Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی خدادادی روز شنبه در نشست خبری با موضوع گرامیداشت هفته هلال احمر در سرسرای  این جمعیت هلال احمر در اهواز بیان کرد: بیماران زمینه‌ای از جمله اقشاری هستند که همواره در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند به همین دلیل جمعیت هلال احمر استان کلینیکی را برای این افراد راه‌اندازی می کند تا برای پذیرش در این شرایط به بیمارستان مراجعه نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بهداشت و درمان در کنار پذیرش بیماران مبتلا به کرونا باید مواظب موارد دیگری همچون واکسیناسیون و حفاظت از سلامت افرادی با بیماران زمینه‌ای نیز باشد.

مردم به فکر کادر درمان باشند

خدادادی با بیان اینکه مردم به فکر کادر درمان باشند ادامه داد: بسیاری از این افراد به دلیل شرایط کرونایی، مدت طولانی است که به خانه خود نرفته‌اند و از خانواده های خود دور هستند.

وی افزود: مردم با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری می‌توانند از افزایش آمار ابتلا به کرونا جلوگیری کنند و از فشاری که بر کادر بهداشت و درمان وجود دارد بکاهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: بسیاری از مردم به صورت ناآگاهانه با رعایت نکردن اصول بهداشتی و افزایش انتشار این ویروس فشار زیادی را به کادر بهداشت و درمان وارد می کنند.

خدادادی ادامه داد: اگر مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند در بحث افزایش آمار ابتلا به کرونا دچار بحران خواهیم شد و شمار مبتلایان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: از صاحب نظران و رسانهها درخواست دارم در ترویج فرهنگ خود مراقبتی و رعایت فاصله گذاری و اصول بهداشتی فعالیت کنند.

خطرناک‌تر شدن کرونا در فصل پاییز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: در فصل پاییز و زمستان به دلیل شیوع بیماری‌هایی مثل آنفلوآنزا، شیوع و خطر بیماری کرونا بسیار افزایش خواهد یافت.

وی گفت: وقتی فردی آلوده به کرونا در یک فضای بسته قرار دارد تنها رعایت فاصله گذاری اجتماعی کافی نیست و امکان ابتلا در این فضا وجود دارد، به همین منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راه جلوگیری از ابتلا و قرار نگرفتن در مکان‌های شلوغ است.

خدادادی بیان کرد: ۱۷۵ واکسن کرونا در کشورهای مختلف در حال گذراندن کارآزمایی بالینی است اما امکان تولید واکسن مورد تایید تا ۱۲ ماه دیگر امکان پذیر نیست.

وی افزود: بیماری‌های ویروسی دارو  ندارند و باید با تقویت سیستم ایمنی بدن از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: برای مصونیت جامعه از کرونا باید واکسن برای ۷۰ درصد از جمعیت تهیه شود و یا ۷۰ درصد جامعه به این ویروس مبتلا شوند.

خدادادی ادامه داد: اگر به پیک بیماری برسیم با کمبود ظرفیت بهداشت و درمان و ظرفیت بیمارستانی روبه رو خواهیم شد.

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های محروم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار بسته معیشتی در بین خانواده های نیازمند در خوزستان توسط این جمعیت توزیع شده است.

وی گفت: همچنین در هفته جاری نیز ۲۱ هزار بسته بهداشتی در بین بیماران سخت علاج خوزستان توزیع خواهد شد.

خدادادی بیان کرد: ۲۲ کارگاه تولید دستکش و ماسک در خوزستان توسط هلال احمر راه اندازی شده تا در این شرایط سخت با کمبود این کالا در استان روبه رو نشویم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: تا چند روز آینده نیز یک آزمایشگاه تشخیص کرونای دیگر در اهواز راهاندازی می‌شود و هلال احمر استان برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیمارستان طالقانی خود را برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده است.

با کاهش محدودیت‌ها برخی افراد بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه حضور می‌یابند که این موضوع باعث افزایش آمار ابتلا به کرونا در خوزستان شده است.

۱۹ اردیبهشت مصادف با (هشتم می) سالروز تاسیس صلیب سرخ به نام روز هلال احمر نامگذاری شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان امداد و نجات هلال احمر ویروس کرونا سازمان امداد و نجات هلال احمر مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ابتلا به کرونا بهداشت و درمان اصول بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از هشت هزار سبد غذایی به رشد ۸۲ درصدی رسید.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و ۶۱۸ بسته معیشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار در سطح استان توزیع شد که این رقم در مدت مشابه آن یک‌هزار و ۹۳۰ سبد بود.

وی افزود: ارزش این بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال رحمت، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز در سطح استان زنجان و در محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰ توزیع شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: خیرین، نیکوکاران و مردم نوع‌دوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: طرح‌های بیان شده با همکاری کمیته امداد، آستان قدس رضوی، مراکز خیریه، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و سازمان داوطلبان هلال احمر کشور اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و محلات ۲۰۲۰ در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت مالی می‌کند.

هاشمی افزود: هلال‌احمر استان با استفاده از توان توانمندان و ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیازهای نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

کد خبر 747763

دیگر خبرها

  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت