Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر روابط بین الملل حماس با اشاره به خطرات طرح الحاق اراضی کرانه باختری به رژیم صهیونیستی،دیدگاه این جنبش برای خنثی سازی این طرح را تشریح کرد. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطینی (صفا)، موسی ابومرزوق در گفت وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: مقابله با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی کرانه باختری از طریق یک برنامه ملی و وحدتگرا بین فلسطینی ها بر پایه مقاومت و خروج از مسیر سازش میسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید ماهیت طرح صهیونیستی توسعه طلب را درک کنیم.. تلاش صهیونیست ها برای الحاق 40 درصد از کرانه باختری مرحله دوم این طرح است. این طرح تدوین شده و سخنگوی دولت آمریکا و ائتلاف آبی سفید با نتانیاهو این طرح را در مرحله نهایی خود اجرایی خواهند کرد.

عضو حماس ادامه داد: کرانه باختری درگیری اصلی در مرحله کنونی است. سه میلیون فلسطینی در آنجا سکونت دارند و 750 هزار شهرک نشین نیز در آنجا حضور دارند. کرانه باختری محور اصلی توافقنامه های سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) با رژیم صهیونیستی است.

ابومرزوق تاکید کرد: با اجرای نقشه های آنها (صهیونیستها)، این توافقنامه ها هیچ معنا و مفهومی ندارد. با این اقدامات، دشمن صهیونیست این توافقنامه ها را زیرپا گذاشته و معاهدات را لغو کرده و ایده "دو دولت" را از بین برده است. همزمان، وجود این تعداد از فلسطینی ها در کرانه باختری و پافشاری آنها بر خاک خود به همراه دو میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه و یک میلیون و پانصد هزار فلسطینی ساکن اراضی اشغالی سال 1948 میلادی معادله راهبردی دولت یهودی مورد انتظار صهیونیست ها را امری دشوار کرده است.

وی افزود: از جنبه راهبردی، توافقنامه های امضا شده لغو شده است. هیچ گاه به نفع فلسطینی ها نبوده است که به راهبردی متوسل شوند که برآورده نخواهد شد. اما این امر نیازمند تدوین یک راهبرد ملی فلسطینی به دور از اسلو است که ملت فلسطین در همه مناطق را مدنظر قرار دهد و برمبنای مقاومت باشد و به مرحله آزادسازی ملی اعتبار دوباره ببخشد تا سپس از بنای کشور فلسطینی در اراضی آزاد شده سخن بگوید.

حماس: با تمام توان با طرح الحاق کرانه باختری مقابله می‌کنیم

وی درباره خطرات الحاق بخش های دیگری از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی گفت: این خطرات شامل قطع پیوند جغرافیایی مناطق مختلف کرانه باختری، مصادره زمین های حاصلخیز کشاورزی و مناطق مقدس و مصادره آب های شیرین، پایان دادن به رویای کشور فلسطینی در اراضی کرانه باختری و نوار غزه به پایتختی قدس، جداسازی کرانه باختری از محیط پیرامون عربی خود با قطع روابط این منطقه با اردن و سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر زمینها و مردم فلسطین و به گروگان گرفتن حیات فلسطینی ها است.

ابومرزوق درباره دیدگاه حماس برای مقابله با الحاق اراضی کرانه باختری گفت: دیدگاه حماس در وحدت ملت فلسطین و پایان دادن به شکاف و دودستگی، تدوین یک برنامه ملی جامع برای مقابله با نقشه ها علیه مسئله ملی فلسطین و رکن اساسی آن یعنی مقاومت، بسیج ملت فلسطین برای مقابله با این نقشه ها و تسلیم نشدن با هر هزینه ای، پایان دادن به توافقنامه های امضا شده و سلب به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی غاصب، حمایت اعراب از مسئله فلسطین و هماهنگی مواضع و برنامه ها و تحرک بین المللی و تلاش برای به شکست کشاندن این طرح و کمک گیری از سازمان های حقوقی و دادگاههای بین المللی برای پایان دادن به این نقشه و اعطای آزادی به ملت فلسطین است.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کرانه باختری اسرائیل حماس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرانه باختری اسرائیل حماس کرانه باختری اسرائیل حماس اراضی کرانه باختری رژیم صهیونیستی پایان دادن توافقنامه ها ملت فلسطین فلسطینی ها بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۷۸۵۰ فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی از هفتم اکتبر تاکنون

عناصر اشغالگر رژیم صهیونیستی از شامگاه دیروز تا صبح امروز پنجشنبه دست کم ۲۵ فلسطینی از جمله یک کودک و تعدادی از اسرای سابق را در کرانه باختری بازداشت کردند.

طبق گزارش المیادین، این بازداشت ها بیشتر در استان الخلیل متمرکز بوده، اما استان های رام الله، طولکرم، جنین، سلفیت و قدس اشغالی را نیز شامل شده است.

علاوه بر این، نیرو‌های اشغالگر به یورش‌ها و بدرفتاری‌های گسترده، ضرب و شتم شدید، و تهدید علیه بازداشت شدگان و خانواده‌هایشان و خرابکاری‌های گسترده و تخریب منازل شهروندان ادامه می‌دهند.

براین اساس، مجموع دستگیرشدگان پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر(شانزدهم مهر) به بیش از ۷۸۴۵ نفر رسیده که این تعداد، شامل بازداشت شدگان از منازل، بازداشت شدگان در ایست و بازرسی های نظامی، افرادی که خود را تحت فشار تسلیم کرده اند و کسانی که به عنوان گروگان بازداشت شده اند، می‌شود.

اشغالگران همچنین به جنایت ناپدید کردن اجباری اسرا در نوار غزه ادامه می‌دهند و از ارائه هرگونه اطلاعات به نهاد‌های حقوق بشری از جمله نهاد‌های ذی صلاح بین المللی و فلسطینی در مورد سرنوشت و محل بازداشت آنها خودداری می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • بازداشت ۷۸۵۰ فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی از هفتم اکتبر تاکنون
  • عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا/ چند صهیونیست زخمی شدند
  • ۷ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین
  • شهادت بیش از پنج هزار دانش‌آموز فلسطینی از ابتدای جنگ
  • ویدئو| لحظۀ ترور یک پیرمرد فلسطینی در کرانه‌باختری
  • بازداشت 7800 فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون
  • لحظۀ اعدام یک پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری
  • تصاویر لحظه اعدام خیابانی پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری