Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@20:03:27 GMT

اوین مصالحه قتل استان فارس در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۰۷۱۷

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف فارس، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در خصوص این پرونده گفت: حدود 3 سال قبل، درگیری و نزاع بین دو نفر در شیراز منجر به قتل یکی از طرفین دعوا با سلاح گرم شد که با شکایت اولیای دم پرونده پس از رسیدگی های قانونی منجر به صدور حکم قصاص از سوی مرجع قضایی و قطعیت حکم قصاص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی در ادامه افزود: پس از ارجاع پرونده به شعبه 63 مجتمع سه شورای حل اختلاف شیراز با تلاش اعضا و کارکنان و پیگیری برگزاری جلسات مصالحه به اولیاء دم، رضایت حاصل و قاتل از طناب دار رهایی یافت.

وی ضمن قدردانی از همه کسانی که زمینه انجام این امر مقدس را فراهم آوردند تصریح کرد: گذشت کردن یکی از فضیلت ها و ارزش های اخلاق انسانی است که از سوی اولیاء دین مورد توجه قرار گرفته است و خداوند متعال در آیه 178 از سوره مبارکه بقره عفو وگذشت، به ویژه در حال قدرت، بر انتقام و مجازات را می ستاید و بر کسانی که در حال قدرت و توان از حق خویش می گذرند و با بزرگواری چشم بر مجازات می بندند آفرین می فرستد و آن را به عنوان امری معروف و هنجاری پسندیده و نیکو مورد تشویق قرار می دهد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس گفت: شخصی که در عین توان انتقام از اجرای حکم قصاص فرزندش می‌گذرد و یا از مال خود چشم فرو می‌بندد تا نیازمندی را از تنگدستی نجات دهد در حقیقت کرامت و بزرگواری خویش را نشان داده و از همه مهمتر خشنودی خداوند متعال را نیز به دست آورده است.

موسوی با اشاره به اهمیت صلح و سازش در جامعه خاطرنشان کرد: اصلاح و آشتی بین مؤمنان بزرگ‌ترین پاداش را نزد خداوند متعال و آثار و برکات فراوانی برای جامعه به دنبال خواهد داشت که اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف  این استان در تلاش هستند تا زمینه صلح و سازش را در اختلاف‌ها و مشکلات فراهم کنند.

لازم به ذکر است دادگستری فارس در مصالحه قتل عمد در 6 سال متوالی رتبه اول کشور را دارا بوده است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان فارس اعضای شورای خانواده قتل دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه روبه‌رو شدن یک مرد با همسر خیانتکارش و مرد غریبه | ۱۰ بار دیگر هم زنده شود باز او را می‌کشم

به گزارش همشهری آنلاین، زمستان سال ۱۴۰۰ مردی ۵۰ ساله به نام اکبر در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ عنوان کرد که مردی غریبه و همسرش را با ضربات چاقو مجروح کرده است. پس از آن مأموران پلیس اسلامشهر به محل که آپارتمانی ۴ طبقه بود رفتند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد مردی حدودا ۴۰ ساله به نام بهروز در محل جان باخته و همسر اکبر به نام مریم هم در حالت نیمه‌جان روی پله‌های راهرو افتاده است.

در ادامه جسد بهروز با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مریم از سوی اورژانس به بیمارستان انتقال پیدا کرد و اکبر نیز در محل جنایت دستگیر شد.

وی پس از انتقال به پلیس آگاهی، ضمن اعتراف به قتل، در تشریح ماجرا به مأموران گفت: از ۲ سال قبل به همسرم مشکوک شده بودم و بعد از مدتی در تلفن همراه همسرم به شماره و پیامک‌هایی برخوردم که با اسم یک زن ذخیره شده بود، اما وقتی با آن شماره تماس گرفتم، یک مرد پاسخم را داد. در ادامه با شکایت من و محکومیت مریم به شلاق پرونده بسته شد و او قول داد که دیگر خطا نکند.

وی ادامه داد: روز حادثه سرزده به خانه برگشتم و صدای پچ‌پچ دو نفر راشنیدم. بعد هم همسرم در را باز کرد و نگرانی را در چهره‌اش دیدم. به سراغ اتاق‌ها و کمد دیواری رفتم اما کسی آنجا نبود و قرار شد همسرم را به کلاسش برسانم اما به یکباره احساس کردم کسی در خانه است و همسرم می‌خواهد به بهانه کلاس رفتن من را از خانه بیرون ببرد. همان موقع صدایی از داخل سرویس بهداشتی شنیدم و فهمیدم کسی داخل آنجاست.

متهم گفت: به باجناقم زنگ زدم و خواستم به خانه ما بیاید. او هم ۵ دقیقه‌ای خودش را رساند. بعد به‌سرعت به آشپزخانه رفتم و چاقویی را برداشتم و به سمت سرویس بهداشتی دویدم که مریم سعی داشت مانع ورودم شود و در نهایت با زور در را باز کردم و مرد غریبه‌ای را دیدم و چند ضربه چاقو به او زدم. بعد هم سراغ مریم رفتم و به او هم چاقو زدم و با پلیس تماس گرفتم.

در ادامه مأموران سراغ خانواده مقتول رفتند و مشخص شد که او همسر و دو فرزند دارد. با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

نخستین جلسه دادگاه

در این جلسه مادر مقتول درخواست قصاص کرد. پس از آن متهم با پذیرش اتهامش گفت: از قتل نه‌تنها پشیمان نیستم، بلکه اگر او ۱۰ بار دیگر هم زنده می‌شد باز هم او را می‌کشتم. با پایان دفاعیات متهم، قضات ادامه رسیدگی به پرونده را به جلسه بعدی و تحقیقات بیشتر موکول کردند.

دومین جلسه دادگاه

در این جلسه بار دیگر مادر قربانی درخواست قصاص کرد. بعد از آن دوباره متهم به جایگاه رفت و اظهاراتش را در مراحل بازجویی و جلسه اول رسیدگی تکرار کرد.

با پایان دفاعیات متهم، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و متهم را به قصاص و همچنین حبس و دیه محکوم کردند.

کد خبر 846220 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح: باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت
  • متهم به قتل در دادگاه: پشیمان نیستم
  • صحنه روبه‌رو شدن یک مرد با همسر خیانتکارش و مرد غریبه | ۱۰ بار دیگر هم زنده شود باز او را می‌کشم