Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:26:07 GMT

۱۴ کتابفروشی یزد به طرح بهارانه کتاب پیوست

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۲۱۱۳

۱۴ کتابفروشی یزد به طرح بهارانه کتاب پیوست

۳۹ باب کتابفروشی در استان  یزد فعال است. 

مجید جوادیان زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا کتابفروشی ها را آرمان ، پاتوق کتاب ابرکوه ، پاتوق کتاب یزد، پرفسور، خانه کتاب یزد، دارالقرآن، فروشگاه کتاب حسابی شعبه ۲ و سه  ، موسسه فرهنگی- هنری پاژایوان (عرضه کتاب و محصولات فرهنگی)،کتابفروشی نیکوروش، کاما کتاب ، کتاب یزدا و کتابسرای ملک ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  این طرح همزمان با سراسر کشور از دیروز(۲۰ اردیبهشت)در استان آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد، اظهارکر:در اجرای این طرح به خریداران با ارائه شماره کارت ملی تا سقف ۳۰ هزار تومان یارانه تعلق می گیرد به این معنا که هر شمارۀ ملی حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مجاز به خرید کتاب است که این خرید تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف طرح بهارانه است. 

علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع از کتابفروشی های فعال‌ عضو این طرح در شهر خود که در کشور بیش از  ۶۷۰ کتابفروشی اعلام شد ، به نشانی طرح بهارانه کتاب مراجعه کنند.

طرح‌های فصلی کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و با ارایه تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی ها اجرا و مبلغ تخفیف مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌شود.  

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه یزد کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه یزد کتاب سازمان اوقاف و امور خیریه یزد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم یک ناشر برای فروش قسطی آثارش

محسن فرجی مدیر نشر خزه در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه قصد دارد کتاب‌هایش را در فضای مجازی به صورت اقساطی به فروش برساند گفت: تا چند سال پیش، کتاب به نسبت اقلام دیگر یک کالای فرهنگی ارزان محسوب می‌شد. اما حالا با قیمت‌های بسیار بالای کاغذ و تعرفه‌های چاپ، کتاب هم تبدیل به کالایی گران‌قیمت شده و خرید آن برای همه مخاطبان به آسانی گذشته نیست. به همین خاطر تصمیم گرفتیم علاوه بر توزیع کتاب از طریق مراکز پخش، خودمان هم در صفحات مجازی نشر خزه به فروش قسطی کتاب‌هایمان بپردازیم.

وی افزود: اگر این طرح مورد استقبال قرار بگیرد، هم فرصت مناسبی است برای مخاطبان که کتاب‌های ما را راحت‌تر و با دغدغه‌ای کمتر تهیه کنند، هم امکان مطلوبی است برای ما که در این شرایط اسفناک اقتصادی، بتوانیم همچنان به کارمان ادامه بدهیم.

فرجی در پاسخ به این سوال که آیا چنین کاری سابقه دارد یا ابتکار نشر خزه، گفت: در کتاب «در جستجوی صبح» که زندگینامه‌ خود نوشت زنده‌یاد عبدالرحیم جعفری است، ایشان عنوان کرده که پیش از انقلاب در دوره‌ای به دلیل سخت شدن شرایط نشر، به فروش اقساطی کتاب پرداخته‌اند. در واقع این ابتکار را باید به نام بنیان‌گذار مؤسسه انتشاراتی امیرکبیر ثبت کرد. اما اینکه بعد از انقلاب هم ناشران یا کتابفروشان دست به چنین کاری زده باشند، من نشنیده‌ام و اطلاعی ندارم.

این داستان‌نویس درباره شرایط خرید قسطی کتاب از نشر خزه گفت: شرط خاصی نگذاشته‌ایم و کتاب‌ها بدون ضمانت و سود به مخاطبان عرضه خواهد شد. فقط یک شرط وجود دارد و آن هم خرید حداقل ۳۰۰ هزار تومان کتاب است. در واقع، خریداران ۳۰ هزار تومان را اول می‌پردازند و باقی مبلغ را طی ۹ قسط ۳۰ هزار تومانی پرداخت می‌کنند.

مدیر نشر خزه افزود: ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر خریداران کتاب اقساط خود را نپردازند، چه می‌شود؟ پاسخ من این است که اولاً کتابخوانان ما همگی دارای درک و فرهنگی بالا هستند و بعید است برای بازپرداخت اقساط کتاب‌های خود خلف وعده کنند. ثانیاً مبالغ هر قسط آنقدر پایین است که با وجود این شرایط بسیار سخت اقتصادی، به کسی فشاری وارد نمی‌کند.

وی در پایان گفت: با این بحث‌ها که کتاب را با پیتزا مقایسه می‌کنند و مثلاً می‌گویند با پول یک پیتزا می‌توان دو جلد کتاب خرید، کاملاً مخالفم؛ با شکم گرسنه و فکر پریشان نمی‌توان کتاب خرید و خواند. پس اول باید خریدار کتاب به سطحی از آرامش اقتصادی و رفاهی رسیده باشد و بعد به سراغ کتاب بیاید. اما حالا که این شرایط و آرامش فراهم نیست، باید خودمان دست‌به‌کار شویم و کاری نکنیم که همین اندک‌مخاطبان باقیمانده هم به خاطر این اوضاع، قید کتاب و کتابخوانی را بزنند. به نظرم فروش اقساطی کتاب یکی از همین راهکارهاست که از ریزش کتابخوانان و خاموش شدن چراغ صنعت نشر، جلوگیری می‌کند.

کد خبر 6077853 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • توجه به پیوست فرهنگی در اجرای طرح های عمرانی
  • پیوست فرهنگی شعار سال در پارلمان فرهنگی تصویب شد
  • پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد
  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • در طرح‌های عمرانی به پیوست فرهنگی توجه شود
  • اعلام زمان ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی
  • تصمیم یک ناشر برای فروش قسطی آثارش
  • خاموشی یک کتابفروشی دیگر؛ بهشتی تعطیل شد
  • خاموشی یک کتابفروشی دیگر/ شهر کتاب بهشتی تعطیل شد
  • همه فعالیت‌ها در خوی باید پیوست فرهنگی رسانه‌ای داشته باشد