Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@08:10:25 GMT

پذیره‌نویسی سهام دولت با اپلیکیشن آپ

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۷۶۹۶

پذیره‌نویسی سهام دولت با اپلیکیشن آپ

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، صندوق‌های سرمایه گذاری یکی از روش‌های غیرمستقیم سرمایه گذاری در بورس است و برای کسانی طراحی شده که آگاهی و یا وقت کافی برای سرمایه‌گذاری در بورس ندارند. در واقع صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادهای مالی هستند که به منظور مدیریت حرفه‌ای وجوه سرمایه گذاران، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، تأسیس شده‌اند و تحت نظارت آن سازمان فعالیت می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق‌های سرمایه گذاری چندین نوع مختلف هستند که یکی از آنها از نوع ETF است. عملکرد اصلی صندوق ETF یا Exchange Traded Fund سرمایه گذاری در اوراق بهادار یا دارایی‌های فیزیکی است. می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی این صندوق‌ها، داد و ستدپذیری واحدهای سرمایه‌گذاری آنها در بازار سرمایه است. یعنی شما هر زمان که دوست داشته باشید می‌توانید به شیوه معاملات سهام عادی، یک یا چند واحد از یک صندوق ETF را بخرید، یا چند واحد از آن را بفروشید.

پذیره نویسی سهام دولتی چیست؟

وزارت اقتصاد در اطلاعیه‌ای، فراخوان واگذاری و پذیره نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) «واسطه‌گری مالی یکم» را منتشر کرده و از طریق این واگذاری، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و همچنین بیمه‌های البرز و اتکایی امین را واگذار می‌کند.

چگونه می‌توانم این سهام را خریداری کنم؟

ابتدا باید بدانید که خرید این سهام به ازای هر کد ملی از ۱۰ هزار تومان تا سقف دو میلیون تومان امکان پذیر است. تاریخ شروع پذیره نویسی از ۱۴ اردیبهشت لغایت ۳۱ اردیبهشت است و پس از پایان پذیره نویسی، در زمان مقتضی همه درخواست‌ها بررسی شده و میزان واحد تخصیص داده شده به شما از طریق سامانه سمات اعلام خواهد شد.

امکان پذیره نویسی سهام دولتی از طریق بانک‌ها و همراه بانک‌های (ملی، مسکن، تجارت، مهر، ملت، کشاورزی، سپه، پارسیان، صادرات، سامان و دیگر بانک‌ها) فراهم شده است. با توجه به وضعیت بیماری کرونا و تاکید بر عدم حضور و تجمع افراد، امکان پذیره نویسی سهام دولت از طریق اپلکیشن آپ نیز در نظر گرفته شده است.

امکان خرید در چند نوبت برای هر کد ملی نیز فراهم است و کاربران می‌توانند مبلغ مورد نظر خود برای سرمایه‌گذاری را در چند نوبت تا پیش از پایان پذیره‌نویسی پرداخت نمایند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4921410

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار سهام صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم گروه خودروسازی سایپا ویروس کرونا سایپا تپ سی همراه اول ال جی صنعت خودروسازی صندوق سرمایه گذاری مهاجرت سهام بانک ملت سامسونگ کنکور طرح اشتغالزایی پذیره نویسی سهام سرمایه گذاری صندوق ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

یه گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند
  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز