Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@09:44:44 GMT

سوزان‌ترین مکان جهان + عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۳۶۱۵

سوزان‌ترین مکان جهان + عکس

یکی از عجایب دنیا زمین‌های دالول در اتیوپی است. در این منطقه یک آتش فشان معروف به نام دالول وجود دارد که عامل اصلی ایجاد زمین‌هایی شگفت انگیز است.

به دلیل ظاهر غیر معمولی که این زمین‌ها دارند، آن‌ها را از عجایب دنیا به شمار آورده اند.



آتش فشان دالول در سال ۱۹۲۶ در پی ایجاد یک فوران شکل گرفت. گدازه‌های این آتش فشان و نمک، زمین‌های اطراف را فرا گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آخرین فوران این آتش فشان، ماگما‌ها راهی به سطح زمین پیدا کردند و در تقابل با نمک‌های موجود در منطقه سبب ایجاد بیابانی به وسعت ۱۰۰ هزار کیلومتر شدند. این ماگما‌ها در مسیر رسیدن به سطح زمین، مواد معدنی دیگری همچون گوگرد و آهن محلول را همراه خود می‌آورند که با حل شدن آن‌ها در آب، رنگ‌های نارنجی، زرد، قهوه‌ای و سبز بر این گستره نمودار می‌شود.



زمین‌های دالول را کم ارتفاع‌ترین نقطه روی زمین می‌دانند که ۱۰۰ متر زیر سطح دریا قرار دارد و لقب سوزان‌ترین مکان جهان را به آن داده اند. در واقع این زمین‌ها در بیابان داناکیل واقع شده که رنگ آمیزی زیبایی از اشکال عجیب را به نمایش گذاشته است. زمین‌هایی که در بخش شمالی این بیابان قرار گرفته اند را "زمین‌های هیدروترمال اتیوپی" می‌نامند. این زمین‌ها که به گوال داناکیل معروف هستند، به موازات دریای سرخ قرار گرفته اند.



معروف‌ترین چشمه‌های این منطقه دریاچه Asale در ۱۱۶ متر زیر سطح دریا، دریاچه Giuletti در ۸۰ متر زیر سطح دریا و دریاچه Afrera در ۷۸ متر زیر سطح دریا می‌باشند که جلوه‌ای بی نظیر به محیط بخشیده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گردشگری اتیوپی آتش فشان عجایب دنیا زمین گوگرد آهن دریای سرخ پارسی خبر آتش فشان زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین / سه حادثه طی دو ساعت

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا معروفی اظهار کرد: در پی تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی در ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه حریق یک دستگاه خودرو نیسان در لاین شمالی آزادراه قزوین زنجان جنب پمپ بنزین آفتاب درخشان صحرا اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۵ و ۴ به محل حادثه اعزام شدند و ضمن ایمن سازی مکان حادثه نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

افسر کشیک سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین ادامه داد: در دومین مأموریت در ساعت ۲۰:۴۵ واژگونی خودرو پرشیا در پل غیرهمسطح امام رضا (ع) به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که در این حادثه آتش نشانان ایستگاه ۱ باغ دبیر در محل حضور یافتند.

معروفی اضافه کرد: همچنین در حادثه واژگونی خودروی دیگری در ساعت ۲۱:۵۵ دقیقه در لاین شرقی بلوار آیت الله ابوترابی نرسیده به چهارراه شورا، آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی با حضور در محل با ایمن سازی مکان حادثه و رهاسازی راننده به مأموریت خود پایان دادند.

کد خبر 6081738

دیگر خبرها

  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • فوران آتش‌فشان در اندونزی/ ۱۱ هزار نفر باید تخلیه شوند+ فیلم
  • فوران آتش‌فشان در اندونزی/ ۱۱ هزار نفر باید تخلیه شوند
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین / سه حادثه طی دو ساعت
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • نمای هیجان‌انگیز فضاپیمای ناسا از ناآرام‌ترین جای منظومه شمسی
  • عکس | جهانی که سراسر آتشفشان است
  • ۳۰ فروردین؛ دیدار تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس تهران
  • رباتی برای پمپاژ آب در مکان‌های سیل زده + فیلم
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران