Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حامد کاشانی، کارشناس مذهبی در برنامه تلویزیونی «ماه من» مطالبی را درباره توحید گفت که با واکنش‌های زیادی مواجه شد. او در این برنامه محبت امیرالمومنین (ع) را اصل دین خواند و توحید را بدون پذیرش ولایت با عنوان «توهم» اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی نیز با تقطیع بخشی از صحبت‌های او سعی کردند اصل توحید را از منظر نگاه این کارشناس بی‌ارزش جلوه دهند و حاشیه‌هایی را به وجود بیاورند.

حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی در پاسخ به شبهه‌ای که سخنان ایشان در برنامه «ماه من» ایجاد شده بود، با این عنوان که محبت امیرالمومنین (ع) اصل دین است و توحید توهمی بیش نیست، بیان کرد: سوال اینجاست که آیا هر توحیدی مورد پسند خداوند است؟ آیا توحید به نبوت و امامت ربط دارد یا خیر؟  با توجه به آیات ۱۵۹ و ۱۶۰ سوره صافات، توحید بدین شکل نیست که هرکس از آن حرف بزند خداوند از او قبول می‌کند، زیرا هر کس به اندازه فهمش خداوند را درک می‌کند و خدا نیز از وصف ناقص ما مبرا است.

وی ادامه داد: پس چه کسانی حق وصف خداوند را دارند؟ کسانی که توحید را از مسیر درست به دست آورده‌اند یعنی از مسیر ولایت؛ در نتیجه باید ولی خدا را شناخت که در همین آیات به ولی خدا اشاره شده است که چه کسانی هستند؛ پیامبران و امامان (ع)، ولی خداوند و مخلَصین هستند، لذا در جمله‌ای که عرض کردیم توحید توهم است، منظور توحیدی است که به اندازه ذهن خودمان از خدا داریم که آن توحید را از مسیر انبیا و امامان بدست نیاوردیم.

حجت الاسلام و المسلمین کاشانی بیان کرد: از این کلام متوجه می‌شویم که توحید اهمیت بالایی دارد، زیرا هر شخصی نمی‌تواند در مورد آن صحبت کند و کلامی که بنده بیان کردم در پاسداری از عظمت توحید بود نه بی ارزش بودن آن.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی ماه رمضان حامد کاشانی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی شرایط زمانه ما و عملیات وعده صادق در رادیو فرهنگ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،در این برنامه حجت الاسلام هاشمی‌ به عنوان کارشناس مذهبی درخصوص شرایط زمانه ما و عملیات وعده صادق مطالبی را بیان می‌کند و در بخشی دیگر از برنامه حجت الاسلام علی آقابابا درباره فلسفه نماز جمعه صحبت می‌کند.

حجت الاسلام میرزابیگی کارشناس مهدویت نیز درخصوص معنا و مفهوم رجعت در عصر ظهور مطالبی بیان می‌کند. همچنین در بخش اطلاع رسانی از فعالیت‌های ستاد‌های ائمه جمعه، حجت الاسلام جمالی زاده امام جمعه فسا درخصوص مضمون خطبه‌ها درخصوص مضمون خطبه‌ها مطالبی را بیان می‌کند. علیرضا نوری گزارشگر شبکه نیز از مصلی تهران درباره اهمیت نماز جمعه گزارش می‌دهد.

«قرارآدینه» ویژه نماز جمعه و مهدویت کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ، به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری و گویندگی راضیه گردکاهد، ساعت ۱۱:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج‌ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • صادرات تخم مرغ به بیش از ۱۸ هزارتن رسید
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • توضیحات وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و قیمت بلیط کنسرت
  • (تصاویر) مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله امامی کاشانی
  • عکس/مراسم چهلمین روز در گذشت آیت الله امامی کاشانی
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • واکاوی شرایط زمانه ما و عملیات وعده صادق در رادیو فرهنگ
  • ۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه دار شد؟ | توضیحات مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه