Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@15:55:04 GMT

نقش روزه داری در تقویت سیستم ایمنی بدن

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۲۱۴۸

نقش روزه داری در تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  احمد وثوقی مطلق پزشک فوق تخصص ایمنولوژی علوم پزشکی خراسان شمالی در خصوص تصور اشتباه و نگرانی مردم از تضعیف سیستم ایمنی و قرار گرفتن در معرض ابتلا به کرونا با روزه داری گفت: برخی افراد به دلیل ترس از ابتلا به کرونا و تضعیف سیستم ایمنی ممکن است از روزه داری ممانعت کنند و یا در صورت روزه گرفتن نگران مبتلا شدن به بیماری باشند، این در حالی است که ثابت شده، مصرف نکردن غذا تا سه روز هم باعث تضعیف سیستم ایمنی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وثوقی مطلق  با بیان این که روزه داری از چند طریق می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شود، افزود: روزه داری با ایجاد روحیه معنوی، کاهش تنش و اضطراب می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

او چربی خون بالا را در تضعیف سیستم ایمنی موثر دانست و گفت: تجمع سموم در بدن و افزایش وزن زمینه تضعیف سیستم ایمنی را فراهم می‌آورد که روزه داری با کاهش چربی خون و پیشگیری از تجمع سموم یا کاهش آن می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک شایانی کند.
انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی روزه داری تضعیف سیستم ایمنی تقویت سیستم ایمنی روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی با استناد به یک سند محرمانه وزارت خارجه روسیه مدعی شد مسکو سعی دارد رقبای غربی خود از جمله آمریکا را تضعیف کند و از جنگ اوکراین به‌عنوان ابزاری برای برقراری یک نظم جهانی بدون سلطه واشنگتن استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، واشنگتن‌پست مدعی شده است: «در ضمیمه محرمانه سند سیاست خارجه روسیه، مسکو خواستار یک کارزار اطلاعاتی تهاجمی و اقداماتی علیه کشور‌های متخاصم تحت رهبری آمریکا شده است؛ اقداماتی در حوزه‌های حوزه‌های نظامی-سیاسی، اقتصادی، تجاری، روان‌شناختی و اطلاعاتی.»

رسانه آمریکایی با استناد به این سند مربوط به سال ۲۰۲۳ که مدعی است آن را از طریق یک سرویس اطلاعاتی اروپایی به دست آورده، گزارش داد مسکو سعی دارد با ایجاد سازوکار‌هایی برای شناسایی نقاط ضعف کشور‌های غربی، گام‌هایی در راستای تضعیف رقبای خود اتخاذ کند.

در این سنده آمده است که آمریکا با رهبری ائتلافی متشکل از «کشور‌های متخاصم» سعی در تضعیف روسیه دارد، زیرا مسکو «تهدیدی برای هژمونی جهانی غربی» است. همچنین در این سند آمده است که نتیجه جنگ روسیه و اوکراین «تا حد زیادی نظم جهانی آینده را ترسیم خواهد کرد.»

علاوه بر این، بر اساس این سند، روسیه باور دارد که غرب بالاخره درمی‌یابد که سیاست‌های تقابلی و سودا‌های سلطه‌گرایانه‌اش هیچ آینده‌ای نداشته و واقعیت‌های جهان چندقطبی را خواهد پذیرفت.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعای این رسانه از رد یا تایید وجود چنین سندی خودداری کرد. با این حال، مسکو اظهار کرد: «همان‌طور که چندین بار در سطوح مختلف گفته‌ایم، می‌توانیم تایید کنیم که مسیر کلی، مبارزه با گام‌های تهاجمی غرب در این جنگ ترکیبی است که علیه روسیه به راه انداخته‌اند.»

دیگر خبرها

  • درخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • پرویز برومند: تلاش کردند تیم‌های تهرانی را تضعیف کنند؛ زمان ما اداهایی مثل کلین‌شیت نبود!
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • چند توصیه برای کاهش خطر زمین‌ خوردن در دوران سالمندی
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام