Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@07:00:00 GMT

رشد ۲۱ هزار واحدی شاخص کل

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۵۱۶۵

رشد ۲۱ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در ابتدای معاملات امروز با رشد ۲۱ هزار و ۳۹۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱ هزار واحدی قرار داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت) در ابتدای معاملات امروز با رشد 21 هزار و 396 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 41 هزار واحدی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فملی، وبملت، کچاد، کگل، وغدیر و حکشتی به ترتیب با 2846، 1982، 1216، 1196، 1007، 962 و 562 واحد رشد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، وبصادر - بانك صادرات ايران و ومعادن - توسعه‌معادن‌وفلزات‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و همگی روند صعودی داشتند.

 

بنابراین گزارش امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت) شاخص کل فرابورس با رشد 173 واحدی در ارتفاع 11 هزار و 687 واحد ایستاد. نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، سبزوا - سيمان لار سبزوار، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، تبرك - گروه كارخانجات صنعتي تبرك، حريل - ريل پردازسير، ارفع - شركت آهن و فولاد ارفع و ميدكو - هلدينگ صنايع معدني خاورميانه صبح امروز در صدر لیست نمادهای فرابورس قرار داشتند که همگی روند صعودی داشتند.

 

 

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (شنبه 20 اردیبهشت) در اولین روز کاری خود در هفته جاری با رشد 12415 واحدی در ارتفاع 990 هزار و 339 واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه دار شد تا جایی که شاخص کل بورس و اوراق بهادار اولین روز کاری خود در هفته جاری را با رکوردشکنی تازه و رشد 42973 واحد و قرار گرفتن در ارتفاع یک میلیون و 20 هزار واحد به پایان رساند.

 

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 11429 واحد افزایش معادل 4.39 درصد به 271 هزار و 517 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 11520 واحد رشد معادل 3.74 درصد به 319 هزار و 654 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 7643 واحد افزایش معادل 3.74 درصد به 212 هزار و 94 واحد، شاخص آزاد شناور با 53239 واحد افزایش معادل 4.31 درصد به یک هزار و 288 واحد، شاخص بازار اول با 31634 واحد افزایش معادل 4.46 درصد به 740 هزار و 636 واحد و شاخص بازار دوم با 86081 واحد رشد معادل 4.30 درصد به 2 هزار و 90 واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای پربیینده بورس صبح روز گذشته نمادهای فولاد با 2605، وبملت با 1202، فملی با 1199، وپاسار با 637، فخور با 627، حکشتی با 540 و کگل با 400 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وبصادر - بانك صادرات ايران و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند صعودی در ابتدای معاملات داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فولاد، فارس، پارس، فملی، تاپیکو، ومعادن و کگل به ترتیب با 2799، 2063، 1988، 1974، 1821، 1593، 1315 واحد رشد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند. در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وتجارت - بانك تجارت، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، وخارزم - سرمايه گذاري خوارزمي و غگل - گلوكوزان‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها تنها نماد وخارزم - سرمايه گذاري خوارزمي روند نزولی داشت و به این ترتیب در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در یک میلیون و 91 هزار نوبت معاملاتی، 6 میلیارد و 598 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 101 هزار و 42 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس شاخص کل بورس و اوراق بهادار واحد افزایش معادل روز گذشته نمادهای واحدی در ارتفاع بر شاخص کل بورس سرمایه گذاری یک میلیون هزار واحد واحد رشد معادل 4

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۳۷۸ واحد افزایش معادل ۵ صدم درصد در محدوده ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا و شستا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های تاپیکو، وامید، وپاسار و اخابر با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، وبملت، خودرو، خگستر، شستا، ثشاهد و اخابر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱ واحد افزایش به عدد ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.
نماد‌های شگویا، هرمز، خاور، وسپهر و تجلی از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، انتخاب، فزر، وهور و زاگرس از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۳۶۰ نماد مثبت برابر ۴۲۹ نماد منفی بود. ۱۸۱ صف خرید مقابل ۲۱۳ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۴۲ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون سهام را به ارزش هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۲۲ میلیارد دلار بود.

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • افت ۴۹۹۹ واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد