Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل زندان‌های استان تهران، منوچهر رحمانی در این باره گفت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از زندان علاوه بر اینکه اجر و پاداش فراوانی نزد خداوند متعال دارد، اقدامات اصلاحی و تربیتی نیز در زندان‌ها ارتقاء یافته، سبب کاهش بسیاری از صدمات و آسیب‌های اجتماعی جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان کمک به زنان زندانی نیازمند جرایم غیرعمد در تهران از سوی نمایندگی ستاد دیه طی سال ۹۸، نسبت به سال گذشته رشد ۲۳ درصدی داشته، با مرور آمارهای گذشته این رقم بی سابقه بوده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران اعلام کرد: در سال گذشته، تعداد ۴۰ نفر از زنان زندانی نیازمند جرایم غیرعمد که جمع میزان بدهی آنان حدود ۵۳ میلیارد ریال بوده، با پیگیری مددکاران نمایندگی ستاد دیه استان تهران، مذاکرات متعدد با شکات و دعوت به گذشت و تخفیف، قبولی اعسار توسط سوی مراجع قضایی، کمک های نقدی نیکوکاران و همچنین اعطای وام آزاد شده، نزد خانواده خویش بازگشتند.

رحمانی ادامه داد: طی بازدید آیت الله رئیسی ریاست قوه قضائیه در بهمن ماه سال گذشته از ندامتگاه شهر ری، ۹ نفر با کمک ستاد دیه آزاد شدند که با آمار قبلی این تعداد به ۴۰ نفر رسید و امید است این تعداد در سال جاری، بیشتر شده، زندانی زن جرایم غیرعمدی نداشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به عدم امکان برگزاری مراسم گلریزان گفت: در اجرای دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی، گلریزان ماه رمضان امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد و نیکوکاران نیز در همین ایام ماه الهی ثابت نموده اند همیشه و در هر شرایطی نیازمندان را فراموش نمی کنند و به یاری همنوعان خود می شتابند تا پدر یا مادر خانواده بر سر سفره افطار و کنار فرزندانش حضور یابد.  

بر اساس این گزارش، شماره کارت های  ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ نزد بانک ملی و ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۰۹۵۵۱۹ نزد بانک تجارت  آماده دریافت این هدایا است. همچنین شماره تماس ۸۸۸۶۱۸۷۰ نمایندگی ستاد دیه استان تهران آماده پاسخگویی به سوالات نیکوکاران روزه دار می‌باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نمایندگی ستاد دیه جرایم غیرعمد استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسائل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضائی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

جهانگیر درباره پرونده‌های تخلفات انتخاباتی نیز گفت: یکسری پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجی‌اش در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضائیه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت: در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است و نتیجه آن این بود که در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقین در ایام عید کلاً منتفی شد و سخت گیری‌ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقین پس از آزادی مورد تأیید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری‌های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

کد خبر 6087215

دیگر خبرها

  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان