Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش الف ، شبکه کانون‌های تفکر ایران (ایتان) با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، ضمن بیان تاثیر رونق تولید مسکن در جهش تولید، پیشنهاد داد برای فعال شدن مجدد نوسازی واحدهای روستایی با ابلاغ دولت سقف تسهیلات مسکن روستایی برای هر واحد مسکونی به 60 میلیون تومان افزایش یابد و بانک مسکن سریعا نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از محل بازگشت اقساط مسکن مهر اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


در نامه ایتان آمده است نوسازی و احداث 200 هزار واحد روستایی علاوه بر ایجاد 400 هزار شغل، از تعداد خانه‌های فرسوده روستایی خواهد کاست که در نتیجه این واحدها را در حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله محفوظ می‌دارد.


متن کامل نامه شبکه کانون‌های تفکر ایران در ادامه آمده است:


جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم رئیس جمهور


پیرو سخنرانی جنابعالی در 15 اردیبهشت در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه های مسکن فرهنگیان، مبنی بر اینکه:« در سال جاری مهمترین بخش اقتصادی کشور بخش مسکن است زیرا اگر در این پیشران اقتصاد جهش ایجاد شود، ۱۲۰ رشته و فعالیت اقتصادی مانند تولید فولاد،‌ سیمان و دیگر مصالح ساختمانی را به حرکت وادار می کند که این امر می‌تواند نقش موثری در خارج شدن اقتصاد از رکود و جهش تولید داشته باشد و همه دستگاه ها،‌ نظام بانکی و ستاد اقتصادی دولت نیز اگر به دنبال تحقق جهش تولید هستند باید از برنامه های منجر به رونق تولید مسکن حمایت کنند».


در همین راستا یکی از مواردی که می تواند زمینه ساز رونق بخش مسکن در کوتاه مدت شود، نوسازی و احداث واحدهای مسکن روستایی است. لذا ضروری است دولت به تکلیف ماده ۵۹ برنامه ششم توسعه، مبنی بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 5 درصد به روستاییان برای نوسازی و احداث حداقل ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سال، عمل کند. لازم به ذکر است نوسازی و احداث واحدهای روستایی به صورت غیردولتی انجام می‌شود و نیازی به خدمات زیربنایی و روبنایی جدید ندارد. سازوکار اجرایی مربوط به این امر نیز در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تجربه نوسازی و احداث 1 میلیون و 630 هزار واحد مسکونی طی سال‌های 84  تا 91 وجود دارد. البته این روند در سال های اخیر کند شد و از سال 92 تا 97، تنها 254 هزار قراردادِ اعطای تسهیلات برای بازسازی واحدهای روستایی منعقد شد. 


مبلغ مورد نیاز برای تسهیلات نوسازی و احداث هر واحد مسکن روستایی 60 میلیون تومان است که متناسب با پیشرفت پروژه به صورت مرحله‌ای و با نظارت بنیاد مسکن پرداخت ‌می شود. منبع مورد نیاز هم می تواند به راحتی از محل اقساط بازگشتی مسکن مهر تامین کرد و نیاز به تخصیص بودجه دولتی نیست. تاکنون بیش از 27 هزار میلیارد تومان از تسهیلات مسکن مهر توسط مردم به بانک مسکن برگشت داده شده و تنها حدود 6 هزار میلیارد تومان آن به مسکن مهر تزریق شده است. در سال جاری نیز به طور متوسط هر ماه 500 میلیارد تومان از تسهیلات مسکن مهر بازپرداخت خواهد شد.


ضمنا نوسازی و احداث سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی منجر به ایجاد 400 هزار شغل در سال می‌شود. همچنین در این صورت از تعداد خانه‌های فرسوده روستایی کاسته خواهد شد. در نتیجه این واحدها را در حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله محفوظ می‌دارد.


لذا پیشنهاد می شود برای فعال شدن مجدد نوسازی واحدهای روستایی با ابلاغ دولت سقف تسهیلات مسکن روستایی برای هر واحد مسکونی به 60 میلیون تومان افزایش یابد و بانک مسکن سریعا نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از محل بازگشت اقساط مسکن مهر اقدام نماید. بدیهی است اجرای این سیاست بار مالی جدیدی برای دولت نخواهد داشت و موجب جهش تولید و ایجاد حداقل 400 هزار فرصت شغلی در سال جدید می شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰۰ مسکن شهری و روستایی در مازندران احداث شد

استاندار مازندران با اشاره به ورود جدی دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن روستایی به ویژه مسکن روستایی و محرومین از ساخت ۱۱۰۰۰ واحد مسکن روستایی و شهری در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین _در مراسم افتتاح نمادین ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی به‌صورت وبیناری در ساری، بخش قابل توجهی از خدمات دولت در روستاها را از سوی بنیاد مسکن بیان و اظهار کرد: مسکن و طرح هادی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن باید به‌عنوان یک نهاد انقلابی الگویی برای فرایند مدیریتی استان شود، افزود: مدیران این مجموعه باید به‌دنبال تحول باشند و حل مسائل مردم با رویکرد جهادی مهم‌ترین دغدغه استان باید باشد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در دستگاه‌های اجرایی باید با روحیه عمل‌گرایی و جهادی برای حل مشکلات مردم کار شود چرا که مردم مظهر اقتدار کشور ما هستند، بیان داشت: تحول در همه عرصه‌ها باید دیده شود به ویژه در بخش روستاها باید به گونه‌ای ایجاد شود که توسعه اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

حسینی‌پور از جدیت دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن روستایی به ویژه مسکن روستایی و محرومین خبر داد و گفت: به روستاییان مازندران توصیه می‌شود تا اقامتگاه بوم‌گردی بسازند و برای ساخت آن بنیاد مسکن، بهزیستی، کمیته امداد و بسیج سازندگی بیشترین نقش داشته باشند.

وی با اعلام اینکه روستاها باید به سمت ایجاد فرصت‌های گردشگری و بوم گردی بروند، عنوان کرد: امروز به صورت نمادین ۲۰۰۰ واحد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت مازندران افتتاح و تحویل متقاضیان شده است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ۱۱۰۰۰ واحد مسکن توسط بنیاد مسکن در مازندران احداث شد.

کد خبر 744917

دیگر خبرها

  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
  • تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است
  • رئیس جمهور: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • رئیسی: افزایش تولید مسکن مؤلفه مهم تحقق شعار سال است
  • ۱۱۰۰۰ مسکن شهری و روستایی در مازندران احداث شد
  • رتبه چهارم گلستان در پرداخت تسهیلات بانکی ساخت و نوسازی مسکن در کشور
  • رشد بیش از 300 درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • رئیس جمهور: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است
  • انعقاد ۲۲ هزار قرارداد بانکی در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی
  • مقاوم‌سازی بیش از ۹۰ هزار مسکن روستایی در خوزستان