Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات وزارت دفاع هند امروز یکشنبه اعلام کردند در درگیری شدید بین مرزداران هندی و چین در امتداد مرز منطقه سیکیم هیمالیا، ۷ سرباز چینی و ۴ سرباز هندی زخمی شدند.

به گفته یک مقام ارشد دفاعی هند که به نام وی اشاره نشده است درگیری بین دو طرف در نزدیکی منطقه «ناکولا» واقع در ارتفاع ۵ هزار متری بخش سیکیم هند رخ داده است که در نهایت، در سطح محلی صلح حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام اظهار داشت بیش از ۱۵۰ سرباز از هند و چین در این درگیری محلی حضور داشتند که از این تعداد ۷ سرباز چینی و ۴ سرباز هندی زخمی شدند.

این درگیری تلفات جانی به دنبال نداشت.

نخستین بار نیست که دو کشور هند و چین در بخش سیکیم درگیر می‌شوند. در سال ۲۰۱۷، مرزداران چینی و هندی در منطقه دوکلام که جداکننده هند، بوتان و چین است به مدت دو ماه و نیم درگیر بودند که در نهایت در اوایل سال ۲۰۱۸ به توافق رسیده و درگیری‌ها پایان یافت.

دو کشور هند و چین مشترکاً مرز مشخص شده‌ای با طول ۲۴۰۰ مایل دارند. طبق اطلاعات رسمی وزارت دفاع هند، نیرو‌های چینی در طی دو سال گذشته ۷۵۲ بار تمامیت ارضی هند را نقض کرده اند. این دو کشور یکدیگر را به ورود غیرقانونی به خاک سرزمین هایشان متهم کرده اند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرز هند و چین درگیری مرزی ارتش هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، چین امروز جدیدترین خدمه خود را به ایستگاه فضایی تیانگونگ می‌فرستد و علاقه‌مندان می‌توانند این عملیات را به صورت زنده تماشا کنند. 

براساس بیانیه سازمان فضایی این کشور، فضانوردان ماموریت شنژو۱۸ قرار است در ساعت ۸:۵۹ دقیقه صبح به وقت شرقی (۱۲۵۹ به وقت گرینویچ و ساعت ۱۶:۲۹ دقیقه به وقت تهران) با موشک لانگ‌مارچ و از ایستگاه فضایی جیوکوان به مدار زمین ارسال شوند.

وب‌سایت خبری اسپیس و تلویزیون ملی چین پوشش زنده این عملیات را از ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح به وقت شرقی و ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه به وقت تهران آغاز می‌کنند.

چین اسامی فضانوردان این دوره از ماموریت شنژو را طبق معمول در آخرین لحظات اعلام کرد؛ این کشور معمولاً تا یک روز قبل از پرتاب موشک و خدمه آن فهرست افراد را رسانه‌ای نمی‌کند.

شنژو۱۸ هفتمین ماموریت خدمه به تیانگونگ است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سه نفر حدود هفت ساعت پس از بلند شدن موشک به ایستگاه مداری می‌رسند. این پایگاه در حال حاضر در اختیار سه فضانورد مأموریت شنژو۱۷ است که در حال پایان دادن به دوره شش ماهه مداری خود هستند.

ایستگاه فضایی تیانگونگ که به عنوان پایگاه فضایی دائمی چین شناخته می‌شود، اهدافی نظیر افزایش توانایی این کشور در عرصه تحقیقات علمی و فضایی را دنبال می‌کند.

این پرتاب، نشان می‌دهد که چین به ردیف کشور‌های پیشرو در حوزه فضاپیمایی پیوسته و به نماد قدرتمندی در تکنولوژی فضایی تبدیل شده است. این مأموریت همچنین نشانگر تعهد و اراده چین برای پیشرفت در عرصه فضاپیمایی و انجام تحقیقات علمی است و بیانگر آن است که این کشور چه در منطقه و چه در جهان توانسته خود را در صنعت فضایی مطرح کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • صعود تیم باشگاه اورست اصفهان به رشته کوه‌های هیمالیا
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند