Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله پور شعبان مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت اظهار کرد: تا کنون عربستان هیچ شرطی برای حج امسال اعلام نکرده است، بدین ترتیب نمی‌توان محدودیتی برای ثبت نام زائران بیت الله الحرام و معاینات آن‌ها اعمال کرد و برنامه‌های اجرایی به روال سال‌های قبل ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت افزود: روند نام نویسی از دارندگان اسناد دارای اولویت حج امسال همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از ۷۵ درصد ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید؛ بلاتکلیفی زائران حج ۹۹ و سکوت سازمان حج و زیارت/ حج برگزار می‌شود؟

پور شعبان تصریح کرد: زائران پس از قطعی کردن ثبت نام برای پرداخت مرحله نخست هزینه تشرف خود اقدام کرده اند و در ادامه این روند، معاینات پزشکی این دسته از زائران به منظور تایید سلامت جسمانی آن‌ها انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر خلاف اخبار منتشر شده هیچگونه اعمال محدودیت سنی برای ثبت نام و انجام معاینات حجاج صورت نمی‌گیرد و خبر اعمال محدودیت تکذیب می‌شود.

پورشعبان به شرایط موجود در جهان اشاره و اعلام کرد: سازمان حج و زیارت همه حالت‌های مختلف را در برنامه ریزی‌های خود مد نظر دارد و متناسب با آن راهکار‌های مختلفی را پیش بینی کرده است.

وی گفت: معاینات پزشکی کارگزاران و عوامل اجرایی از امروز آغاز شده است و معاینات ضیوف الرحمان نیز از هفته آینده با همان شروط و قوانین سال‌های گذشته آغاز خواهد شد.

وی درباره چگونگی معاینات زائران توضیح داد: معاینه حجاج ۹۹ به صورت مرحله‌ای خواهد بود و فعلا افراد زیر ۶۰ سال به منظور تایید استطاعت جسمی معاینه می‌شوند، اما با توجه به شرایط کنونی؛ در معاینات پزشکی امسال علاوه بر ادامه روال همیشگی؛ کد‌هایی را برای زائران همچون سن، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت و .. در نظر گرفته ایم تا در صورت اعلام و اعمال محدودیت اعزام از سوی عربستان، بتوان زائران دارای توانایی را به راحتی تفکیک و اعزام کرد.

روح الله پور شعبان به حج سال‌های گذشته نیز اشاره و اظهار کرد: در سال‌های قبل حتی بیماران دیابتی و دیالیزی در این سفر معنوی حضور داشتند و با هماهنگی‌های صورت گرفته، برای دیالیز به بیمارستان اعزام و موفق به انجام اعمال خود می‌شدند، اما با در نظر گرفتن شرایط امسال؛ معاینات با دقت انجام و زائران در تایید سلامت جسمانی دسته بندی می‌شوند تا در صورت اعمال محدودیت و حذف بخشی از زائرین؛ متقاضیانی که در نوبت تشرف می‌باشند فراخوان شوند و برای تکمیل سهمیه اختصاص یافته به کشورمان اقدام شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در پایان تصریح کرد: همه اقدامات، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برای حضور زائران در سرزمین وحی بررسی و آماده شده است به نحوی که حتی برای بیماران احتمالی؛ اتاق قرنطینه در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج 99 سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت اعمال محدودیت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب محدودیت پرواز در کشور

شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در اطلاعیه‌ای محدودیت پروازی در فرودگاههای کشور را تکذیب کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در واکنش به برخی شایعات در خصوص محدودیت پروازی در برخی مناطق کشور اعلام کرد:« در زمان حاضر هیچ محدودیت پروازی در فرودگاههای کشور وجود ندارد. تمامی مسیرهای هوایی اسمان ایران باز است و هیچ مشکلی در این‌باره وجود ندارد.

وجود هرگونه محدودیت پروازی و فرودگاهی تکذیب می‌شود و در صورت ایجاد شرایط جدید، اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • تعیین وضعیت پزشکی۹۷ درصد از زائران حج در سیستان و بلوچستان
  • اعمال محدودیت های خودرویی به مناسبت روز ارتش
  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد
  • شرکت فرودگاه‌ها: وجود هرگونه محدودیت پروازی و فرودگاهی تکذیب می‌شود 
  • هرگونه محدودیت پروازی و فرودگاهی تکذیب می‌شود
  • وجود هرگونه محدودیت پروازی و فرودگاهی تکذیب می شود
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
  • تکذیب محدودیت پرواز در کشور