Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:29:48 GMT

پذیرش در حوزه علمیه خواهران استان بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۰۷۱۶

پذیرش در حوزه علمیه خواهران استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: پذیرش در دو مقطع عمومی و تکمیلی انجام می‌شود که در مقطع عمومی در دو سطح سیکل و دیپلم این کار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی امکان ثبت‌نام در سطح سیکل دارند که توانسته باشند پایه هشتم یا نهم متوسطه را به اتمام رسانده باشند و حداکثر سن آن‌ها ۱۷ سال تمام (متولدین ۱۳۸۲) و حداقل معدل ۱۵ را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی به فلسفه شکل‌گیری حوزه علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: جهاد علمی فلسفه تحصیل در حوزه علمیه است و این همان چیزی است که خداوند در قرآن به آن اشاره‌کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به اینکه تحصیل در حوزه علمیه باعث رشد جامعه می‌شود، بیان داشت: هدف حوزه علمیه خواهران تربیت نسل بصیر و عالم، متخلق به اخلاق اسلامی، پاسدار حریم خانواده و مروج سبک زندگی اسلامی است و چشم‌انداز آن مرجعیت در امور زنان چه در کشور و چه در سطح بین‌الملل است.

وی در ادامه گفت: حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز در راستای همین هدف قدم برمی‌دارد و نیز در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی، منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و جامعه سازی و تمدن سازی بخش عظیمی از وظایف بر عهده همین حوزه علمیه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بابیان اینکه بخشی از توان حوزه علمیه صرف مشاوره می‌شود، گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از کارهایی است که توسط حوزه علمیه خواهران انجام می‌شود، همچنین کارهای خوب و اثرگذار دیگری نیز انجام می‌شود که در این راستا تعداد ۱۲۰ نفر از طلاب حوزه علمیه خواهران استان به سطح استادی رسیدند.

وی افزود: برای مقطع تحصیلی دیپلم نیز حداکثر سن ۴۰ سال است و متولدین ۱۳۵۹ به بعد می‌توانند با داشتن حداقل معدل ۱۲ در حوزه علمیه خواهران ثبت‌نام کنند؛ در حال حاضر با توجه به شرایط کشور آزمون کتبی برگزار نخواهد شد و آزمون از طریق مصاحبه با داوطلبان انجام می‌شود.

اسماعیلی همچنین با اشاره به نحوه ثبت‌نام، ابراز داشت: «زمان ثبت‌نام از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغازشده و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاع‌رسانی حوزه علمیه خواهران کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ظرفیت پذیرش در حوزه علمیه خواهران را ۳۵۳ نفر عنوان کرد و ابراز داشت: «در حال حاضر ۱۱ واحد آموزشی خواهران در سطح استان فعال است که از این تعداد ۱۰ واحد در سطح ۲ و یک واحد نیز در سطح ۳ مشغول به فعالیت است و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک سطح چهار را هم در استان بوشهر داشته باشیم.

اسماعیلی تعداد طلاب حوزه علمیه خواهران در استان بوشهر را ۲ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۳۰۰ طلبه در حال تحصیل و ۷۰۰ نفر نیز طلاب دانش‌آموخته هستند.

کد خبر 4921896

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه بوشهر حوزه علمیه خواهران اسماعیلی قران پذیرش دانشجو ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا ایلام شهرکرد گرگان ماه مبارك رمضان زلزله بیرجند مواسات کمک به نیازمندان جهش تولید حوزه علمیه خواهران استان بوشهر حوزه علمیه انجام می شود ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه

رئیس دانشگاه فرهنگیان از آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی (پذیرش بدون کنکور) این دانشگاه از خرداد ماه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ابلاغ «آیین‌نامه جذب و پذیرش استعداد‌های برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» توسط ریاست محترم جمهور، اظهار کرد: هدف از این اقدام مهم، کیفیت‌بخشی به نیروی انسانی آموزش‌وپرورش از طریق ارتقاء سطح ورودی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با تمرکز بر استعداد‌های برتر دانش‌آموزی است که طبق آن افراد دارای استعداد برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی اعم از دانش آموزان و طلاب، می‌توانند بدون شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان با قرار گرفتن در فرآیند گزینش و احراز شایستگی‌های تخصصی و عمومی از طریق هیات جذب و گزینش، جذب این دانشگاه شده و معلم شوند.


برزویی تصریح کرد: راه‌یافتگان به المپیاد‌های ملی و دارندگان مدال‌های کشوری؛ برگزیدگان مسابقات رسمی و ملی قرآنی، فرهنگی-هنری و ورزشی؛ برگزیدگان جشنواره‌ها و رویداد‌های رقابتی معتبر بنیاد ملی نخبگان؛ جشنواره‌های فنی-مهارتی و المپیاد ملی مهارت و مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در سطح ملی، برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی؛ حافظان کل یا قسمتی از قرآن کریم و دارندگان رتبه زیر هزار کشوری در کنکور افراد مشخص شده در این آیین نامه هستند، که با رعایت دستورالعمل اجرایی که متعاقبا اعلام می‌شود از این مسیر، جذب دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه فراخوان پس از تایید شیوه نامه در هیات جذب و پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه به صورت رسمی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانی (WWW.CFU.AC.IR) اطلاع رسانی گسترده خواهد شد؛ تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری این رویداد مهم نظام تعلیم و تربیت، تدوین و عملیاتی شود.

برزویی ادامه داد: در این آیین نامه مشوق‌هایی برای استعداد‌های برتر پس از جذب در دانشگاه فرهنگیان، نسبت به سایر دانشجویان پیش بینی شده است که تفصیل آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • چگونه طلبه شویم؟
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید