Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیین تکریم و معارفه معاون طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری و جمعی از فرماندهان و مسئولین عالی نیرو‌های مسلح برگزار شد.

سرلشکر باقری در این آیین با اشاره به جایگاه و نقش ممتاز و تعیین کننده طرح و برنامه و بودجه در پیش برندگی ماموریت‌ها و برنامه‌های نیرو‌های مسلح گفت: طرح ریزی، برنامه ریزی، بودجه بندی و پشتوانه سازی منابع انسانی، اعتباری، فکری، معنوی و مادی برای پیش برندگی سازمان به سمت اهداف، راهبرد‌ها و سیاست‌های تعیین شده و اعمال مراقبت‌های لازم برای عدم شکل‌گیری بیراهه در مسیر و روند حرکتی سازمان و کارکنان از شاخص‌ها و مولفه‌های راهبردی است که مجموعه‌های متولی طرح و برنامه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در زمره وظایف اساسی خود عهده دار آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سازگارمندسازی سازمان و منابع با الزامات و مقتضیات ماموریتی را از جمله نقش‌های مهم و کلیدی طرح و برنامه در نیرو‌های مسلح توصیف و خاطرنشان کرد: نگاه به تحولات جهانی و پیشرفت‌ها در حوزه فناوری و تاثیر آن در ماموریت‌ها و نحوه مواجهه نیرو‌های مسلح با تهدیدات از جمله موضوعاتی است که در فرآیند‌های بهبود و اثربخشی سازمان و پیش‌بینی طرح‌های جامع و سند‌های راهبردی مورد نیاز برای اجرای موفق دکترین و ماموریت‌های نیرو‌های مسلح که با امنیت ملی و صیانت از ملت و تامین شرایط لازم برای زندگی توأم با آرامش و اطمینان آنان پیوند خورده است، بایستی مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح پرتاب موفق ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از مصادیق طراحی و برنامه ریزی هوشمندانه و با پشتوانه‌های مطمئن علمی، فنی و عملی دانست و افزود: خدای بزرگ را شاکریم که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور پرتاب ماهواره نور به فضا را از نشانگر‌های مهم در احساس مسئولیت نیرو‌های مسلح برای نقش آفرینی همزمان در عرصه مقابله با کرونا و عدم غفلت از توجه به راهبرد ظرفیت افزایی اقتدار آفرین در کشور با حضور در فضا قرار داد.

سرلشکر باقری قدرت‌نمایی ماهواره نور آن هم با اتکا به توانمندی‌های بومی را پیشران تغییر موازنه قدرت به نفع ملت ایران قلمداد و تاکید کرد: این دستاورد عظیم تاریخی که با شکست و رسوایی فاحش اطلاعاتی دشمنان انقلاب و نظام به ویژه رژیم تروریست ایالات متحده امریکا همراه بود، نشان داد که در معادله‌ای معکوس این ملت ایران است که در تحریم همه جانبه و جنگ اقتصادی ناجوانمردانه امریکایی‌ها آن‌ها را با عقبگرد‌های آشکار روبه‌رو و جهش خیره کننده فرزندان خود در نیرو‌های مسلح برای حضور در فضا را موجب عصبانیت و دردمندی آنان قرار داده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه با قدردانی از فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در موافقت با انتصاب سردار سرتیپ پاسدار ایوب سلیمانی به عنوان معاون طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: سردار سلیمانی دارای سابقه طولانی در امور منابع انسانی و طرح و برنامه و بودجه و مدیریت‌های کلان نیرو‌های مسلح از جمله در سپاه و نیروی انتظامی و در زمره چهره‌های مصمم پرتلاش توانمند و خوش فکر هستند که با هوشمندی و هوشیاری ذاتی خود انرژی جدیدی در ادامه راه این مجموعه مهم، حساس و راهبردی تزریق خواهند کرد.

او همچنین با قدردانی از خدمات و تلاش‌های سردار سرتیپ پاسدار صالح اصفهانی معاون پیشین طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: در دوره تصدی سردار صالح مجموعه طرح و برنامه و بودجه ستاد کل_ به عنوان موتور محرکه و قوه عاقله سازمان _ گام‌های بلند و راهبردی متنوعی در ایفای ماموریت‌های خطیر خود در فراهم سازی بستر‌ها و الزامات ساختاری و پشتوانه سازی‌های معنوی، انسانی و مادی برای سازمان‌های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و سایر مجموعه‌های مرتبط با حوزه دفاعی کشور را رقم زد، که به فضل الهی در دوره جدید با شتاب بیشتر تداوم خواهد یافت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان ضمن معرفی سردار سرتیپ پاسدار ایوب سلیمانی به عنوان معاون طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیرو‌های مسلح و اظهار اطمینان نسبت به همکاری سازمان‌ها با وی تاکید کرد: ماموریت نیرو‌های مسلح در هیچ زمانی حتی در شرایطی که جامعه ما با بحران شیوع ویروس کرونا مواجه شده است تعطیل پذیر نبوده و با حداکثر دوراندیشی و برنامه‌ریزی ضمن ادامه برنامه‌های خود در حوزه دفاعی و امنیتی، در عزم و اراده ملی برای مقابله با این بیماری نقش‌های حیاتی شکوهمندی را همراه با مدافعان و مجاهدان عرصه سلامت کشور ایفا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر باقری سردار ایوب سلیمانی ماهواره نور ماهواره نور ماموریت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تکان دهنده از شهادت دو فلسطینی غیر مسلح بدست رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی پرس تی وی تصاویر جدید نشان می‌دهد اسرائیلی‌ها دو غیر نظامی فلسطینی را با شلیک مستقیم گلوله می‌کشند.

تصاویر جدید منتشر شده نشان دهنده یک اتفاق ناراحت کننده است که بر اساس آن، نیرو‌های اسرائیلی دو فلسطینی غیر مسلح را در شمال غزه می‌کشند. این ویدئو که توسط دوربینی از راه دور ضبط شده است نشان می‌دهد این دو مرد در حال راه رفتن در خیابان الرشید در نابلس در غرب غزه هستند. نیرو‌های اسرائیلی قبل از شلیک مرگبار به سوی این دو مرد، به آنها این احساس دروغین را القا کرده بودند که آنها در امان هستند. این تصویر همچنین نشان می‌دهد سربازان رژیم (اسرائیل) با استفاده از بولدوزر در تلاش برای دفن کردن آنها در شن هستند. جنبش مقاومت حماس به این حادثه واکنش نشان داد و اعلام کرد این شاهد دیگری دال بر فاشیسم و جنایت کار بودن رژیم صهیونیستی در نشل کشی هایش در غزه است. حماس از سازمان ملل و دادگاه‌های بین المللی خواست رژیم اسرائیل و سران تروریست و جنایتکارش را به دلیل جنایت علیه کودکان و غیر نظامیان در غزه پاسخگو بدانند.

 

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • تصاویر تکان دهنده از شهادت دو فلسطینی غیر مسلح بدست رژیم صهیونیستی
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • رمضان؛ بهترین فرصت برای تغییر و تحوّل‌
  • ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد
  • نیرو‌های امدادی تا پایان هشدار نارنجی در حال آماده باش هستند