Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در پیامی در صفحه توئیتر خود ضمن انتقاد از دولت پیشین آمریکا برای امضای پیمان اتاوا و توقف خرید و استفاده از مین‌های ضد نفر، از دولت فعلی آمریکا خواست برای حفاظت از نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور، بار دیگر استفاده از آن‌ها را ترویج دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتون در این پیام توئیتری نوشت: «دموکرات‌های کنگره از کاهش محدودیت‌های دوران اوباما در خصوص مین‌های ضد نفر شاکی اند. دولت نباید پاپس بکشد و هرجایی که لازم است برای حفاظت از نظامیان و متحدانمان اقدامات بیشتری را در ارتباط با مین‌های زمینی به انجام برساند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش دستور باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر محدودیت استفاده از مین‌های ضد نفر در پیمان اتاوا را لغو کرد. پیش از این کشور‌های انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و بسیاری دیگر از کشور‌ها استفاده از این سلاح جنگی را ممنوع اعلام کرده بودند.

در پیمان اتاوا که با امضای ۱۶۴ کشور از قاره‌های اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین در سال ۱۹۹۹ اجرایی شد، استفاده از مین‌های ضد نفر ممنوع اعلام شد. طبق این پیمان، کشور‌های امضا کننده متعهد شدند از خرید مین‌های ضد نفر خودداری کنند. اما آمریکا که از امضای این پیمان خودداری کرده بود تا سال ۲۰۱۴ به خرید این مین‌ها ادامه داد. در سال ۲۰۱۴ و همزمان با ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا، خرید این مین‌ها متوقف و استفاده از آن‌ها حتی بیرون از شبه جزیره کره ممنوع شد.

به گزارش سازمان بین‌المللی ضد مین در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ بیش از ۱۲۰ هزار نفر بر اثر انفجار مین کشته یا مجروح شده‌اند و ۸۷ درصد از قربانیان غیرنظامی و از جمله نیمی از آن‌ها کودک بوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مین ضد نفر ارتش آمریکا جان بولتون استفاده از مین های ضد نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

وی افزود: سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است