Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این کارگران می‌گویند: بارها از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف خواستار پیگیری مطالبات کارگران رجال از مسئولین منطقه و در رأس آن‌ها، مهندس شهیدی نیا مدیرعامل محترم سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و همچنین مطیری رئیس اداره کار منطقه بودیم ولی تا این تاریخ و با توجه به شروع قراردادهای جدید کارگران، امور اداری و منابع انسانی شرکت که از اصفهان اداره می‌شود ، مصوبه طرح طبقه‌بندی مشاغل و مزایای اقلیمی شامل فوق‌العاده‌های بدی آب‌وهوا، محرومیت از تسهیلات زندگی و سختی شرایط محل زندگی را که سازمان در تاریخ یکم مردادماه سال ۹۷ به کلیه پتروشیمی‌های منطقه ابلاغ کرده بود و اکنون عرف شده است، برای سال ۹۹ لحاظ نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگران ادامه دادند: سال‌هاست پاداش تولید به‌صورت عادلانه و با توجه به تولید خوب این شرکت، به کارکنان پرداخت نمی‌شود. ما از پاداش بهره‌وری نفت محروم هستیم و تاکنون ریالی به کارگران پرداخت نشده است. از مزایای رفاهی محروم هستیم و نماینده کارگری نداریم که از حق‌وحقوقمان دفاع کند. فرماندار محترم بندر ماهشهر هم قول داده بودند که پیگیر مطالبات ما کارگران رجال باشند ولی متأسفانه این پیگیری‌ها در حد شعار بوده و با توجه به اتمام سال ۹۸، هنوز آیتم‌های فوق، علی‌الخصوص آیتم بدی آب‌وهوا در قراردادهای حقوقی جدید محاسبه نشده است.

در این شرایط سخت بحران کرونا، شرکت پتروشیمی رجال به‌جای اینکه مثل بقیه شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در روز جهانی کارگر با اعطای پاداش ویژه، کمک‌حال و باعث ایجاد انگیزه در بین کارگران خود شود با پرداخت کارت هدیه ۵۰ هزارتومانی شان و منزلت کارگران خود را پایین آورده و به‌نوعی باعث تحقیر کارگران رجال و تضعیف روحیه و بی‌اعتبار کردن این سرمایه‌های ارزشمند شده است.

ما کارگران رجال از مهندس شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مهندس بیرانوند فرماندار شهرستان بندر ماهشهر و علی گلمرادی نماینده مجلس شورای اسلامی برای چندمین مرتبه خواستار پیگیری و ورود جدی به موضوع و مطالبات کارگران رجال هستیم و در صورت عدم نتیجه‌گیری، از طریق استانداری و مراجع قضایی موضوع را به‌صورت جدی پیگیری و علیه ریاست اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شکایت خود را اعلام خواهیم نمود.

این کارگران اضافه نمودند: در این شرایط بد و بحرانی مملکت و با توجه به شیوع فراگیر ویروس کرونا، ما کارگران رجال همانند کلیه کارگران منطقه ویژه و بندر امام مثل سربازان فداکار در عرصه صنعت مشغول فعالیت هستیم و نگذاشتیم چرخ صنعت پتروشیمی از کار بیفتد و انتظار داریم که مسئولین شرکت این روزها را فراموش نکنند و مطالبات، معوقات و خواسته‌های ما را طبق عرف منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پرداخت و اجرایی کنند.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مطالبات کارگری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: از ابتدای فعالیت منطقه ویژه اقتصادی تاکنون سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای احداث واحد‌های تولیدی و خدماتی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کردند.
حسین زارعی افزود: از ابتدای تاسیس تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برای تجهیز وآماده سازی در سایت مرکزی هزینه شده است.
وی گفت: همچنین از ابتدای فعالیت تاکنون حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز وآماده سازی منطقه ویژه اقتصادی استان در سایت مرزی ماهیرود هزینه شده است.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان افزود: از ابتدای عملیاتی شدن منطقه تاکنون در دو سایت مرکزی و مرزی منطقه ویژه اقتصادی ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم و همچنین دو هزار و ۹ نفر در واحد‌های مستقر در دو سایت مرکزی و مرزی منطقه در زمان بهره برداری شاغل شدند.

زارعی با بیان اینکه در مجموع دو هزار و ۱۳۹ نفر در منطقه ویژه اقتصادی مشغول به کارند گفت: در سال گذشته ۲۱ هزار و ۸۶۴ کامیون ترانزیت انجام دادند و همچنین ۱۷۱ بارگیری از سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی انجام شد.
وی افزود: صادراتی که در سال ۱۴۰۲ از سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بخش سوختی صورت گرفت به میزان ۱۳۳ هزار و ۱۸ کامیون، متفرقه باری با ۲۸ هزار و ۹۶۰ کامیون انجام شد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: همچنین کل ناوگان ورودی به سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی استان در سال گذشته ۷۶ هزار و ۴۰۵ کامیون بود.

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس