Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ال فنومنو در گفتگو با دل پیرو دوران ورزشی خودش، از جمله مسائل جنجالی داوری بازی اینتر-یوونتوس، شکست ناامیدکننده 5 می 2002 مقابل لاتزیو و مصدومیت های عجیبش صحبت کرد.
به گزارش آریا، رونالدو نازاریو در لایو اینستاگرام با الساندرو دل پیرو در مورد موضوعات جالبی صحبت کرد. یکی از جنجالی ترین بازی های دهه های اخیر سری آ ایتالیا، دیدار اینتر و یوونتوس در آوریل 1998 بود که داور در برخورد مارک یولیانو، مدافع یوونتوس با رونالدو نازاریو، پنالتی اعلام نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنجال همچنان ادامه داشت تا آنکه در سال 2006، اتفاقات کالچوپولی رخ داد. رونالدو در این مورد به دل پیرو گفت:
اشتباهات داوری را درک می کنم و داوران هم ممکن است اشتباه کنند. من هیچ مشکلی با بازیکنان یوونتوس ندارم. شما (خطاب به دل پیرو) هیچ ربطی به داستان های لوچانو موجی و روبرتو بتگا و سایرین نداشتید. ما بازی های فوق العاده ای مقابل هم انجام دادیم و شما اصلا در بازی ها به اتفاقات پشت صحنه نیازی نداشتید.  
یکی دیگر از فصول خاطره انگیز سری آ، فصل 2001-2002، آخرین فصل حضور رونالدو در اینتر بود که همه چیز آماده قهرمانی نراتزوری بود اما در آخرین روز بازی ها، در روز 5 می، این تیم مقابل لاتزیو 4-2 شکست خورد و یوونتوس پس از پیروزی مقابل اودینزه قهرمان شد. اشک های رونالدو پس از آن شکست مقابل لاتزیو معروف است و او پس از آن به رئال مادرید پیوست. رونالدو که با هکتور کوپر، مربی وقت اینتر رابطه خوبی نداشت، در این مورد گفت:
من قبلا بعد از اتفاقات بازی با آتالانتا فهمیدم که آینده ام جدا از هکتور کوپر خواهد بود اما باید به او احترام می گذاشتم و تا پایان فصل می ماندم. در آن شکست ما هیچ چیزی دخیل نبود زیرا ما در هفته آخر صدرنشین جدول بودیم و نتیجه برای لاتزیو هیچ تاثیری نداشت. از چند هفته قبل از آن بازی، اتفاقات عجیب زیادی افتاد. مثلا شایعات زیادی در مورد انتقال الساندرو نستا از لاتزیو به اینتر مطرح شده بود. همچنین ما خیلی آرام و بی دغدغه پا به آن میدان گذاشتیم که اشتباهی بزرگ بود زیرا لاتزیو بازیکنانی داشت که می توانستند در هر لحظه نتیجه را تغییر دهند. ما به دلیل نگرش خودمان شکست خوردیم.  
این زخم همیشه تازه می ماند. مخصوصا این که هر سال در روز 5 می، افراد زیادی در اینستاگرام صحنه گریه مرا می گذارند و مرا تگ می کنند. مردم هیچوقت سالروز آن بازی را فراموش نمی کنند. با این حال من از شکست ها هم به اندازه پیروزی ها ممنونم زیرا در فوتبال مساله مهم این است که حاضر شوید و مسئولیت شکست ها را بپذیرید.  
دوران فوتبال رونالدو با فراز و نشیب های زیادی همراه بود اما هیچکدام به اندازه دو مصدومیت شدید زانو، روی کارش تاثیر نداشت:
من برای 4 سال بدون کوچکترین مشکل بدنی بازی کرده بودم اما همچنان این را می گویم که از سال 2000 نسبت به قبل روش تمرینات ما متفاوت بود. بی جهت در تمرینات با کافو و روبرتو کارلوس کورس سرعتی می گذاشتیم که اصلا لازم نبود. آن کارها به بدن بازیکن صدمه می زند. نمی خواهم هیچکس را مقصر بدانم اما تنها توضیحی که می توانم ارائه دهم این است که قبل از سال 2000 خوب تمرین نکردم. دوباره بعد از آن مصدوم شدم و شاید این یک تئوری جنجالی باشد. وقتی در میلان بودم، مصدومیت دقیقا مشابه داشتم اما در پای دیگرم بود.  
از آن مصدومیت چیزهای زیادی یاد گرفتم و قطعا به انسان بهتری تبدیل شدم زیرا درک کردم که چقدر عاشق فوتبال هستم. بعد از اولین مصدومیتم کمی ترسیده بودم زیرا مردم می گفتند دوران بازی من تمام شده و هیچکس تاکنون در فوتبال از چنین مصدومیتی رها نشده است. با این حال حسم این بود که بر می گردم.  
رونالدو در مورد چهره های مهم کالچو و همچنین رئال مادرید گفت:
همیشه می گویم چهار بازیکن هستند که توپ طلا نگرفتند اما شایسته کسب آن بودند: الساندرو دل پیرو، پائولو مالدینی، فرانچسکو توتی و رائول. همچنین روبرتو کارلوس هم دو بار بعد از من دوم شد و نام او را هم می آورم. 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رونالدو نازاریو دل پیرو توتی مالدینی رائول دل پیرو بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی وست هم ۱-۱ بایرلورکوزن (لیگ اروپا - 2023/24)

بایرلورکوزن با گل دقیقه 89 فریمپونگ از شکست گریخت و به رکورد تاریخی 44 بازی بدون شکست دست یافت.

دانلود (45.3MB)

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی وست هم ۱-۱ بایرلورکوزن (لیگ اروپا - 2023/24)
  • میرزازاده و درستکار برترین‌های کشتی آسیا لقب گرفتند
  • اعتراض تیم رونالدو به لغو دیدار الهلال!
  • هنر گلزنی با الساندرو دل پیرو / فیلم
  • شاهکار تاریخی رونالدو در باتلاق مسکو
  • ناامیدی یوونتوس؛ قرارداد ماتیا زاکانی با لاتزیو تمدید می‌شود
  • بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس/ سرخ‌ها دور رفت از این ۷ بازی یک امتیاز کمتر از استقلال گرفتند!
  • (ویدئو) الحمدلله، تکه کلام پسر رونالدو!
  • کریس رونالدو نقره داغ شد | حکم سنگین بعد از حرکت جنجالی در عربستان
  • کریستیانو رونالدو نقره‌داغ شد