Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وضعیت نابسامان، پای مرغ را به استانداری مازندران کشاند تا برای حل مشکلات فراروی نظیر کمبود نهاده ها، قیمت تولید و کمبود سردخانه تصمیم گیری شود.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، سالانه 250 هزار تن مرغ در مازندران تولید می شود که 11 درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است و با شیوع کرونا، ناهمخوانی تولید و تقاضا برای خرید سبب شده تا مرغداران با چالش های زیادی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

           
از سوی دیگر معضل اضافه وزن مرغ ها و قیمت پایین فروش آن، مشکلات فراروی مرغداران استان را مضاعف کرده است، از این رو متولیان ستاد تنظیم بازار استان ظهر شنبه در سالن جلسات استانداری به بررسی مشکلات و مسائل فراروی صنعت مرغداری پرداختند.      
سید محمد جعفری مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه هیچ مشکلی برای خرید و تامین مرغ در بازار نداریم، گفت: ما جلوی خرید و تحویل مرغ را نگرفتیم اما شب گذشته فقط 35 تن مرغ به ما از سوی اتحادیه مرغداران تحویل شده است.           
وی با اشاره به مشکل افزایش وزن مرغ، درباره قیمت آن گفت: مشکل قیمت را باید در جای دیگر نظیر بازار فروش تهران جستجو کرد و امروز نرخ مرغ در این بازار 9 هزار و 400 تومان به ازای هر کیلوگرم است.    
کشتارگاه مناسب ذخیره سازی نیاز است:      
وی با بیان اینکه محدودیتی برای خرید مرغ از تولیدکنندگان نداریم، نبود کشتارگاه مناسب ذخیره سازی را از دیگر دغدغه ها برشمرد و گفت: اگر یک سردخانه سه هزار تنی با ما قرارداد ببندد تمام مشکلات موجود برای خرید شبانه و ماهانه حل می شود.       
مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه هفت هزار تن مرغ در سردخانه ها وجود دارد، گفت: طی دو ماه گذشته شش هزار تن مرغ از مرغداران استان خریداری شده است. 
حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به مشکلات بازار مرغ گفت: بخشی از مشکلات استانی و برخی کشوری است که باید در سطح ملی تصمیم گیری شود.   
وی درباره تامین نهاده های دامی گفت:درباره تامین نهاده ها، طبق دستوری که رئیس جمهور برای گمرک صادر کردند، مقرر شد نسبت نگهداری 20 درصد از نهاده ها در محل گمرک و آزادسازی 80 درصد محموله ها اقدام شود.  
وی ادامه داد: همچنین طی نامه ای درخواست کردیم، نسبت به نگهداری 20 درصد نهاده ها اقدام شود که تاکنون چنین مسئله ای صورت نگرفته است.    
صادرات مرغ مورد توجه قرار گیرد: 
عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز، صادرات را راهکار اساسی رفع مشکلات فراروی صنعت مرغ بیان کرد و گفت: باید به فکر صادرات تولیدات باشیم.     
وی افزود: در حال حاضر قیمت ها با یکدیگر همخوانی ندارد و باید با تولید مرغ و صادرات آن برای حل مشکلات فراروی گام برداریم.       
حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با بیان اینکه مرغ با ارز چهار هزار و 200 تومانی وارد می شود، تصریح کرد: اگر با ارز آزاد واردات صورت گیرد هرچقدر صادرات انجام دهیم مشکلی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پای مرغ به استانداری مازندران کشیده شد مشکلات فراروی برای خرید نهاده ها هزار تن تن مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با جامعه قرآنی خراسان جنوبی اظهار کرد: بسیاری از اقدامات فرهنگی در دراز مدت بر اذهان مردم تأثیر خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در زمانه ما انعکاس یک حادثه از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است.

عبادی با بیان اینکه امروزه جوامع بیشتر از یک واقعیت با انعکاس آن رو به رو است، گفت: هنر این است در انواع و اقسام مسائل در تبلیغ واقعیت‌ها را به صورت یک باور منعکس کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تبلیغ تلاش‌های زیادی صورت گرفته است ولی هنوز فاصله‌های زیادی تا مطلوب داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه لیبرال دموکراسی همه ارزش‌های انسانی را زیرپا گذاشته است، افزود: اتفاق و جنایتی که در غزه رخ داد تنها کار نتانیاهو نبود بلکه استکبار جهانی از او حمایت می‌کرد.

عبادی با تأکید بر اینکه به اسم دموکراسی همه قوانین انسانی و حقوق بشر را زیرپا می‌گذارند، افزود: امروز این تفکر رسوا شده است و مردم خود اروپا علیه این مدعیان تظاهرات و راهپیمایی می‌کنند.

وی گفت: لیبرال دموکراسی به هیچ قانونی پایبند نیست ولی در تبلیغات و رسانه حرف از دموکراسی و حقوق بشر می‌زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تبلیغات دشمن قوی است ولی ما نیز باید دروغ‌های لیبرال دموکراسی را برای فرزندان و جوانان خود افشا کنیم

عبادی گفت: گاه فرزند و نوجوان ما به واسطه تبلیغات تحت تأثیر رسانه دشمن قرار می‌گیرد ولی حرف و سخن ما را نمی‌پذیرد که باید پرسید در این زمینه چه برنامه‌ای وجود دارد.

وی اظهار کرد: اگر صهیونیست بر سایر کشورهای جهان سلطه پیدا می‌کرد بقیه نقاط عالم چون غزه می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: برخی از جوانان و افراد می‌گویند به واسطه گرانی گوشت و … در انتخابات رأی نمی‌دهم در حالی که برعکس برای حل مشکلات کشور باید رأی داده و به اشخاص درست رأی بدهیم.

عبادی گفت: به قول سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی ایران حرم است و اگر این حرم آسیب ببیند حرم دیگری باقی نخواهد ماند.

کد خبر 6084988

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.
  • وزیر سابق آموزش و پروش دولت رئیسی، سمت جدید می‌گیرد؟
  • ابوطالب شفقت به استانداری لرستان می‌رود
  • یوسف نوری استاندار مازندران می‌شود
  • ترمز رشد خودرو‌های برقی کشیده شد
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران
  • امنیت و ایمنی اراضی کوره معک باید در دستور کار قرار گیرد
  • ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد