Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهاروندی با بیان اینکه اردوگاه آموزش‌های تخصصی امداد و نجات حضرت ولی‌عصر (عج) مکانی مناسب برای ارائه آموزش به امدادگران و خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث در جنوب غرب کشور است گفت: مسئولان باید عزم جدی برای توسعه زیرساخت های این اردوگاه داشته باشند.

«زهرا بهاروندی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک هفته جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر نهادی غیردولتی و مردمی با جایگاهی بین‌المللی است اظهار کرد: با توجه به اینکه این جمعیت برگرفته از مردم است، بدون غرض‌ورزی و با اهداف و اصولی مشخص فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر اندیمشک تامین سلامت مردم و صلح و دوستی پایدار را از اهداف صلیب‌سرخ و هلال‌احمر برشمرد و افزود: جمعیت هلال‌احمر یکی از بهترین، زیباترین و دلنشین‌ترین نهادهای حمایتی بشردوستانه در سطح دنیا است و اعتماد و دیدگاه مثبت مردم نیز در حوادث مختلف این موضوع را نشان می‌دهد.

 

وی به ارائه فعالیت‌های مختلف جمعیت هلال‌احمر اندیمشک در سال ۹۸ پرداخت و اذعان داشت: با توجه به وقوع حادثه بزرگ سیل خوزستان در ابتدای سال گذشته، واحدهای مختلف امدادی، جوانان و داوطلبان این جمعیت همراه با اقشار مختلف مردم وارد صحنه شدند و خدمات خوبی را در اردوگاه شهید درویش شوش ارائه دادند.


بهاروندی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی، امدادی، بشردوستانه و فرهنگی و مذهبی جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: فعالیت‌های آموزشی ویژه افراد بالای ۱۴ سال، با شعار «در هر خانواده یک امدادگر»، در قالب آموزش‌های ۲۲ ساعته در آیتم‌های مهمی از جمله ارزیابی اولیه و ثانویه مصدوم، cpr، آتل‌بندی، بانداژ، مسمومیت‌ها، آشنایی با بیماری‌های خاصی همچون دیابت و فشار خون در جهت آمادگی در زمان بروز حوادث انجام می‌شوند.

 

وی آموزش را یکی از اهداف اصلی جمعیت هلال‌احمر برشمرد و عنوان کرد: در سال گذشته پنج‌هزار نفر از اقشار مختلف مردم در دوره‌های آموزشی عمومی، همگانی، ۲۲ ساعته و تخصصی ویژه امدادگران و نجاتگران حضور پیدا کردند که این افراد می‌توانند در حوادث مختلف نقش موثر خود را نشان دهند.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر اندیمشک از اجرای طرح آموزشی «دادرس» برای دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در متوسطه اول خبر داد و بیان کرد: مربیان جمعیت هلال‌احمر اندیمشک با هماهنگی آموزش و پرورش، با مراجعه به مدارس، هشت آیتم اصلی و مهم امدادی همچون پناه‌گیری اضطراری و خروج ایمن، آتل بندی، ارزیابی و cpr، بانداژ و اطفا حریق، چادرزنی و حمل مصدوم را به دانش‌آموزان آموزش دادند و در خصوص آموزش برخی مباحث دروس آمادگی دفاعی متوسطه دوم نیز، با همکاری سازمان آتش‌نشانی به فعالیت پرداختند.

 

وی ادامه داد: اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال‌احمر اندیمشک علاوه بر اجرای طرح‌های حمایتی، کاروان‌های نیکوکاری و اقدامات بشر دوستانه، آموزش‌های مختلف امدادی را در مناطقی همچون عشایر با هدف امدادرسانی مناسب در حوادث، انجام می‌دهند.

 

بهاروندی با اشاره به اینکه پایگاه امداد جاده‌ای امام علی (ع) حسینیه بخش الوار گرمسیری به ارائه خدماتی ویژه آسیب‌دیدگان در تصادفات جاده‌ای پرداخته اضافه کرد: در حال حاضر ۶ خانه هلال در اندیمشک راه‌اندازی شده که به‌صورت مردمی اداره می‌شوند و افراد پس از یادگیری آموزش‌ها و کسب مهارت امدادی، به امدارسانی می پردازند.

 

وی اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر اندیمشک در سال‌های گذشته کمک‌های خود را در ماه مبارک رمضان تحت عنوان طرح «همای رحمت» میان نیازمندان توزیع می‌کرد، اما امسال در کنار این طرح، با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش کمک مومنانه، تاکنون ۱۰۰ بسته غذایی شامل برنج، ماکارونی، رب گوجه و سویا را میان بیماران کرونایی، مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا و بیماران صعب العلاج توزیع کرده است.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر اندیمشک افزود: همزمان با هفته هلال‌احمر، نشر کلیپ‌های آموزشی و بشر دوستانه در فضای مجازی، آشنایی مردم با جمعیت هلال‌احمر و دعوت مردم برای عضویت در این جمعیت، تقدیر از مدافعان سلامت و دیدار با جمعی از مسئولان ارشد شهرستان اندیمشک جهت ارائه گزارش عملکرد انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اردوگاه آموزش‌های تخصصی امداد و نجات حضرت ولی‌عصر (عج) مکانی مناسب برای آموزش امدادگران و اعضا مدیریت بحران و خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث جنوب غرب کشور است گفت: مسئولان باید عزم جدی برای توسعه زیرساخت‌های این اردوگاه داشته باشند و آن را به یکی از مراکز آموزشی معتبر و درجه یک در سطح کشور تبدیل کنند.

 

بهاروندی به برخی مشکلات مهم جمعیت هلال‌احمر اندیمشک اشاره کرد و گفت: احداث انبار و سوله در کنار پایگاه امداد جاده‌ای امام علی (ع) حسینیه در راستای خدمت‌رسانی سریع و به‌موقع در حوادث، جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی اداری و رسمی و نوسازی محیط اداری از جمله نیازهای این جمعیت هستند.

 

وی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری رسانه‌ها در نشان دادن تلاش‌های مجموعه‌های بشردوستانه و داوطلبانه خاطر نشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با ارائه عملکرد و تلاش‌های این مجموعه‌ها، انگیزه داوطلبان و فعالان را افزایش دهند و با کمک در نشر آموزش‌های مجازی، این اقدامات عمومیت بیشتری پیدا می‌کنند.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش های امدادی خدمت رسانی جمعیت هلال احمر اندیمشک آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات

به گزارش همشهری آنلاین، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان امروز ۲۹ فروردین ماه بیان کرد: در پی اعلام مردمی مبنی بر مفقود شدن ۳ زن عشایرنشین در روستای سرجنگل عشایری از توابع منطقه جبالبارز جنوبی در شهرستان عنبرآباد بلافاصله اولین تیم امداد و نجات در منطقه حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه یکی از مفقودین در صحت و سلامت توسط نیروهای هلال احمر پیدا شده است، افزود: ۳ تیم امداد و نجات شامل تیم آنست و پشتیبانی نیز به منطقه مذکور اعزام شدند.

فلاح با اشاره به اینکه این ۳ نفر در عبور از مسیر رودخانه در منطقه عشایری مفقود شده‌اند، بیان کرد: تلاش‌ها برای نجات جان ۲ تن از مفقودین ادامه دارد.

وی گفت: در پی هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران استانداری کرمان و همچنین بارندگی‌های اخیر در جنوب این استان، نیروهای هلال احمر در حال امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی هستند.

کد خبر 845164 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم عشایر هلال احمر استان‌ کرمان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شرق جاسک دایر شده است
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان