Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که با تصمیم ستاد ملی کرونا برخی مشاغل و حرف فرصت یافته اند تا تحت شرایط و الزاماتی فعالیت خود را آغاز کنند اما ورزشی ها هنوز این مجال را نیافته اند و همین مساله آنها را به شدت آزار می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز ،در این میان اما عده ای که ورزش کسب وکار آنها است و از این راه امرار معاش می کنند نگرانی شان دوچندان است و بی صبرانه منتظر تصمیم مسئولان امر برای بازگشایی کارشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کسانی که در حوزه ورزش فعالیت دارند و با اجاره اماکن ورزشی خصوصی ودولتی در حال گذران زندگی هستند این روزها به شدت تحت فشار هستند و بدون داشتن منبع درآمد بایستی هزینه هایی را متقبل شوند.

هزینه هایی که آنها را به شدت آسیب پذیر کرده و بسیاری از آنها را در شرایط سخت ودشواری قرار داده است.

یکی از مدیران باشگاه های خصوصی در این ارتباط گفت: از اوایل اسفندماه باشگاه با دستور ستاد کرونا تعطیل شده و ما همچنان منتظر تصمیم گیری مسئولان برای بازگشایی هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در این سه ماه متحمل هزینه های بسیاری شده ایم و ادامه این روند عملا غیر ممکن است.

این مدیر باشگاه تصریح کرد: هزینه گزافی را برای خرید تجهیزات و دستگاه ها متحمل شده ایم و ماهانه نیز بابت اجاره باشگاه به مالک مبلغ زیادی را پرداخت می کنیم و اگر قرار باشد همچنان فعالیت باشگاه ها ممنوع باشد نمی توانیم ادامه دهیم و باید باشگاه را تعطیل کنیم.

 

مدیر یک مجموعه چمن مصنوعی سرپوشیده در کرج نیز با بیان اینکه تمام فعالان درحوزه ورزش کشور به شدت در خطر ورشکستگی قرار دارند گفت: انتظار داریم مدیران ورزش کشور و ستاد ملی کرونا هر چه سریعتر راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

وی ادامه داد: تعداد کثیری از افراد از محل فعالیت ورزش نان می خورد و امرار معاش می کنند و در شرایط فعلی این مساله آنها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

این سرمایه گذار حوزه ورزش افزود: سلامتی در درجه اول اهمیت قرار دارد اما به واقع باید تمهیداتی برای حل این مشکل وبرون رفت از شرایط کنونی اتخاذ شود تا فعالان حوزه ورزش دچار مشکلات عدیده نشوند.

 

بازگشایی اماکن ورزشی امری حساس است

در این ارتباط سرپرست هیئت ورزش های همگانی استان البرز با بیان اینکه متاسفانه باشگاه های ورزشی شرایط خوبی را تجربه نمی کنند گفت: در طول روزهای اخیر شاهد مراجعه مدیران باشگاه ها و مربیان به هیئت هستیم که پیگیر زمان بازگشایی باشگاه ها هستند.

محمد اسفندیاری افزود: در این ارتباط ستاد ملی کرونا وفدراسیون پزشکی ورزشی تصمیم گیر هستند و تا زمانی که این ستاد دستورالعملی را اعلام نکند این ممنوعیت ادامه دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه می توان با اتخاذ برخی پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی زمینه فعالیت باشگاه های ورزشی را فراهم کرد گفت: در این زمینه باید مدیران باشگاه ها ملزم به رعایت کامل موازین بهداشتی باشند و سلامت مردم را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

سرپرست هیئت ورزش های همگانی استان البرز تصریح کرد: گاها در فضاهای باز مشاهده می شود که جوانان ونوجوانان در فعالیت ورزشی خود موارد بهداشتی را رعایت نمیکنند و قطعا اگر قرار باشد در باشگاه ها وفضاهای سرپوشیده نیز این اتفاق رخ دهد دچار مشکل خواهیم شد لذا باید فرایند بازگشایی اماکن ورزشی به دقت وبا توجه به همه جوانب امر صورت بگیرد.

اسفندیاری تاکید کرد: باید پذیرفت مربیان وباشگاه داران که از محل فعالیت ورزشی امرار معاش می کنند شرایط خوبی را تجربه نمیکنند و امیدوارم هر چه زودتر این مشکل حل شده و زمینه بازگشایی باشگاه ها مهیا شود.

مدیرکل ورزش و جوانان البرز هم با بیان اینکه اماکن ورزشی جزو صنوف پرخطر محسوب می شوند ،گفت: هنوز زمان مشخصی برای شروع دوباره فعالیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی اعلام نشده است.

امیر غفرانی اظهار کرد: باشگاه‌ها و اماکن ورزشی همچنان فعالیت نخواهند داشت و تصمیم گیری در خصوص زمان بازگشایی مجدد آنها به ۱۵  اردیبهشت موکول شده است.

این مسئول افزود: تا ابلاغ دستور جلسه ستاد ملی کرونا در خصوص زمان فعالیت مجدد باشگاه‌های ورزشی، با واحدهایی که تخلف کنند و باز باشند برخورد جدی صورت می‌گیرد.

این مسئول توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ باشگاه ورزشی در کرج وجود دارد و بدون شک نظارت  دقیق برای اطمینان از عدم فعالیت آنها در شرایط فعلی کار ساده‌ای نیست به همین دلیل گزارش‌های مردمی می‌تواند کمک بسزایی در برخورد با متخلفانی که با سلامت مردم بازی می‌کنند، داشته باشد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز با بیان این که " وزیر ورزش و جوانان پیگیر احقاق حقوق باشگاه داران است " از اعلام پیشنهادات حمایتی برای جبران خسارت‌ های ناشی از ویروس کرونا به کسب و کارهای حوزه ورزش و جوانان خبر داد.

امیر غفرانی ضمن گفت: وزیر ورزش و جوانان طی ارسال نامه ای به دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، پیشنهاداتی را در راستای حمایت از کسب و کارهای حوزه ورزش و جوانان برای جبران خسارت‌ های ناشی از ویروس کرونا مطرح و اعلام کرد.

وی افزود: در این پیشنهادات مواردی همچون استمهال اقساط و تسهیلات بانکی کلیه باشگاه های ورزشی معرفی شده به نظام بانکی از اسفندماه ۱۳۹۸ تا زمان عادی شدن شرایط کسب و کار در سطح کشور بدون اخذ جریمه ، دیر کرد و نظایر آن و همچنین پیش بینی، تعریف و تصویب تسهیلات و اعتبارات کم بهره و سهل الوصول، جهت اختصاص به مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده بر اساس گزارش ستاد مقابله با کرونای ادارات کل ورزش و جوانان استان ها مطرح شده است.

غفرانی ادامه داد: تصویب، اصلاح و ابلاغ مجوزهای لازم برای بهره برداری از اعتبارات باقیمانده و هزینه نشده همه بخش های ورزش و جوانان برای این ضرورت و ارائه بسته های معافیتی و تخفیفی مثل پرداخت هزینه های مالیاتی، خدمات شهری، حامل های انرژی و ... از دیگر بخش های این پیشنهادات می باشد.

 

تلاش برای جبران خسارت ها

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز اضافه کرد: برنامه ریزی برای جبران بخشی از خسارت های قابل احتساب مشاغل حوزه های ورزش و جوانان از طریق اخذ مصوبه قانونی و لازم الاجرا برای همه بیمه های فعال در سطح کشور و ارائه خدمات و سرویس های تشویقی خاص برای واحدهایی که در طول این مدت با ستاد مقابله کرونای ادارات کل ورزش و جوانان استانها و شهرستانها همکاری جهادگرانه ای را معمول داشته اند نیز توسط دکتر سلطانی فر در این پیشنهادات گنجانده شده است.

با تمام آنچه گفته شد باید اذعان کرد تصمیم گیری در شرایط فعلی امری بسیار سخت و دشوار است. از یک سو سلامت جامعه اهمیتی ویژه دارد و از سوی دیگر ادامه روند کنونی زمینه ساز لطمه جدی فعالان ورزش خواهد شد.

بنابراین انتظار می رود متولیان امر به خصوص وزارت ورزش وجوانان فرایند بازگشایی اماکن ورزشی را با رعایت تمامی موازین بهداشتی تسریع کند واز نگرانی فعالان ورزش که صبرشان رو به پایان است بکاهد.

واقعیت آن است که ایجاد باشگاه های ورزشی خصوصی در یک بازه زمانی طولانی و با تلاش وعلاقه مندی وعشق افراد به ورزش شکل گرفته و ادامه این شرایط می تواند زمینه ساز دلسردی و آسیب آنها وخدای ناکرده تعطیلی اماکن ورزشی شود.

مجتبی علی مردانی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تعطیلی سالن های تعطیلی ورزش باشگاه داران باشگاه های ورزشی ستاد ملی کرونا ورزش و جوانان جوانان استان استان البرز اماکن ورزشی باشگاه ها برای جبران حوزه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان حوزه شمال غرب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ طی حکمی از سوی "علی جوادی" مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، حمید حسین پور به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان حوزه شمال غرب منصوب و از زحمات "جلائیان" در زمان تصدی تقدیر شد .

مراسم معارفه حسین پور و تودیع جلائیان با حضور روح الله طوسی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان و سادات حسینی رئیس حراست اداره کل و همکاران حوزه شمال غرب انجام شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896285

دیگر خبرها

  • نماهنگ شوقِ عاشقانِ وصل + فیلم
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • معارفه سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان حوزه شمال غرب
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود
  • سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می شود