Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@16:03:41 GMT

بهارانه کتاب ۹۹ یک فرصت مغتنم است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۶۴۹۳

بهارانه کتاب ۹۹ یک فرصت مغتنم است؟

علاقه‌مندان به کتاب می‌دانند که از سال  ۱۳۹۴ طرح فروش فصلی کتاب با شعار «کتاب‌فروشی به وسعت ایران» آغاز شده و به صورت تقریبا مستمر تا امسال ادامه داشته است.

به گزارش مشرق، زمستان سال قبل، در روزهایی که هنوز از شیوع کرونا شوکه بودیم، مدیرعامل خانه کتاب از تعویق طرح عیدانه کتاب خبر داد. نیکنام حسین‌پور به رسانه‌ها اعلام کرد که اجرای این طرح با وجود آمادگی زیرساخت‌ها، در بهار سال ۹۹ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا خانه کتاب به وعده‌اش وفا کرده و از دیروز طرح بهارانه کتاب آعاز شده است؛ طرحی که می‌تواند با استقبال قابل توجهی همراه شود، چون بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب در روزهای قرنطینه حسابی دلتنگ کتاب‌خریدن و کتاب‌خواندن شده‌اند. شاید اگر زمستان امسال به اندازه امروز آمادگی مواجهه با همه‌گیری گسترده بیماری کووید- ۱۹ را داشتیم و اگر فروش اینترنتی به اندازه حالا رونق داشت، می‌شد که طرح عیدانه مثل هرسال از اواخر اسفند آغاز شود و تا نیمه‌های فروردین ادامه پیدا کند، اما شرایط چنان بود که کمتر کسی به اجرای طرح فصلی فروش کتاب امیدوار بود. حالا این شما و این فرصت کوتاه خرید کتاب با تخفیف در طرح بهارانه سال ۹۹ که یک فرصت متفاوت برای خرید است و به دلایلی که در ادامه می‌خوانید بهتر است که از دست نرود!

طرح بهارانه کتاب ۹۹ چیست؟
علاقه‌مندان به کتاب می‌دانند که از سال  ۱۳۹۴ طرح فروش فصلی کتاب با شعار «کتاب‌فروشی به وسعت ایران» آغاز شده و به صورت تقریبا مستمر تا امسال ادامه داشته است. در این طرح کتاب‌فروشی‌ها اعلام آمادگی می‌کنند و بعد از ثبت‌نام برای مدت معینی کتاب‌هایشان را با تحفیف تعیین‌شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فروش می‌رسانند. بعد از اتمام دوره و پایان فروش ویژه، کتاب‌فروشی‌ها مابه‌التفاوت قیمت کتاب‌ها یعنی تخفیفی که به مشتری‌ها داده‌اند را از دولت می‌گیرند.
گفت‌وگو ندارد که این طرح برای حمایت از کتاب‌فروشان و البته علاقه‌مندان به کتاب اجرا می‌شود و آخرین طرح فروش فصلی کتاب پاییز ۱۳۹۸ برگزار شده بود.

طرح بهارانه ۱۳۹۹ که از دیروز کارش را آغاز کرده، به این ترتیب برگزار می‌شود:
هر کتاب با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود
تخفیف به کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی تعلق می‌گیرد
این طرح ۱۱ روز ادامه خواهد داشت؛ از ۲۰ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت
 سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۱۵۰ هزار تومان است
این طرح با اعتبار دومیلیارد تومان اجرا می‌شود
طرح بهارانه کتاب امسال با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» اجرا می‌شود
۷۰۰ کتاب‌فروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت دارند
این دوره یازدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب محسوب می‌شود

طرح بهارانه ۹۹  چه ویژگی‌هایی دارد؟
تفاوت مهم طرح بهارانه ۹۹ با سایر طرح‌های فصلی عرضه یارانه‌ای کتاب به شرایط جامعه و تبعات ناشی از شیوع گسترده بیماری کووید- ۱۹ مرتبط می‌شود. همچنین امسال طرح عرضه کتاب یارانه‌ای در طول ۱۰ روز اجرا می‌شود، درحالی‌که در دوره‌های پیشین معمولا خریداران حدود دو هفته فرصت داشتند که کتاب‌های مورد نظرشان را با تخفیف خریداری کنند.
شاید کوتاه‌شدن زمان اجرای طرح به ویروس کرونا مرتبط باشد اما به نظر می‌رسد این اتفاق باید کاملا برعکس رخ‌می‌داد و زمان اجرای طرح طولانی‌تر می‌شد که با وجود محدودیت‌ها، مردم فرصت کافی داشته باشند، کتاب‌های مورد نظرشان را تهیه کنند.

در طرح بهارانه امسال تخفیف ۲۰ درصد برای عرضه کتاب در نظر گرفته شده، درحالی‌که پیش از این شاهد تخفیف‌های ۲۵درصدی بودیم. این مورد به طور مشخص به بودجه طرح مرتبط است؛ بودجه‌ای که به طور معمول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار خانه کتاب قرار می‌دهد اما در مواردی سایر نهادها نیز در تامین آن مشارکت می‌کنند. به عنوان نمونه شهرداری مشهد یکی از نهادهایی است که در تامین بودجه این طرح در شهر مشهد همکاری داشته و به همین دلیل  پاییز سال گذشته، طرح پاییزه کتاب در مشهد طولانی‌تر از شهرهای دیگر برگزار شده بود.

استقبال کتاب‌فروشان از طرح بهارانه ۹۹ قابل توجه بوده است. معمولا تعداد کتاب‌فروشی‌هایی که تا امسال در طرح‌های فروش فصلی کتاب شرکت کرده‌اند در هر دوره به عدد ۷۰۰ نمی‌رسید اما امسال با احتساب  ۴۳ کتاب‌فروشی که در پایان مهلت به این طرح پیوسته‌اند، بیشتر از ۷۰۰ کتاب‌فروشی در طرح بهارانه ۹۹ مشارکت دارند. این استقبال با رکود در بازار کتاب و آینده مبهم صنعت نشر بی‌ارتباط نیست و به نظر می‌رسد کتاب‌فروشی‌های فعال قصد ندارند این فرصت را از دست بدهند.

چرا این فرصت مغتنم است؟
چند نکته درباره وضعیت کتاب وجود دارد که یک نگاه اجمالی به آنها بدون هیچ تحلیل دشوار و پیچیده‌ای، هر کسی را به این نتیجه می‌رساند که شاید قیمت کتاب‌ها در طرح بهارانه سال ۹۹ دیگر تکرار نشود و بعد از این طرح نتوان هیچ کتابی را به قیمتی که در این طرح ارائه شده خریداری کرد.

طرح عیدانه سال ۹۸ به دلیل ‌تأمین نشدن اعتبار برگزار نشد
طی سال ۹۸ قیمت کاغذ مخصوص کتاب تا ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرد
قیمت کتاب در اردیبهشت سال گذشته افزایش ۸۸ درصدی داشته  
از ابتدای سال جاری جز به تعداد معدودی از واردکنندگان کاغذ، یارانه دولتی تخصیص پیدا نکرده

اگر همه این موارد را که از آمارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استخراج شده، مد نظر قرار دهیم، افزایش قیمت کاغذ و به تبع آن افزایش قیمت کتاب در آینده‌ای نه‌چندان دور تقریبا اجتناب‌ناپذیر است. در سال جاری حتی اگر دولت بتواند بازار کاغذ یارانه‌ای را کنترل کند باز هم تورم و افزایش قیمت ارز، روی صنعت نشر تاثیر خواهد داشت و بعید است که شاهد رونق تولید کتاب باشیم. به وضوح با رکود در بازار کتاب مواجه هستیم و به همین دلیل است که فرصت خرید کتاب در طرح بهارانه ۹۹ یک فرصت مغتنم محسوب می‌شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور زلزله تهران اخبار بورس کتاب نمایشگاه کتاب علاقه مندان به کتاب فروش فصلی کتاب طرح بهارانه ۹۹ طرح بهارانه کتاب فروشی ها بهارانه کتاب اجرا می شود قیمت کتاب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل فروشی های قدیمی و باکیفیت شهر مشهد

خوردن آجیل برای سلامت روزانه‌تان هم مفید است. برای همین، خیلی از افراد ممکن است علیرغم گران بودن این خشکبار آن را در برنامه غذایشان جا دهند. برای همین، برای خیلی از افراد مهم است که آجیل و خشکبارشان را از بهترین مغازه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین مثل آجیل چی تهیه کنند. از این رو، ما می‌خواهیم در این مقاله در مورد بهترین آجیل فروشی در شهر مشهد صحبت می‌کنیم. با این وجود، آیا شما می‌دانید که بهترین آجیل فروشی مشهد کدام است؟ چرا خوردن آجیل مفید است؟

پیش از اینکه در مورد بهترین آجیل فروشی‌های مشهد صحبت کنیم، اجازه دهید بگوییم که چرا اصلاً خوردن آجیل برای شما مفید است؟ مهم ترین فایده‌ای که خوردن آجیل برای بدنتان دارد این است که شما در قطعات ریز و کوچک آن می‌توانید مواد غذایی و ویتامین‌هایی را پیدا کنید که روزانه برای سلامت بدنتان ضروری هستند. برای مثال، در همه آجیل‌ها مواد آنتی‌اکسیدانی وجود دارد که رساندن این مواد به بدن ریسک بروز خیلی از بیماری‌ها مثل سرطان را کاهش می‌دهد. همچنین، در آجیل‌ها مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، مس، منگنز و ویتامین‌هایی مثل ویتامین ب، ویتامین E و فولات وجود دارند که برای کارکردهای مختلف بدنمان مثل استخوان‌سازی، خونسازی و تقویت پوست و مو مفید هستند. بنابراین، خوردن روزانه آجیل می‌تواند به ما کمک‌های زیادی کند. با این حال، ما همیشه به دنبال مغازه‌هایی هستیم که بهترین آجیل را برای ما ارائه کنند. برای همین، ما در ادامه می‌خواهیم چند تا از بهترین آجیل فروشی‌های مشهد را به شما معرفی کنیم.

بهترین آجیل فروشی های شهر مشهد: 1. آجیل چی تاسیس 1295

فروشگاه آجیل چی قدیمی‌ترین فروشگاه عرضه آجیل و خشکبار در فهرست معروف ترین آجیل فروشی های شهر مشهد است. فروشگاه آجیل چی برای اولین بار در سال ۱۲۹۵ توسط حاج ماشالله آجیل چی تاسیس شد. با استقبال مردم و افزایش فروش با هدف توسعه خدمات به زوار امام رضا(ع) به بالا خیابان و مجاورت خیابان ملک منتقل شد. در تمام طول عمر حیات حاج ماشاالله آجیل چی، موسس فقید آجیل چی، تلاش کرد تا با انتقال تجارب خود به فرزندانش پایه‌ریز مسیری باشد که تا امروز بیش از یک قرن به طول انجامیده است. مجموعه آجیل چی همواره خود را خادم زوار امام رضا می‌داند و تلاش کرده است که با عرضه آجیل با کیفیت و قیمت مناسب در بسته‌بندی درخور نام ایران، پیشتاز در امر کیفیت و مردم‌داری باشد. شعب حضوری آجیل چی در بلوار وکیل آباد، بلوار سجاد و طرقبه واقع شده و نیز میتوانید برای خرید آنلاین به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید. در حال حاضر آدرس وب سایت رسمی آجیل و خشکبار آجیل چی مشهد ajilchinuts است که با جستجو در گوگل هم میتوانید آن را پیدا کنید.

2. فروشگاه برادران حسینی

فروشگاه برادران حسینی بیش از ۵۰ سال است که در زمینه فروش آجیل فعالیت دارد. این فروشگاه آجیل و خشکبار برای اولین بار در سال ۱۳۴۲ توسط حاج حسین حسینی تاسیس شد. در آن زمان، حاج حسین حسینی به این عقیده داشت که همیشه باید بهترین جنس‌ها را به مشتری ارائه دهد. شعبه مرکزی آجیل سرای برادران در مشهد در محله سعدآباد، خیابان سنایی و میدان توحید واقع شده است. با این وجود، برای علاقه‌مندان به آجیل که می‌خواهند به صورت غیر حضوری آجیل‌های این فروشگاه را سفارش دهند، می‌توانند از سایت فروشگاه برادران حسینی برای این کار اقدام کنند که سایت کامل و جامعی برای عرضه آجیل، انواع خشکبار، تنقلات، شکلات و ... است.

3. آجیل سرای عدالت

فروشگاه آجیل سرای عدالت در مشهد هم مثل فروشگاه برادران سابقه قدیمی دارد. آجیل سرای عدالت در سال ۱۳۳۹ تاسیس شد و در طی این سال‌ها توانست نام پرآوازه‌ای را برای خود در بین آجیل فروشی‌های مشهد به وجود بیاورد. آجیل سرای عدالت یک فروشگاه مرکزی در نبش بلوار قرنی دارد. با این حال، اگر شما می‌خواهید به طور غیر حضوری از این فروشگاه خرید کنید می‌توانید به سایت آجیل سرای عدالت هم مراجعه کنید.

4. فروشگاه آجیل جاوید

فروشگاه آجیل جاوید هم یکی دیگر از فروشگاه‌های مرغوب آجیل فروشی در مشهد است که در بلوار مفتح مشهد واقع شده است. این فروشگاه از نظر تنوع محصول به غیر از آجیل و خشکبار فروشگاه خوبی است. شما از فروشگاه جاوید می‌توانید آجیل‌های شور، مخلوط، شیرین، انواع ادویه جات مثل هل، زعفران، دارچین، تخمه‌ها، شیرینی‌های سوغاتی، خشکبار و میوه‌های خشک را تهیه کنید.

5. فروشگاه آجیل محبان رضا

فروشگاه آجیل محبان رضا در مشهد و در بازار بعثت واقع شده است. این فروشگاه آجیل و خشکبار را در انواع مختلف به مشتریان عرضه می‌کند. علاوه بر این، فروشگاه آجیل محبان رضا ادویه‌جات، شیرینی‌های سوغاتی و نبات را هم می‌فروشد. برای همین، اگر شما مایل به تهیه بسته‌های سوغاتی با قیمت مناسب هستید، می‌توانید از فروشگاه آجیل محبان رضا بازدید کنید.

6. فروشگاه آجیل قربانپور

فروشگاه آجیل و خشکبار قربانپور یکی از فروشگاه‌های موفق آجیل فروشی در مشهد است که سه شعبه دارد. آدرس دو تا از شعبه‌های آن در خیابان فرامرز عباسی و آدرس شعبه دیگر در بلوار معلم و نبش چهارراه دانش‌آموز است. فروشگاه آجیل قربانپور در تمام شعبه‌های خود سعی می‌کند تنوع محصولات خوبی داشته باشد. همچنین، دست‌اندرکاران فروشگاه آجیل‌ قربانپور محصولات خودشان را به صورت منظم در قفسه‌ها می‌چینند. با این حال، شما علاوه بر آجیل می‌توانید از این فروشگاه انواع تخمه، خشکبارها و شیرینی‌های خشک را هم تهیه کنید.

7. فروشگاه سحرخیز

اگر بخواهیم یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های آجیل خشکبار مشهد را برایتان معرفی کنیم، باید حتماً فروشگاه آجیل و خشکبار سحرخیز را در این لیست برایتان بیاوریم. فروشگاه آجیل و خشکبار سحرخیز در سال ۱۳۱۱ توسط فردی به نام حاج سحرخیز تاسیس شد. در طول سال‌های متوالی آجیل و خشکبار سحرخیز توانست با ارائه محصولات مرغوب و طعم‌های متنوع تبدیل به یکی از معروف‌ترین آجیل و خشکبارها در مشهد و در ایران شود. این آجیل فروشی حتی در تهران هم یک شعبه فروش دارد. اما شعبه اصلی آن در مشهد و در بلوار امام رضا است. همچنین، شما به غیر از آجیل می‌توانید انواع میوه، خشکبار، ادویه‌جات، شیرینی سوغاتی و حتی عسل و زعفران را هم از این فروشگاه تهیه کنید.

8. فروشگاه آجیل فرهمند

فروشگاه آجیل فرهمند یکی دیگر از آجیل فروشی‌های مرغوب مشهد است که در محله شریف و در خیابان وکیل آباد مشهد واقع شده است. دست اندرکاران فروشگاه آجیل فرهمند سعی می‌کنند که آجیل‌های این فروشگاه را در بهترین شرایط به مشتریان عرضه کنند. علاوه بر این، کارمندان فروشگاه آجیل فرهمند به مشتریان کمک می‌کنند که محصول مورد نظر خود را انتخاب یا آنها را تست کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896351

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین فرصت نام نویسی کنکوری ها
  • وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • آجیل فروشی های قدیمی و باکیفیت شهر مشهد
  • نفتی نفت! | وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • پلمب قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل حجاب
  • قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران پلمب شد
  • انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خام‌فروشی در صنعت نفت
  • آلپین فروشی نیست