Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@05:29:09 GMT

۲۷ هزار بسته معیشتی در خوزستان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۱۹۴۴

۲۷ هزار بسته معیشتی در خوزستان توزیع شد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان روز شنبه در نشست خبری با رسانه‌ها استان به صورت ویدیو کنفرانس با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در خصوص رزمایش کمک مومنانه و سایر طرح‌های حمایتی در روز‌های مقابله با ویروس کرونا، گفت: مجموعه کمیته امداد و دیگر موسسه‌های خیریه هر ساله در ماه رمضان فعالیت‌های گسترده و متنوعی را برای حمایت از خانواده‌های تحت پوشش و نیازمند استان در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه و اجرای طرح مومنانه در سطح کشور با شرایط متفاوتی مواجه بوده و تا اندازه‌ای نحوه کمک رسانی‌ها نیز تغییر کرد، افزود: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب برای حمایت از خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده، تمامی گروه‌های جهادی، نهاد‌های انقلابی، نظامی، اصحاب رسانه و آحاد مردم پای کار آمدند تا بخشی از نیاز‌های مددجویان، اقشار آسیب پذیر و مشاغل آسیب دیده را تامین کنند.

موصلی تصریح کرد: همچنین از هفته‌های گذشته ستادی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان برای هم افزایی منابع و توسعه فعالیت‌ها در رزمایش مومنانه تشکیل و کمیته امداد استان با شعار "رزمایش همدلی برای ایران هم دل" فعالیت خود را آغاز کرد. همچنین یکی از این برنامه‌های ویژه کمیته امداد، توسعه طرح اکرام ایتام و طرح محسنین است که در این طرح، نیکوکاران برای حمایت مادی و معنوی خود از یک یا تعدادی کودک یتیم و بی سرپرست آمادگی خود را اعلام می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان بیان داشت: هدفگذاری ما برای امسال جذب ۱۰ هزار حامی جدید است؛ در حال حاضر از حمایت ۴۵ هزار حامی برخوردار هستیم که در سال گذشته نیکوکاران در طرح محسنین ۴۴۰ میلیارد ریال به فرزندان معنوی خود کمک کردند. همچنین دومین برنامه کمیته امداد در راستای رزمایش همدلی، توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف استان و کشور به منظور بهره‌مندی یکصدهزار مددجوی تحت پوشش است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین به منظور برگزاری برنامه‌های مختلف مرتبط با رزمایش مومنانه، تفاهم‌نامه‌های متعددی با موسسه‌های خیریه و گروه‌های جهادی منعقد شده است.

کمیته امداد زکات فطریه را جمع آوری می‌کند

او ظهار داشت: جمع آوری زکات فطریه از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است که با توجه به اینکه احتمال دارد نماز عید فطر در برخی از شهر‌های استان برگزار نشود، تلاش می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجازی و پایگاه‌های کمیته امداد که به صورت مجازی دایر می‌شوند، در بحث جمع آوری زکات فطریه اقدام کنیم.

او با بیان اینکه جذب ۷۸ میلیارد ریال از زکات فطریه هدفگذاری شده است، در حالی که سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال فطریه جمع آوری شد، افزود: با شیوع ویروس کرونا مددکاران مشاوره‌ای برای آموزش خانواده‌های زیر پوشش فعال شده و خدمات غیر حضوری به بیماران خاص کمیته امداد و همچنین ارسال بسته‌های بهداشتی برای آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مرتضی موصلی اذعان داشت: تاکنون ۱۲ هزار زن کارآفرین تحت پوشش کمیته امداد به دلیلی شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند و کمیته امداد در تلاش است تا کمک ویژه‌ای را به آن‌ها اختصاص دهد. بسیاری از افرادی که در این هفته‌ها به دلیل شیوع ویروس آسیب دیده اند تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و یا موسسه‌های خیریه نبودند، اما از این افراد نیز حمایت شده است.

او بیان کرد: مدتی پیش رییس بنیاد مستضعفان کشور مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال را ویژه افرادی که تحت پوشش نیستند در اختیار مجموعه امداد قرار داد که بسیاری از این خانوار‌ها شناسایی شده و برنامه ریزی برای کمک به حدود ۱۱ هزار نفر انجام شده است.

موصلی با اشاره به نحوه مشارکت مردم در شرایط کنونی گفت: کمیته امداد برای هم افزایی هرچه بیشتر ظرفیت‌های خیران امسال با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سامانه‌ای را به نام «سخا» راه اندازی کرد تا بتواند اطلاعات مربوط به تمام موسسه‌های خیریه را جمع آوری کند؛ اگرچه در این برنامه، استقلال موسسه‌ها نیز لحاظ شده و هدف از این کار کمک به توزیع عادلانه ظرفیت‌های خیران و احسان به نیازمندان است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمک مومنانه بسته معیشتی ویروس کرونا کرونا ویروس موسسه های خیریه میلیارد ریال ویروس کرونا کمیته امداد زکات فطریه شیوع ویروس تحت پوشش موسسه ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدترکمانه با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی های دقیق و بررسی های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده ها جبران خواهد شد.

وی افزود: همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده و ۳ هزار پتو و ۸۰ هزار موکت توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

به گفته وی، وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه