Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@20:17:59 GMT

خاطره تلخ عسکری محمدیان از دوپینگ پسرش

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۰۷۹۹

خاطره تلخ عسکری محمدیان از دوپینگ پسرش

نایب قهرمان دو دوره المپیک درباره دوره سخت محرومیت 4 ساله پسرش به خاطره دوپینگ گفت: وقتی این خبر را شنیدم، انگار دیگر زنده نبودم.

به گزارش "ورزش سه"، عسکری محمدیان که دو مدال نقره المپیک در سال های 1988 و 1992 را در کارنامه خود دارد، توانست پسرش یعنی محمدحسین را هم در کشتی سطح بالایی برساند. با این حال محرومیت 4 ساله محمدحسین محمدیان همه نقشه های این پدر و پسرش را نقش بر آب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با اینکه چند ماهی است محمدحسین محمدیان به تشک کشتی برگشته و حالا یکی از مدعیان حضور در المپیک توکیو در وزن 97 کیلوگرم است، هنوز هم خاطرات تلخ دوران محرومیت از یاد پدرش نرفته است.

 


عسکری محمدیان در گفت‌وگو با برنامه دایره طلایی به شکلی کاملا احساسی خاطرات دوران محرومیت پسرش به خاطر دوپینگ را بازگو کرد و گفت: یک روز نشسته بودیم که دیدم تلویزیون تصویر محمدحسین را نشان داد. همسرم را صدا زدم تا او هم تلویزیون را نگاه کند. دیدم به یک باره مجری گفت فرزمند برومند عسکری محمدیان قربانی دوپینگ شد! باور کنید آن لحظه مردم. خدا برای هیچ کس چنین روزی را نیاورد. 4 سال به محمدحسین می گفتم مرد باش و یک بار به من بگو که دوپینگ کردی، اما او صادقانه گفت که من دست به این کار نزدم. پسرم گفت به خاطر آبروی تو هم شده، مطمئن باش من هیچ وقت دوپینگ نمی کنم.


وی افزود: روزهای سختی بود. حدود 10 روز از خانه بیرون نرفتم. تنش‌های زیادی دیدم. حرف‌های زیادی شنیدم،‌اما سکوت کردم. محمدحسین می‌گفت 4 سال خیلی زیاد است، اما گفتم طاقت بیار. از پسرم حراست کردم. به کمیته المپیک و وزارت ورزش نامه نگاری کردم و گفتم این بچه بی گناه است و پدرش قهرمان المپیک است. جوابم را ندادند. خدا را شکر که آن دوران گذشت و الان محمدحسین به کشتی برگشته و شرایط روبراه شده است.

کشتی محمد حسین محمدیان آزاد

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی آزاد عسکری محمدیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمد محمدنژاد سهمیه المپیک نگرفت

احمد محمدنژاد نتوانست سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک را بدست آورد و کار کسب سهمیه در این وزن به رویداد آخر گزینشی کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آغاز رقابت‌های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا و در بیشکک قرقیزستان، در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر آیال بلولیوبسکی کشتی گیر روسی الاصل تاجیکستان را از پیش رو برداشت اما در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مونخ باتخویاگ از مغلوستان با نتیجه ۱۴ بر ۳ شکست خورد و کسب سهمیه المپیک را از دست داد.

حالا ایران در آخرین مسابقه گزینشی المپیک که به صورت جهانی برگزار می‌شود باید به دنبال سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم باشد که احتمالاً علیرضا سرلک به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد.

یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم دو آزادکار دیگر ایران هستند که امروز برای کسب سهمیه المپیک به میدان می‌روند.

ایران پیش از این در اوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه المپیک به‌دست آورده است.

کد خبر 745936

دیگر خبرها

  • ارزیابی کاوه از کسب ۲سهمیه المپیک
  • ارزیابی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از کسب دو سهمیه و یک احتمال دیگر
  • آذرپیرا المپیکی شد + فیلم
  • آذرپیرا المپیکی شد
  • یونس امامی به المپیک رسید
  • جوان به المپیک نرسید
  • احمد محمدنژاد سهمیه المپیک نگرفت
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • فرنگی‌کار کرمانشاهی بعد از پایان محرومیت ۴ساله: جبران می‌کنم