Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش و پرورش گرگان با اشاره به کاهش کودکان بازمانده از تحصیل در این شهرستان گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نزدیک به یکهزار و ۴۰۰ نفر از این کودکان وارد مدارس شدند. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، بهجت تربتی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت 480 مدرسه شهری و روستایی در این شهرستان اظهارداشت: بیش از 88 هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد کلاس‌های درس در این شهرستان از سه هزار و 507 کلاس در سال 97 به سه هزار و 590 کلاس رسیده است.  در سال تحصیلی جاری هفت پروژه آموزشی به بهره‌برداری رسید و بخشی از این افزایش نیز به علت تک کلاس‌هایی است که در مدارس ساخته شده و یا فضاهای بلااستفاده‌ای است که تبدیل به کلاس درس شد.

مدیر آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم است، گفت: در موضوع کودکان بازمانده از تحصیل برای سال تحصیلی جاری موفق شدیم یکهزار و 400 نفر از این کودکان را به کلاس‌های درس برگردانیم و اکنون تعداد کودکانی که از تحصیل بازمانده‌اند در شهرستان گرگان به حدود چهار هزار کودک رسیده است.

7000 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل خراسان رضوی به مدرسه برگشتند80 درصد دختران بازمانده از تحصیل عشایر خراسان شمالی به مدارس بازگشتندآمارها درباره تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل متناقض است

وی به توازن رشته‌ها و استقبال از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش اشاره کرد و گفت: براساس برنامه وزارت آموزش و پرورش 40 درصد دانش‌آموزان در متوسطه دوم باید به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش هدایت شوند که سال گذشته این شاخص در گرگان 36.5 بود و امسال به 37.5 درصد رسید. ضمن اینکه برنامه ما برای سال تحصیلی آینده رسیدن به 42 درصد است.

تربتی‌نژاد با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان المپیادی این شهرستان بیان داشت: تعداد قبولی دانش‌آموزان گرگانی در المپیادها از 44 نفر در سال گذشته به 51 نفر افزایش یافت. علاوه براین برای کمک به دانش‌آموزان حاشیه شهر و روستاها که از برخی امکانات محروم هستند، با کمک مجمع خیران آموزشی کلاس‌های تقویتی برگزار می‌کنیم و تا کنون 270 دانش‌آموز در این کلاس‌ها جذب شده‌اند.

وی درباره رفع کمبود معلم بر سر کلاس‌های درس در این شهرستان گفت: سال گذشته 600 نیروی بازنشسته داشتیم که موفق شدیم حدود 350 نفر از این همکاران را در مجموعه نگه داریم و استمرار خدمت بگیریم. همچنین بخشی از کمبود نیروها را از طریق جذب 170 نیروی حق التدریس جبران کردیم.

انتهای پیام/582/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازمانده از تحصیل کلاس های درس دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرهادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این نمایشگاه ها با هدف حفظ و تامین سلامت دانش آموزان بر پا در مدارس شهر و روستا‌های شهرستان بیضا اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد