Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تبریز گفت: فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی تبریز با در نظر گرفتن پروتکل های ابلاغ شده و رعایت مسایل بهداشتی از سر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر با اشاره به از سرگیری فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: موضوع شروع به کار دوباره حمل و نقل عمومی از امروز مطرح شده و این موضوع در کمیته مبارزه با کرونا شهرستان تبریز تصمیم گیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزارت کشور نیز آغاز به کار دوباره سیستم حمل و نقل عمومی را در بخش اتوبوس و مترو تصویب کرده است.

شهردار تبریز عنوان کرد: بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه چند روز قبل راه اندازی شده بود و بخش دولتی نیز در مسیر بی آر تی از امروز آغاز به کار کرده است.

وی در خصوص اغاز فعالیت قطار شهری تبریز، افزود: مترو تبریز نیز همزمان با آغاز فعالیت اتوبوسرانی، از امروز کار خود را از سر گرفته است.

ایرج شهین باهر با اشاره به چگونگی استفاده شهروندان از اتوبوس‌ها و مترو، گفت: نشانه گذاری‌هایی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در صندلی‌های مترو و ایستگاه‌های اتوبوس انجام داده ایم و در کنار آن بر اساس پروتکلی که ابلاغ شده، موضوع رعایت مسائل بهداشتی و از جمله استفاده از ماسک که مسافر حتماً باید داشته باشد تا بتواند سوار بر مترو یا اتوبوس شود.

وی ادامه داد: براساس هماهنگی که با سازمان صمت داشته ایم، به قیمت دولتی ماسک تهیه کرده ایم که در مبادی ورودی مترو و ایستگاه‌های اتوبوس همراه با بلیت توزیع می‌شود و مسافران می‌توانند با داشتن ماسک، از این سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شهردار تبریز یادآور شد: هم اکنون تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر تبریز روزانه میانگین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه است و در کنار آن، خط یک مترو نیز که سال گذشته به اتمام رسید، فعال است و مردم می‌توانند از این سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

کد خبر 422976

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر تبریز حمل و نقل عمومي ویروس کرونا کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سیستم حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران جزئیات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی را اعلام کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جزییات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی گفت: نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، برای سال ۱۴۰۳ حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش پیش بینی کرده‌ایم و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش اعمال شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد خواهند داشت، گفت: در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز ۴۰ درصد رشد در نظر گرفته شده است.

تشکری هاشمی درباره افزایش نرخ تاکسیرانی نیز گفت: حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است، البته ضریب شیب معابر بطور متوسط ۱۵ درصد خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: افزایش نرخ‌ها از شنبه اول اردیبهشت ماه سال‌جاری لازم الاجراست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • آغاز فعالیت اتوبوس‌های برقی در کرج از فردا
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد