Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@01:48:44 GMT

«کاش برگردی» مادرانه‌ترین کتاب شهدای مدافع حرم است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۰۸۲۴

«کاش برگردی» مادرانه‌ترین کتاب شهدای مدافع حرم است

ایسنا/قزوین نویسنده کتاب «کاش برگردی» با اشاره به فضای این کتاب گفت: هر کتابی فضای خاص خودش را دارد به عنوان مثال «یادت باشد» فضایی عاشقانه داشت اما این کتاب فضایی مادرانه دارد؛ امیدوارم «کاش برگردی» مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد تا از غم غربت این خانواده مخصوصاً این شهید بزرگوار کاسته بشود.

محمدرسول ملاحسنی، نویسنده کتاب «کاش برگردی» که در سال ۹۶ کتاب «یادت باشد» از وی منتشر شده است، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتشار اثر جدیدش اظهار کرد: در نگارش این کتاب مصاحبه‌هایی با افراد مختلف از جمله خانواده شهید، همرزمان و دوستان شهید انجام شده است و نهایتاً این کتاب باهمت افرادی که در راستای مصاحبه و پیاده کردن مصاحبه‌ها، تدوین، ویراستاری و طراحی جلد کمک کردند به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص چگونگی نگارش این کتاب ادامه داد: کتاب کاش برگردی از آنجا شروع شد که شخصیت اصلی این کتاب «شهید ذکریا شیری» همراه با شخصیت اصلی کتاب یادت باشد یعنی «شهید سیاهکالی مرادی» در سوریه مدافع حرم بوده است و هر دو در یک عملیات در یک مکان و یک ساعت به شهادت می‌رسند.

ملاحسنی افزود: فرقی که این دو شهید با هم دارند این است که پیکر شهید شیری هنوز به وطن بازنگشته و همسایه حضرت زینب (س) است؛ بنابراین همراهی این شهید بزرگوار با شهید سیاهکالی مرادی بهانه‌ای شد برای اینکه ما نگارش این کتاب را شروع کنیم و این کار تقریباً دو سال طول کشید.

وی با اشاره به فضای کتاب کاش برگردی بیان کرد: هر کتابی فضای خاص خودش را دارد به عنوان مثال کتاب یادت باشد فضایی عاشقانه داشت اما این کتاب فضایی مادرانه دارد؛ امیدوارم کاش برگردی مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد تا از غم غربت این خانواده مخصوصاً این شهید بزرگوار کاسته بشود.

این نویسنده گفت: اصلی‌ترین محور این کتاب نقش مادران در تربیت نسل مدافعان حرم است؛ این کتاب جزو معدود کتاب‌هایی است که به روایت مادر نوشته شده است؛ کتاب به روایت همسر شهید مدافع حرم بسیار زیاد داریم که کتاب‌های خوب و موفقی هم بودند اما به نظر می‌رسد کاش برگردی جدیدترین کتاب در حوزه مدافعان حرم است که به روایت مادر نوشته شده است و نگاه ویژه به تربیت و اصول فرزند پروری دارد.

ملاحسنی در پایان خاطرنشان کرد: کاش برگردی ادامه یادت باشد است و خیلی از سؤالات مخاطبان یادت باشد را پاسخ می‌دهد به خصوص این سؤال که چطور می‌شود مثل حمید سیاهکالی مرادی ساده زندگی کرد ولی به آسمان رسید؟ کتاب کاش برگردی در پاسخ این سؤال است که چگونه مثل حمید و زکریا باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتاب یادت باشد شهدای مدافع حرم کاش برگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری سه سایت نهضت ملی مسکن استان یزد به نام شهدای حمله تروریستی راسک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، استاندار یزد در حاشیه زیارت مزار شهید گمنام مجاور سایت نهضت ملی مسکن فرهنگیان یزد، گفت: در پرتو پیگیری‌های شهید امیرمحسن حسن نژاد، این شهید خوشنام در منطقه تدفین و بقعه آن احداث شد. 
 
مهران فاطمی در ادامه با گرامی داشت نام و یاد شهدای والامقام حمله تروریستی راسک، از تصمیم استان جهت نامگذاری سه سایت نهضت ملی مسکن استان یزد به نام شهدای حمله تروریستی راسک خبرداد. 
 
وی در همین راستا تصریح کرد: براین اساس سایت ۲۰۰۰ واحدی ماهکار اکرمیه به نام شهید امیر محسن حسن نژاد، سایت ۴۳ هکتاری تفت به نام شهید حسین سرسنگی و سایت ۱۲۰ هکتاری اردکان به نام شهیدحسین انتظاریان نامگذاری شد.

در حمله ناکام تروریستی راسک شهید امیر محسن حسن نژاد، شهید حسین سرسنگی و شهیدحسین انتظاریان به شهادت رسیدند.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • وزارت بهداشت فلسطین: ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • تکریم و قدردانی از خانواده شهدای فاطمیون + فیلم
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • نامگذاری سه سایت نهضت ملی مسکن استان یزد به نام شهدای حمله تروریستی راسک
  • گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود