Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:17:31 GMT

تکمیل مرمت پل تاریخی «قیزکورپوسی» شهرستان کوثر

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۹۲۶۰

تکمیل مرمت پل تاریخی «قیزکورپوسی» شهرستان کوثر

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت:‌ مرمت قیزکورپوسی که متعلق به دوره ساسانی بوده و از ارزشمندترین بناهای تاریخی استان به شمار می ‌رود در حوزه میراث فرهنگی شهرستان کوثر امسال در دستور کار است.

نادر فلاحی ۲۱ اردیبهشت‌ در جلسه بررسی پروژه‌های اولویت‌دار میراث فرهنگی شهرستان کوثر اظهار کرد: با توجه به اینکه روند توسعه گردشگری در شهرستان کوثر کندتر از شهرستان‌های دیگر بوده است اولویت کاری اداره کل در راستای توسعه متوازن گردشگری در استان آغاز پرو‌ژه‌های مختلف در حوزه‌ گردشگری شهرستان کوثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از احداث سرویس بهداشتی در دربند مشکول خبر داد و گفت: تکمیل ساماندهی محوطه داش حامامی، اتمام مرمت و احیای پل تاریخی فیروزآباد و مرمت قیزکورپو‍سی که متعلق به دوره ساسانی بوده و از ارزشمندترین بناهای تاریخی استان به شمار می‌رود در حوزه میراث فرهنگی شهرستان کوثر امسال در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: یکی از موضوعات مهم تعیین تکلیف آبگرم شهرستان کوثر است که برای توسعه و ارتقای خدمات این آبگرم از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

فلاحی افزود:‌ وجود سد کوثر زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری آبی در منطقه را فراهم آورده که با توجه به آب و هوای مطبوع و طبیعت بکر منطقه می‌تواند مقصد گردشگری مناسبی برای گردشگران در طول سال باشد.

وی در حوزه صنایع دستی با توجه به ظرفیت این شهرستان اقدامات اداره کل میراث فرهنگی را در شهرستان کوثر تجهیز کارگاه‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اجرای چندین دوره جشنواره گردشگری چمچه‌خاتون در این شهرستان و استقبال خوب گردشگران یادآور شد: امسال نیز برپایی جشنواره‌های مختلف با هدف معرفی آداب و رسوم و جاذبه‌های گردشگری در قالب طرح زمستان بیدار در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

فلاحی از اختصاص ناوگان خودرویی جدید و تجهیز اداره شهرستان در سال جدید خبر داد و افزود:‌ امیدواریم با حمایت‌های منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ساعی شهرستان شاهد رونق اقتصادی شهرستان کوثر از طریق گردشگری و صنایع دستی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرمت آثار تاریخی گردشگري گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی شهرستان کوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی