوضه دریای خزر ۴۱۰.۴ میلی‌متر، خلیج فارس و دریای عمان ۴۴۰ میلی‌متر، دریاچه ارومیه ۳۳۶.۷ میلی‌متر، فلات مرکزی ۲۲۵.۸ میلی‌متر، مرزی شرق ۱۴۶ میلی‌متر و قره قوم ۲۷۴.۹ میلی‌متر بوده است که در مجموع نسبت به متوسط ۳۲۰ میلی‌متری مدت مشابه سال گذشته در کل کشور کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۹۸ تا ۱۹ اردیبهشت اگر چه نسبت به مدت مشابه گذشته ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد، اما نسبت به میانگین بارش ۱۱ ساله (۲۱۰.۸ میلی‌متر) ۴۳ درصد و متوسط ۵۱ ساله (۲۲۵.۶ میلی‌متر) ۳۴ درصد رشد دارد.

بنا بر این گزارش، بیشترین میزان کاهش بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با ۲۷ درصد مربوط به حوضه دریاچه ارومیه و عمده افزایش بارش هم با ۴۶ درصد رشد مربوط به حوضه مرزی شرق است.

برچسب‌ها بارش باران وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران وزارت نیرو بارش باران وزارت نیرو میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۲ تا ۷ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و شمال کشور پیش‌بینی می‌شود، در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز فلات مرکزی با مقدار میانگین ۱۲.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و حوضه دریای خزر با مقدار میانگین ۱۴.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های کشور در هفته جاری خواهند بود.

همچنین حوضه آبریز قره قوم با مقدار میانگین ۲.۶ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۲۰.۷ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه قره‌سو و گرگان با متوسط بارش ۳۹.۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متر و کویر درانجیر با مقدار میانگین ۲۵.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۳۹.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های گلستان، مازندران و یزد با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6085566 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری