Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید نور شرق گفت: تصمیم وزارت ورزش برای ممنوعیت استفاده سرخابی ها از بازیکن و مربی خارجی باید برای دیگر باشگاه ها هم اجرایی شد.

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، پیرو صحبتهای معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان که اعلام کرد تا اطلاع ثانوی جذب بازیکن و مربی خارجی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران به طور کلی ممنوع است، در همین خصوص با رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال حرف زدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جمشید نورشرق در گفت و گو با دانشجو، درباره ممنوعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در استفاده از بازیکنان خارجی اظهار داشت: این موضوع از جهات مختلف قابل بررسی است. بعُد فنی آن که به خود باشگاه ها ربط دارد نخستین موضوعی است که شاهدش هستیم و اغلب بازیکنان بی کیفیت و دور از سطح فنی لیگ برتر کشورمان به عضویت تیم ها درمی آیند. در واقع ارزیابی درستی در این باره از سوی باشگاه ها صورت نمی گیرد. کاملا مشخص است که راهکار مشخصی برای یارگیری و یا به خدمتگیری مربیان خارجی وجود ندارد. بسیاری از بازیکنان را داشته ایم که می آیند و اینقدر ضعیف هستند که حتی مربی تیم هم بازی شان نمی دهد.

این حقوقدان افزود: بعد همین بازیکنان بدون در نظر گرفتن قواعد حقوقی به حال خودشان رها می شوند و چون باشگاه پای قراردادشان را امضا کرده می روند و برهمان اساس شکایت می کنند و از مراجع قانونی حکم می گیرند. احکام هم چون ارزی صادر می شوند با درنظر گرفتن تورم در نرخ ارز، مشکلات بزرگی را برای باشگاه ها ایجاد می کند.
وی ادامه داد: نکته عجیب آنجاست که اگر این حرفها را امروز و در اردیبهشت 1399 بیان می کنیم درست 10 سال پیش در اردیبهشت سال 1389 هم عین همین صحبتها مطرح شده ولی نه تنها عبرتی حاصل نشده بلکه شاهدیم باز هم قراردادهای مشابه بسته می شوند. از این رو معتقدم تصمیمی که وزات ورزش برای سرخابی ها گرفته که متولی هر دو تیم هم خود وزارتخانه است تصمیمی قابل دفاع است و من هم شخصا از آن دفاع می کنم. حتی اگر من اختیار داشتم از همه باشگاه های فوتبال که بدهی دارند، که تقریبا همه آنها بدهکار هستند، می خواستم: 1- مادامی که بدهی های قبلی شان را تسویه نکرده اند و 2- مادامی که منابع مالی اثبات شده ای برای اجرای تعهدات شان در قبال جذب بازیکن یا مربی خارجی را ندارند حق جذب بازیکن خارجی ندارند.

نورشرق افزود: اگر چنین منطقی بر همه باشگاه های ما حاکم شود و هیأت مدیره باشگاه ها خود در این زمینه پیشقدم شوند مشکلات به مراتب کمتر می شود. گرچه یکی از حلقه های مفقوده در این باره خود مدیران ما هستند. متأسفانه مدیران به محض ورود به باشگاه برای کسب شهرت و جذابیت دنبال توپ درکردن می روند تا شاید برحسب احتمالات با یارگیری خارجی و جذب مربی غیرایرانی توفیقی هم نصیب شان شود اما درباره بعد از آن عمدتا با واژه "خدابزرگ است" به استقبال باقی مشکلات می روند. توجهی ندارند چنین تصمیماتی چه تبعاتی برای باشگاه دارد.

این مقام حقوقی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: وقتی مدیران ما مصونیت شغلی دارند و می‌دانند مرجعی آنها را مواخذه نمی کند به راحتی اقدام به چنین کارهایی می کنند که در نهایت منجر به محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی و یا دیگر مشکلات برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس می شود. قطعا اگر چنین مدیرانی مواخذه شوند و در پیشگاه قانون پاسخگوی اقداماتشان باشند دیگر شاهد تکرار چنین اشتباهاتی نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: جمله تکراری این قبیل مدیران پس از حضور در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس این است که "این بدهی مربوط به زمان من نیست" اما باید گفت، آقای محترم وقتی شما مسئولیتی را قبول می کنید باید بتوانید از پس همه مشکلاتش بر بیایید. شما حق ندارید با تکیه بر این بهانه از زیر مشکلات باشگاه شانه خالی کنید. باز هم تاکید می کنم قطعاً تصمیمی که وزارت ورزش گرفته درست است و ای کاش این برای همه باشگاههای بدهکار ضمانت اجرایی داشته باشد.

نور شرق خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم این قاعده باید تا ۵ سال آینده برای همه باشگاههای داخلی اجرایی شود. چرا که ما دائم در حال محکوم شدن در دادگاه های بین المللی هستیم بسیاری از بازیکنان به اندازه ۲۰ درصد دستمزدشان بازی نکرده اند اما می روند حکم می گیرند و کل پولشان را دریافت می‌کنند. این حرفهای تکراری مشخص می کند بیماری سختی در بدنه فوتبال خانه کرده و فکر می کنم فوتبال ما نیاز به یک جراحی دارد. اصلاً چه اشکالی دارد مدتی فوتبال تعطیل شود و بعد آن را با ساختار درست بالا بیاوریم و مطابق استانداردهای بین المللی حرکت کنیم. باشگاه های ما بدون حق پخش و تبلیغات باید با چنین مشکلاتی مواجه شوند.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال با اشاره به انتقاد وزارت ورزش از وجود واسطه ها در بحث نقل و انتقالات تصریح کرد: ما از دو سال پیش در فدراسیون برای این قبیل افراد مقررات مقرراتی را تبیین کردیم تا با تاسی از مقررات بین‌المللی و لایسنس های رسمی، طبق آیین نامه فدراسیون فوتبال فعالیت کنند. اما آنچه در عمل اتفاق می‌افتد این است که تنها عده‌ای دارای پرونده نقل و انتقالاتی هستند ولی عده ای پرونده ندارند که شاید در برخی موار پدر یا برادر بازیکن باشند و در این حیطه کار می کنند اما بخش عمده ای بدون مجوز رسمی از فدراسیون کار می کنند. البته عده زیادی هم مجوز دارند ولی بیکار هستند.

وی اضافه کرد: اگر دغدغه امروز کشور اشتغالزایی است باید درب باشگاه ها را رو به همه ایجنت ها باز کرد تا آنها نیز بتوانند در این حیطه فعالیت کنند اما متاسفانه در هر جا فساد وجود داشته باشد طبیعتا انحصار هم ایجاد میشود. امروز شاهد هستیم یک واسطه نقل و انتقالاتی در یک تیم ۷ تا ۸ بازیکن دارد و از این طریق این قدر قدرت در تصمیم سازی در یک باشگاه برایش ایجاد می‌شود که حتی می‌تواند مدیریت آن مجموعه را هم تغییر دهد.

نورشرق خاطرنشان کرد: چرا باید درباره واژه ایجنت از بار منفی دلال برای آن استفاده کنیم؟ در صورتی که این شغل خیلی هم محترم است. در واقع واسطه گری در دنیا شغل بسیار مهمی تلقی می‌شود. کسی که با زبان و قوانین بین‌المللی و حقوقی آشناست و کارهای مرتبط با عضویت یک بازیکن و مربی در یک باشگاه را انجام می دهد. اتفاقاً این شغل بسیار پر دردسر و پر زحمت است چرا که وقتی ایجنتی بازیکنی را به عقد قرارداد با باشگاه در می آورد همه کارهای حقوقی پس از آن بر عهده اوست.

نورشرق با اشاره به مشکلات مدیریت یک بازیکن یا مربی فوتبال تأکید کر: از این رو با این همه مشکلات قطعاً یک ایجنت نمی تواند از پس بیش از ۵ تا ۶ بازیکن یا مربی در طول یک فصل بربیاید. اما متاسفانه مدیر برنامه هایی را سراغ داریم که با ۷۰ تا ۸۰ بازیکن سروکار دارند و کارشان این است که فقط برای آنها قرارداد ببندند و ۱۰ درصد از حق انتقال را دریافت کنند اما در ادامه همه بار حقوقی مشکلات بازیکن بر گردن خودش است و مدیر برنامه به دلیل عدم آگاهی از قواعد حقوقی هیچ حمایتی از بازیکنانش نمی کند. در حالی که کار اصلی ایجنت درست از لحظه عقد قرارداد بازیکنش تازه استارت می خورد تا بتواند از حقوق بازیکن دفاع کند.

وی تصریح کرد: مادامی که نقل و انتقالات بازیکن در سطح باشگاه های فوتبالی در حیطه تعدادی افراد خاص باشد مشکلات همچنان پایدار خواهد ماند مگر اینکه با ورود باشگاه ها به این موضوع محدودیت مشخصی برای واسطه های بازیکنان ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال وزارت ورزش نقل و انتقالات تیم فوتبال استقلال تیم فوتبال پرسپولیس استقلال و پرسپولیس فدراسیون فوتبال همه باشگاه وزارت ورزش بین المللی باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: به دلیل حضور گسترده موتور سیکلت‌ها و ماشین‌های شخصی در خطوط ویژه اتوبوس، ترمزهای ناگهانی راننده اتوبوس برای جلوگیری از برخورد با عابر یا این وسایل گاهاً اجتناب ناپذیر است و به دلیل وجود بخش خانم‌ها در جلوی خطوط بی آرتی بیشترین صدمات به آنها وارد می‌شود.

وی گفت: در صدها خط متعلق به بخش خصوصی که مانند قدیم آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی اتوبوس حضور دارند کمتر شاهد آسیب دیدگی آقایان بوده‌ایم و این بر اساس رصد آماری ۲ ساله است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی آرتی به وضع گذشته برمی‌گردد.

کد خبر 6082031

دیگر خبرها

  • شکایت باشگاه پرسپولیس از امیرحسین صادقی
  • سیلی عبرت، برای دنیای استکبار
  • مدیرعامل شرکت برق استان زنجان منصوب شد
  • نخستین بانوی مدیر در زنجان منصوب شد
  • بارسلونا با ستاره اسپانیایی لایپزیگ وارد مذاکره شد
  • توضیح امیرعباس ستایش‌گر درباره انتخاب مدیر جدید انجمن موسیقی
  • توضیح امیرعباس ستایشگر درباره انتخاب مدیر جدید انجمن موسیقی
  • تلاش بارسلونا برای جذب دنی اولمو از لایپزیش
  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی