Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

امام حسن (ع) در میان اهل بیت (ع) به کرامت و بخشندگی مشهور است. شیعیان و پیروان ایشان همواره در روز میلاد و شهادت آن حضرت، تلاش می‌کنند با تاسی به سیره ایشان دست‌یاری به سوی نیازمندان دراز کنند و به کمک‌رسانی به آنان بپردازند.

میلاد امام حسن (ع) امسال با فرمان مقام معظم رهبری برای رزمایش همدلی و فراخوان مردم به کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی، حال و هوای ویژه‌ای داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأتی‌ها و گروه‌های جهادی بعد از اجرای مرحله اول کمک‌رسانی‌های خود در اوایل ماه رمضان، در روز میلاد کریم اهل بیت (ع) موج دوم کمک‌رسانی‌های خود را آغاز کردند.

اما در این میان نیز هیأت‌هایی بودند که به برگزاری جشن میلاد این حضرت پرداختند که برخی از این مجالس در قالب حسینیه مجازی بود، اما گروه جهادی الرحیل امسال یک ابتکار خاص داشت. این گروه، علاوه بر برنامه‌ریزی برای کمک‌رسانی‌های خود، جشن میلاد کریم اهل‌بیت (ع) را در کوره‌پزخانه‌های تهران برگزار کنند تا اهالی این مناطق نیز برای اولین بار جشنی باشکوه را شاهد باشند.

فضای این مراسم مملو از شادی در عین فقر و نداری بود. خانواده‌ها با فرزندان بسیار خود در فضای در نظر گرفته شده برای جشن حضور پیدا کردند و به حدی تعداد بچه‌ها زیاد بود که جا برای نشستن به بزرگ‌ترها نرسید.

علیرضا رحیمی‌دوست، مسئول گروه جهادی الرحیل در این باره می‌گوید: «امسال تصمیم گرفتیم جشن میلاد امام حسن (ع) را در کوره‌پزخانه‌های شباهنگ در منطقه دولتخواه و نعمت‌آباد تهران برگزار کنیم و برای اولین بار فضایی شاد و مفرح را برای این خانواده‌ها فراهم سازیم.»

در این منطقه ۳۵ خانواده زندگی می‌کنند که ۲۰ خانواده تبعه افغانستان و ۱۵ خانواده نیز ایرانی هستند که فضای زندگی آن‌ها قابل وصف نیست و در شرایط بسیاری سختی در حال گذران زندگی هستند.

برنامه جشن میلاد امام حسن (ع) در این منطقه شاد و مفرح برنامه‌ریزی شده است. رحیمی‌دوست در این باره می‌گوید: «این برنامه را همچون جُنگ شادی با سرود، موسیقی، مولودی‌خوانی و سخنرانی و برگزار مسابقه پیش‌بینی کرده ایم تا بتوانیم حال و هوای این خانواده‌ها را تغییر دهیم.»

حجت‌الاسلام علی محمدی سخنرانی این مراسم بود که در سخنان کوتاه خود سعی کرد پیام‌های اخلاقی از سیره و زندگی امام حسن (ع) به کودکان که مخاطبان اصلی بحث‌اش بودند، ارائه کند. او در این باره می‌گوید: «یکی از ویژگی‌های بارز امام حسن (ع) کریم بودن است. شاید تصور ما از کریم، کمک مالی باشد، اما می‌توان با رفتار و کارهای خود نیز به دیگران کرامت داشت. احترام به پدر و مادر و بزرگ‌ترها جلوه‌ای از کریم بودن است که می تواند توسط کودکان اجرایی شود.»

برگزاری مسابقه، بخش خاص و پرطرفدار این جشن بود که در فواصل برنامه‌های مختلف اجرایی می‌شد و کودکان نیز به عشق دریافت جوایز پیش‌بینی شده استقبال و شور و حرارت بسیاری در این زمینه داشتند. مسئولین برگزاری جشن نیز تلاش کردند با طرح سوالاتی از سیره امام حسن (ع) حین برگزاری مسابقه نکات آموزشی نیز به بچه‌ها آموزش دهند و در نهایت نیز تمام بچه‌ها هدایای لوازم التحریر پیش‌بینی شده را دریافت کردند.

پایان‌بخش این مراسم نیز سفره اطعام کریم اهل بیت (ع) بود که رحیمی‌دوست در این باره می‌گوید: «۵۵۰ پرس غذای گرم طبخ شده است تا به نیت امام حسن (ع) در میان خانواده‌های این منطقه توزیع شود. البته ما علاوه بر توزیع میان افراد حاضر در جشن، تک به تک به در خانه‌ها خواهیم رفت و غذا را میان آنان توزیع می‌کنیم تا ان‌شاءالله برای چندین روز غذای گرم و مناسب سر سفره خود داشته باشند»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: باره می گوید کریم اهل بیت خانواده ها جشن میلاد کمک رسانی امام حسن بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن میلاد کریم اهل‌بیت در سومین حرم اهل‌بیت + تصویر

مراسم جشن ولادت باسعادت امام حسن مجتبی علیه السلام، در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مراسم جشن ولادت باسعادت امام حسن مجتبی علیه السلام با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین خورشیدی پیرامون فضایل و مناقب این امام همام به ایراد سخن پرداخت و حاج رضا رودکی و محمدرضا فرخی، مولودی‌خوانی کردند.

زائران حرم مطهر پس از این مراسم و اقامه نماز مغرب و عشاء، ضیافت افطار را میهمان خوان کرم حضرت شاهچراغ علیه السلام شدند.

 

 

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • ۴ زندانی جرایم غیر عمد همزمان با میلاد کریم اهل‌بیت (ع) آزاد شدند
  • جشن میلاد کریم اهل‌بیت در سومین حرم اهل‌بیت + تصاویر
  • جشن میلاد کریم اهل‌بیت در سومین حرم اهل‌بیت + تصویر
  • جشن میلاد کریم اهل بیت علیه السلام در اروندکنار
  • جشن میلاد کریم اهل بیت علیه السلام در اروند کنار
  • خراسان جنوبی در میلاد امام حسن مجتبی  (ع) غرق در شادی
  • جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن (ع) در چهارمحال و بختیاری
  • حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع)
  • مشهدالرضا شادمان از میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • کیش، غرق در نور و شادمانی میلاد کریم اهل بیت (ع)