Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: زیستگاه این حشرات موذی، منابع طبیعی و مراتع است اما به دلیل نوردوست بودن، شب‌ها به مناطق مسکونی هجوم می‌آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ از روز گذشته شاهد هجوم نوعی از سوسک‌ها به استان قزوین هستیم که این حشرات موذی به عنوان میهمان ناخوانده ابتدا در شهرستان‌های بوئین زهرا و تاکستان مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره این حشرات اظهار کرد: این سوسک‌ها به «سوسک سیاه گندم» یا «کارائید» معروف است، که از روز گذشته مطلع شدیم که در شهر تاکستان، اسفرورین، شال و بوئین زهرا این حشرات سرایت کردند.

سوسک گندم هیچ آسیبی برای مزارع و انسان ندارد

وی افزود: بعد از سال‌هایی که ترسالی و بارندگی‌ها زیاد است و دما به بالای 25 درجه می‌رسد، تعداد این حشرات بیشتر می‌شود. زیستگاه این حشرات بیشتر مراتع است و علاقه زیادی هم به نور دارند و در زمان شب به دلیل روشنایی، به مناطق مسکونی و شهری هجوم می‌آورند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: این حشرات هیچ آسیبی به محصولات کشاورزی و مردم ندارند؛ از طرفی امسال ما بارندگی خوبی داشتیم؛ به طوری که نسبت به سال گذشته 8 و نیم درصد افزایش بارندگی در استان اتفاق افتاد و نسبت به میانگین بلندمدت هم 45 درصد افزایش بارندگی بوده است.

ماندگاری این حشرات تا چند روز بیشتر نیست
این مقام مسئول بیان کرد: صبح امروز جلسه‌ای جهت مدیریت این مسئله در فرمانداری تشکیل شد؛ مصوباتی از جمله سم پاشی و خاموشی در زمان شب در مناطقی که این حشرات سرایت کرده‌اند، تصویب شد و صبح فردا هم مجدد جلسه‌ای را در قزوین خواهیم داشت.

وی یادآور شد: این حشرات تاکنون در شهرستان قزوین مشاهده نشده اما احتمال اینکه به وجود آید خیلی زیاد است؛ زیستگاه این حشرات منابع طبیعی و مراتع است اما به دلیل نوردوست بودن نیز، شب به مناطق مسکونی هجوم می‌آورد.

مهدیخانی اذعان کرد: طبق اعلام کارشناسان ماندگاری این حشرات بیشتر از چند روز نیست و احتمال می‌دهیم که تا دو یا سه روز دیگر فروکش کند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدیده اقلیمی نادر در امارات/ فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، در پی بارندگی شدید و جاری سیل در کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، فرودگاه بین‌المللی دبی که عنوان دومین فرودگاه شلوغ جهان را یدک می‌کشد، زیر آب رفت و ویدئوهای منتشرشده آن را بیشتر شبیه به یک دریاچه به تصویر می‌کشد!

بارندگی‌های سیل‌آسا در امارات از دیروز شروع شد و جاده‌های اصلی را به رودخانه بدل کرد و حرکت سریع آب، منازل مسکونی و ساختمان‌های اداری را زیر آب فرو برده است.

تصاویر ویدئویی غافلگیرکننده، باند فرودگاه بین‌المللی دبی را زیر آب نشان می‌دهد و یک فروند هواپیمای غول‌پیکر نیز در تلاش است تا راه خود را از بین سیلاب باز کند. هواپیماهای بزرگ بیشتر شبیه به قایق‌هایی هستند که در فرودگاه سیل‌زده حرکت می‌کنند.

اختلال در فعالیت فرودگاه دبی امروز نیز ادامه یافته است و دسترسی به جاده‌ها مسدود شده است و بسیاری از خطوط هوایی پروازهای خود را لغو کرده یا به تعویق انداخته‌اند.

خبرگزاری دولتی امارات «WAM» این بارندگی را «پدیده آب و هوایی تاریخی» خوانده که «از تمام رویدادهای اقلیمی ثبت‌شده از زمان آغاز جمع‌آوری داده‌ها در سال ۱۹۴۹» پیشی گرفته است.

همچنین در بارندگی‌های مجزا در عمان که طی روزهای اخیر جریان داشته است، تاکنون دست کم ۱۸ نفر جان خود را از دست داده و تیم‌های امداد و نجات همچنان به‌دنبال مفقودشدگان هستند.

کد خبر 6080680

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • ببینید | پدیده اقلیمی نادر در امارات | فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد
  • ببینید | ماجراهای تورو و پانچو
  • فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد+ فیلم
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • پدیده اقلیمی نادر در امارات/ فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد
  • تراکتور عامل جریمه ۴۰۰ میلیونی شمس‌آذر
  • دستگاه دافع حشرات پارسیان دافع
  • تراکتور عامل جریمه 400 میلیونی شمس‌آذر
  • شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود