Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@09:42:45 GMT

کدملی رانندگان جایگزین شماره هوشمند آنان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۵۸۲۲

کدملی رانندگان جایگزین شماره هوشمند آنان می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از جایگزینی کدملی رانندگان برون شهری به جای شماره هوشمند خبر داد.

علیرضا سیاهپور یکشنبه 21 اردیبهشت در جمع خبرنگاران افزود: کارت هوشمند رانندگان و ناوگان برون شهری فعال در حمل ونقل کالا و مسافر، از لحاظ فیزیکی حذف می‌شود وکدملی رانندگان با شماره هوشمند آن‌ها جایگزین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دلیل این تصمیم را تحقق اهداف دولت الکترونیک، صرفه جویی دراقلام ولوازم چاپ کارت و رفاه حال رانندگان عزیز عنوان و خاطرنشان کرد: از ۳۱ اردیبهشت امسال تمام اطلاعات رانندگان و خدمات حمل و نقل از طریق کد ملی آنان انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به حذف شماره هوشمند رانندگان، خاطرنشان کرد: همه فرآیندهای حمل و نقل از طریق کد ملی انجام می‌شود و امکان تعویض و المثنی کارت هوشمند میسر نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی راهداری فارس کارت هوشمند شماره هوشمند حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید از فاصله ۵سانتی‌متری

به گزارش همشهری آنلاین: به این ترتیب ما از به همراه داشتن کارت‌های بانکی در هنگام خرید و انجام هرگونه معامله که نیاز به ارتباط دوطرفه کارت بانکی و دستگاه پوز دارد، بی‌نیاز می‌شویم. طرح کهربا نیز برای تنوع بخشی به ابزارهای پرداخت و به‌روزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، فعلا با کارت‌های ۶بانک در دستور کار قرار گرفته است.

NFC چیست؟

ارتباطات میدان نزدیک (NFC) مجموعه‌ای از پروتکل‌های ارتباطی است که ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی را در فاصله ۵سانتی‌متری یا کمتر امکان‌پذیر می‌کند. این فناوری در واقع یک اتصال با سرعت کم را ایجاد می‌کند. مانند سایر فناوری‌های کارت مجاورتی، NFC مبتنی بر جفت‌القایی بین ۲ سیم‌پیچ الکترومغناطیسی موجود در یک دستگاه دارای NFC مانند تلفن هوشمند است. ارتباط میدان نزدیک به تعریف و ارتقای فناوری کمک کرده است و استانداردهایی را برای تأیید انطباق دستگاه تنظیم می‌کند.

راحتی امور با یک تراشه

اکثر تلفن‌های هوشمند و تعدادی از لپ‌تاپ‌های جدید، تراشه NFC دارند. پیش از این بیشتر گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، مجهز به این سیستم بودند، اما اخیرا گوشی‌های موبایل آیفون نیز به این تراشه مجهز شده‌اند. وقتی یکی از دستگاه‌ها متصل به اینترنت باشد، دیگری می‌تواند داده‌ها را با سرویس‌های آنلاین تبادل کند.

۵سانتی‌متر

برای استفاده از NFC کافی است شما گوشی هوشمند خود را حداکثر با ۵سانتی‌متر فاصله از برچسب NFC یا دستگاه‌های NFC خوان نگه‌دارید تا ارتباط برقرار شود. زمانی که ارتباط بین گوشی و دستگاه NFC خوان برقرار شد، اطلاعات رمزگذاری‌شده در عرض چند ثانیه بین دو طرف ارتباط ردوبدل می‌شود تا فعالیت‌هایی مثل پرداخت، اسکن و غیره انجام شود. سرعت‌ بالای این فناوری باعث شده تا در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلفی استفاده شود.

اطلاع از قابلیت گوشی

اگر نمی‌دانید که گوشی شما مجهز به این قابلیت است یا نه، کافی است با مراجعه به تنظیمات آن و جست‌وجوی کلمه NFC از این موضوع مطلع شوید. در گوشی‌های اندرویدی مجهز به این فناوری آیکون آن در پنل نوتیفیکیشن‌ها نیز دیده می‌شود. حتی اگر گوشی خود را به یکNFC خوان نزدیک کنید نیز می‌تواند از وجود این قابلیت مطمئن شود. هرچند روی برخی دستگاه‌های مجهز به این چیپ، لوگوی آن درج شده است. اما اگر گوشی هوشمند شما مجهز به این فناوری نبود، جای نگرانی نیست. کافی است یک سیم‌کارت دارای تراشه NFC تهیه کنید تا به آن مجهز شوید.

همه کاربردهای NFC

اگرچه بیشترین و مهم‌ترین کاربرد این فناوری، در خریدهای روزمره است و شما می‌توانید بدون همراه داشتن انبوه کارت‌های بانکی، همه خریدهای خود را انجام دهید، اما کاربردهای دیگری هم مانند پرداخت پارکومتر، دریافت بلیت یا کارت پرواز، چاپ عکس با برخی پرینترهای بی‌سیم، استفاده از بلیت‌های مختلف و حتی ارتباط گوشی هوشمند با تلویزیون‌های هوشمند برای پخش تصاویر گوشی دارد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جدید درباره آزمایش بالینی ایمپلنت مغزی نورالینک

امنیت بالا

از آنجایی که اطلاعات با فناوری NFC به شکل رمزگذاری شده رد و بدل می‌شود، امنیت بالایی هم دارد و به‌همین دلیل آن را به یک روش مطمئن برای پرداخت موبایلی و الکترونیکی تبدیل کرده است.

کد خبر 845859 برچسب‌ها دستگاه های کارتخوان - پوز بانک - عابر بانک موبایل کارت بانکی خرید

دیگر خبرها

  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • شاتل موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را عرضه کرد
  • سهمیه بنزین این خودروها قطع شد/ جزییات تازه از حذف کارت سوخت رانندگان
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • نام پدر از کارت هوشمند ملی حذف می‌شود؟
  • نام پدر از کارت هوشمند ملی حذف نمی‌شود
  • برون‌سپاری پروژه‌های شهری به شهروندان و مزایای آن
  • کدملی فقط در کارت ملی درج می‌شود
  • سهمیه بنزین اردیبهشت ماه شارژ شد