Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان آذربایجان شرقی تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کووید 19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس را جدی نگرفته‌اند، شلوغی خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم‌ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توزیع بیش از 1700 بسته غذایی بین نیازمندان

سرهنگ پاسدار جعفر غیابی ظهر امروز در حاشیه مراسم دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در گفتگو با خبرنگازران اظهار داشت: رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه در هشترود به منظور کمک‌رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه و همزمان با سراسر کشور آغاز شد که در دو مرحله 1700 بسته معیشتی مواد غذایی و بهداشتی به قشر آسیب پذیر این شهرستان اهدء شد.

فرمانده سپاه هشترود با بیان اینکه با همدلی و مشارکت همه جانبه در کنار محرومان و نیازمندان جامعه خواهیم بود تا شرایط بحرانی کرونا آسیبی به آنان وارد نکند افزود: تمام پایگاه‌های بسیج ناحیه در این زمینه فعال شده‌اند.

غیابی افزود: سپاه هشترود در این رزمایش سراسری عدالت در ارائه خدمات را مدنظر خود قرار داد گفت: با هماهنگی با اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) علاوه بر نیازمندان و خانوارهای تحت پوشش به افراد و کارگرانی که در اثر شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات مالی شدند شناسایی و به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

فرمانده سپاه هشترود ادامه داد: وجه تمایز کشور ما با دیگر کشورها در حاکم بودن دین و معنویت و همدلی و پا به کار بودن مردمان این سرزمین است. در کشوری که دین و معنویت حاکم باشد مردمان آن در این برهه شیوع کرونا به صورت داوطلبانه در خانه خود ماسک‌ها را تولید و به صورت رایگان بین مردم توزیع می‌کنند.

نشانه‌گذاری‌ برای رعایت فاصله اجتماعی در صندلی‌های مترو و ایستگاه‌های اتوبوس

ایرج شهین باهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به از سرگیری فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: موضوع شروع به کار دوباره حمل و نقل عمومی از امروز مطرح شده و این موضوع در کمیته مبارزه با کرونا شهرستان تبریز تصمیم گیری شده است.

وی ادامه داد: وزارت کشور نیز شروع به کار دوباره سیستم حمل و نقل عمومی را در بخش اتوبوس و مترو تصویب کرده است.

شهردار تبریز عنوان کرد: البته بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه چند روز قبل راه اندازی شده بود و بخش دولتی نیز در مسیر بی آر تی از امروز آغاز به کار کرده است.

وی در خصوص شروع فعالیت قطار شهری تبریز، افزود: مترو تبریز نیز همزمان با آغاز فعالیت اتوبوسرانی، از امروز کار خود را از سر گرفته است.وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی که با سازمان صمت داشته‌ایم، به قیمت دولتی ماسک تهیه کرده‌ایم که در مبادی ورودی مترو و ایستگاه‌های اتوبوس همراه با بلیت توزیع می‌شود و مسافران می‌توانند با داشتن ماسک، از این سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شهردار تبریز یادآور شد: هم اکنون تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر تبریز روزانه میانگین 600 تا 700 دستگاه است و در کنار آن، خط 1 مترو نیز که سال گذشته به اتمام رسید، فعال است و مردم می‌توانند از این سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

ساماندهی 100 گروه جهادی دانشجویی برای مبارزه با کرونا در آذربایجان‌شرقی

محمدرضا سلطان‌زاده، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات بسیج دانشجویی در مقابله با کرونا اظهار داشت: سازماندهی آموزش بیش از 100 گروه جهادی در زمینه ضدعفونی معابر و محلات محروم و کم برخوردار استان، تولید 210 هزار ماسک و توزیع آن در مناطق محروم با همکاری بسیج اصناف، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش یک‌بار مصرف در مراکز دانشگاهی و مردم نهاد بخشی از اقدامات بسیج دانشجویی در طی این مدت است.

وی افزود: همچنین گروه‌های جهادی دانشجویی در این مدت از هیچ کمکی برای مقابله با کرونا ویروس دریغ نکردند. به‌عنوان مثال اعزام دو گروه جهادی (خواهران و برادران) به نام شهید فرهاد نعمتی به روستای میلق از توابع بخش خاروانا برای آموزش دانش‌آموزان محروم منطقه، همکاری با مراکز بیمارستانی و درمانی در رفع نیازمندی‌های اساسی از جمله تولید و تهیه لباس‌های ایزوله (گان و ملحفه بیمارستان‌ها)، راه‌اندازی پویش همدلی همسایه و هم سفره، تجلیل از کادر درمانی و مدافعان سلامت در شهرستان‌های مراغه ،میانه و تبریز از دیگر اقدامات این گروه‌های جهادی بود.

مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه از دیدار بسیج دانشجویی با خانواده‌های معظم شهدا خبر داد و یادآور شد: به‌منظور تکریم از مادران و پدران شهدا در ماه مبارک رمضان بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی با آماده‌سازی بسته‌های فرهنگی و پک بهداشتی همراه با لوح تقدیر از 40 خانواده شهدا با حفظ اصول بهداشتی بیماری کووید 19 تجلیل کردند.

وی تصریح کرد: والدین شهدا با تربیت فرزندانی بصیر و انقلابی سهم بزرگی در به ثمر رسیدن و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند‌، ایثار و از خودگذشتکی خانواده شهدا در عرصه‌های مختلف و تقویت رویش تفکر انقلابی در بین جوانان وظیفه مهم و ذاتی نهادهای انقلابی است

مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی برگزاری جشنواره «کرونا ضد» و شرکت بیش از 100 اثر در این جشنواره، طراحی و ساخت دستگاه مه‌پاش حرارتی (فوگر حرارتی) توسط دانشجویان نخبه بسیج دانشجویی را از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی اعلام کرد.

کیفیت اجرای فاصله گذاری اجتماعی در مترو تبریز رضایت بخش است

فرماندار تبریز گفت: قطار شهری تبریز به خوبی توانسته با علامت گذاری‌های دقیق، مسافران را به سمت رعایت حفظ فاصله اجتماعی سوق دهد و کیفیت اجرای فاصله گذاری اجتماعی در مترو رضایت بخش است.

بهروز مهدوی اظهار داشت:‌ مسافران مترو تبریز، حداکثر تلاش خود را برای رعایت دستور العمل‌های فاصله گذاری اجتماعی انجام دادند که همت آنان در ایجاد این شرایط مطلوب ستودنی است.

وی افزود:‌ مجموع اطلاع رسانی‌ها و اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در مترو تبریز نیز رضایت بخش بوده و نوید کاهش شیوع این بیماری در سطح شهر را می‌دهد که امیدوارم این روند تداوم یابد.

مهدوی، ‌توزیع ماسک به نرخ مصوب دولتی در ایستگاه‌های مترو را از دیگر اقدامات مفید برای حفظ سلامتی مردم عنوان کرد و گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، استفاده از ماسک برای رانندگان و مسافران در حمل و نقل عمومی اجباری است.

فرماندار تبریز در پایان خاطرنشان کرد:‌ پخش پیام‌های صوتی در ایستگاه‌ها می‌تواند مردم را در رعایت هرچه بیشتر دستور العمل‌های بهداشتی ترغیب کرده و غلبه بر کروناویروس را تسریع بخشد.

مردم از برگزاری مهمانی‌ها و افطاری‌ها خودداری کنند

سیمین خیاط زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همچنان موارد مثبت داریم و از زمان شروع تست‌های سرپایی، تعداد موارد مثبت بسیار زیادتر شده و هنوز کاهش نیافته است.

وی از کاهش تعداد موارد بستری و بدحال و افزایش موارد سرپایی با حال عمومی نسبتاً خوب در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت:تعدادی از شهرستان‌های استان به عنوان مناطق کم خطر اعلام شده بودند که نماز جمعه هفته گذشته در آنجا برپا شد.

خیاط زاده خاطرنشان کرد: کم خطر بودن یک منطقه به معنی آزادانه عمل کردن نیست، بلکه تعداد موارد بستری آن منطقه نسبت به سایر جاها کم‌تر شده، اما تعداد موارد مثبت سرپایی در آن شهرها همانند دیگر شهرها است.

وی بیان کرد: توصیه می‌کنیم افراد به هنگام حضور در مساجد از ماسک و دستکش استفاده کرده و برای جلوگیری از ازدحام در وضو خانه مسجد در خانه وضو بگیرند و مساجد باید ضدعفونی شوند و نمازگزاران نمازشان را ادا کرده و مدت زیادی در مسجد نمانند و سریع به خانه برگردند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: هنوز تاکید داریم افرادی که کار واجبی بیرون از خانه ندارد، مانند خانم‌های خانه‌دار یا افراد مسن بیرون نروند.

وی افزود: افرادی اجازه حضور در بیرون از خانه را دارند که در به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی خانواده نقش دارند، مانند کارگران، کارمندان و اصناف که در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستندـ

وی گفت: حفظ فاصله بین فروشنده و خریدار، جلوگیری از ازدحام مشتریان و مراجعان در داخل مغازه و ضدعفونی مغازه‌ها پیش از آغاز به کار باید مورد توجه مغازه داران، اصناف و مراجعان قرار بگیرد.

خیاط زاده تاکید کرد: رعایت فاصله و موارد بهداشتی در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز ضروری بوده و رانندگان اتوبوس باید دقت کنند که نیازی به منتظر ماندن برای تکمیل ظرفیت صندلی‌ها نیست.

وی بیان کرد: اتوبوس‌ها باید با تعداد مسافر کم حرکت کنند و افراد سر پا هم به جای ایستادن روبروی هم، باید پشت به هم بایستند تا نفسشان به یکدیگر بر نخورد و دستگیره‌های در و داخل اتوبوس باید توسط راننده ضدعفونی شود و همکاران بهداشت محیط ما نیز بر حسن انجام این کارها نظارت می‌کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه یادآور شد: هرچند اجازه تردد به افراد شاغل داده شده است، اما مردم نباید به این راحتی رفت و آمد کنند و متاسفانه توصیه‌ها نادیده گرفته شدند و نگران هستیم تا این شرایط مشکلاتی را به وجود بیاورد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت خودداری از برگزاری مهمانی‌ها و افطاری‌ها در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اگر تا سال گذشته تاکید می‌کردیم که این یک فریضه دینی است، امسال نیز تاکید می‌کنیم خودداری از برپایی مهمانی‌ها و افطاری و جمع کردن تعداد زیادی از افراد یک فریضه است.

انتهای پیام/115/ ع

R7887/P/S6,47/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا آذربایجان شرقی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان شرقی ویروس کرونا آذربایجان شرقی سیستم حمل و نقل عمومی آذربایجان شرقی بسیج دانشجویی ظهر امروز تعداد موارد ویروس کرونا مترو تبریز گروه جهادی ایستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی تهیه شده از محل موقوفه مرحومه خیرالنسا به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و خانواده‌های زندانیان آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل کمیته امداد، مدیر کل بهزیستی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در این آیین اظهار کرد: از حمایت‌های متولیان امر به خصوص اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی یادآور شد: موقوفه خیر النسا در دهه ۶۰ به تعدادی از خیران داده شده و در سایه تلاش متولیان عزیز و پیگیری‌هایشان خدمات ارزشمندی برای مستضعفان ارائه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطر واقفه نیک اندیش خانم خیر النسا بیان کرد: سالیان سال است که به یاد این واقفه همه ساله اقدامات نیکی صورت می‌گیرد به طوریکه سال گذشته ۱۵۰۰ بسته بین مددجویان و افراد نیازمند و خانواده‌های زندانیان توزیع شده و در اختیارشان قرار گرفت و امسال به تعداد ۲۰۰۰ بسته افزایش یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی یادآور شد: ارزش ریالی این بسته ها حدودا یک میلیون تومان بوده و شامل مرغ، روغن، ماکارونی، چای، قند، رب و … است.

حجت الاسلام حسینی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: از همراهی و حمایت مجموعه‌های ذیربط قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این اقدامات بیش از پیش شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، طی این آیین دو هزار بسته معیشتی از محل موقوفات خیرالنسا با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد و بهزیستی استان به مددجویان و نیازمندان تحت پوشش و خانواده‌های زندانیان توزیع شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد
  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • توزیع ۳ هزار بسته معیتشی و ۱۰۰ سری جهیزیه
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد
  • توزیع ۴۵۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان در خرامه
  • توزیع دو هزار بسته معیشتی در تبریز
  • توزیع سه هزار بسته معیشتی در تبریز
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در خوی همزمان با بهار قرآن + تصاویر
  • توزیع هزار ۵۰۰ سبد غذایی بین نیازمندان خمینی شهر
  • ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بیرجند توزیع شد