Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: پزشکان هنگ‌کنگ گزارش دادند که ترکیبی از سه داروی ضد ویروس به همراه تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن به تسریع بهبودی سریع‌تر عفونت‌های ناشی از ویروس کرونا کمک می‌کند. 

آن‌ها اعلام کردند این روش به آزمایش بیشتری نیاز دارد، اما این امر ممکن است یک راه درمانی دیگر برای بیماران مبتلا به کوویدـ۱۹ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر تنها درمان مجاز، داروی ضد ویروسی «رمدسیویر» است که طول مدت بیماری را کوتاه می‌کند اما عرضه آن محدود است. 

دکتر کوک ـ یونگ یوئن و همکارانش از دانشگاه هنگ‌کنگ ترکیب داروی «ریتوناویر ـ لوپیناویر» را که برای درمان اچ‌آی‌وی استفاده می‌شود به همراه داروی ضد هپاتیت «ریباویرین» و یک داروی بیماری مولتیپل اسکلروزیس (ام‌اس) به نام «بتا اینترفرون» آزمایش کردند. 

بیماران در این مطالعه علائم خفیف تا متوسط داشتند و در مدت هفت روز تحت درمان قرار گرفتند. برخی از پزشکان بر این عقیده‌اند که درمان زودهنگام بیماران در طول عفونت ممکن است نتیجه بهتری بدهد. 

تیم یوئن به برخی از بیماران فقط ترکیب دارویی اچ‌آی‌وی را دادند و افراد دیگر به شیوه تصادفی برای دریافت ترکیب لوپیناویر ـ ریتوناویر به همراه داروی ریباویرین و تزریق بتا اینترفرون مورد درمان قرار گرفتند. 

بیمارانی که ترکیب دارویی دوم را دریافت کردند به طور متوسط پس از هفت روز، آزمایش کرونای آن‌ها منفی شد. این گروه در مجله پزشکی لنست گزارش دادند، افرادی که داروی اچ‌آی‌وی را دریافت کرده بودند به طور متوسط پس از ۱۲ روز همچنان آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بود. 

عوارض داروی جدید

در این مطالعه، همچنین نشان داده شده است که عوارض مصرف این داروها روی بیماران اندک بوده و در مدت چهار روز بیماران سریع‌تر احساس بهبودی کردند. 

دکتر پیتر چین هونگ که در حال درمان بیماران مبتلا به کوویدـ۱۹ در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو است، در این خصوص گفت: این مطالعه امید جدیدی را برای بیماران مبتلا به این ویروس ایجاد می‌کند. 

وی افزود: این مطالعه به ما می‌گوید رمدسیویر تنها داروی مورد استفاده نیست و شاید گزینه‌های دیگری نیز در این زمینه وجود داشته باشد. 

این پزشک با بیان این‌که این داروها در مقایسه با رمدسیویر به راحتی در دسترس هستند، گفت: این داروها سوابق ایمنی دارند. 

پس از آن‌که داروی رمدسیویر به عنوان تنها داروی قابل استفاده در درمان بیماران مبتلا به کوویدـ۱۹ تایید شد، پزشکان و داروسازان شکایت کردند که آن‌ها نمی‌دانند کدام بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها این دارو را دارند. 

چین هونگ تاکید کرد: از آنجا که در حال حاضر زمان برای ما ارزش بسیاری دارد و فرصت‌ لازم را برای ساخت یک داروی جدید نداریم، بهترین کار استفاده از داروهای قدیمی است بنابراین استفاده از آنچه در دسترس داریم بهترین گزینه است.

هفته گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از رمدسیویر را برای کودکان و بزرگسالان با علائم قطعی یا مشکوک به کرونا مجاز اعلام کرد. این دارو برای بیماران با وضعیت وخیم و سطح اکسیژن خون پایین یا کسانی که در حال استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی هستند، تجویز می‌شود.

این اقدام سازمان غذا و داوری آمریکا در حالی است که داروی رمدسیویر ساخت شرکت «گیلیاد ساینسز» پیش‌تر فقط برای استفاده تحقیقاتی و آنچه کاربرد شفقت‌آمیز برای بیماران لاعلاج خوانده می‌شود، مجاز شمرده می‌شد. 

کد خبر 509609 برچسب‌ها هنگ ‌کنگ كروناويروس دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنگ کنگ كروناويروس دارو بیماران مبتلا برای بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: «سال گذشته ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب‌مالت در استان شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.»

به گزارش صداوسیما، دکتر فرزام بیدارپور اظهار داشت: «از این تعداد، سنندج با ۱۰۵ بیمار بیشترین و سروآباد با ۲۵ بیمار کمترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص دادند.»

وی عنوان کرد: در مواردی که رعایت موازین بهداشتی صورت نگیرد بعد از یک دوره نهفتگی ۲ هفته تا سه ماهه علایم بالینی پراکنده‌ای از درد شدید مفاصل که گاه با روماتیسم و آرتروز اشتباه گرفته می‌شود، تا تب، لرز، احساس خستگی مزمن و تعریق شبانه در فرد مبتلا ایجاد می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: مصرف لبنیات غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها از علل ابتلا به بیماری تب مالت محسوب می‌شود.

بیدارپور با بیان اینکه بروسلوز مزمن در کودکان شیوع بسیار کمتری دارد، عنوان کرد: تب مالت در بارداری با خطر سقط خودبه خودی، زایمان زودرس، تولد نوزاد مرده و عفونت داخل رحمی همراه است.

مهمترین راه انتقال تب مالت، از طریق مصرف شیر خام آلوده، فرآورده‌های لبنی تهیه شده از شیر خام یا شیری که به خوبی جوشیده نشده صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان
  • تسهیل در تامین داروی بیماران خاص / دپوی سه ماهه سرُم
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • تشخیص زودهنگام، پنجره امیدی برای بیماران دیابت