Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:59:54 GMT

تندباد در همدان به ۸۸ درخت آسیب رساند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۳۳۶۷

تندباد در همدان به ۸۸ درخت آسیب رساند

وحید علی‌ضمیر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تندباد باعث شکستن و سقوط ۱۸ درخت در سطح معابر شهر شد اما آسیب جانی به دنبال نداشت.

وی بیان کرد: البته با وجود هشدارهای اعلام شده مبنی بر خودداری از پارک خودروها، در خیابان شریعتی همدان سقوط درخت بروی ۲ خودرو گزارش شد.

علی ضمیر اضافه کرد: همچنین سرشاخه های ۷۷ اصله درخت در معابر و بوستان های این شهر نیز بر اثر وزش شدید باد شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه وزش شدید باد منجر به کاهش ایمنی سطح معابر و بوستان ها شده است از شهروندان خواست نسبت به پارک خودرو در زیر درختان، داربست‌ها و تابلوها خودداری کنند.

معاون شهردار همدان خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان از ساختمان‌های نیمه کاره، ارتفاعات نظیر پشت بام و بالکن‌ها دوری کرده و از تردد غیر ضروری در شهر پرهیز کنند.

وی افزود: مدیریت شهری همدان ضمن پیش بینی وقوع این تندباد، از شب گذشته نیروهای مناطق چهارگانه را در حالت آماده باش قرار داد و در این مدت گزارش مبنی بر سقوط تاسیسات تبلیغاتی نبوده است.

کارشناس اداره ‌کل هواشناسی همدان اعلام کرد: با فعالیت یک سامانه محلی و تغییرات آب و هوایی، باد با سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت همدان را درنوردید.

محمد حسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش شدید باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزش باد موجب ایجاد غبار محلی می‌شود، ادامه داد: برای امروز و فردا آسمان بیشتر نقاط استان صاف است و با خروج سامانه بارشی از بارش باران خبری نیست.

باقری شکیب با بیان اینکه باد یک جریان محسوب می‌شود و سرعت آن در نقاط مختلف متفاوت است، اظهار داشت: جهت این باد از سمت جنوب به شمال است و به دنبال دمای کمینه هوای استان بین ۶ تا ۱۱ درجه سانتی گراد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از فردا /دوشنبه / با کاهش سرعت وزش باد دمای کمینه بیشتر نقاط استان افت می‌کند.

کارشناس هواشناسی همدان بیان کرد: شدت سرعت وزش باد در بعداز ظهر امروز به بیشترین مقدار خود می‌رسد و به دنبال آن، احتمال شکسته شدن درختان و آسیب به بنر و تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان همدان وجود دارد.

برچسب‌ها شهرداری همدان اداره کل هواشناسی همدان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان همدان شهرداری همدان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: آسمان استان از امروز با ورود سامانه بارشی، ابری و بارانی می‌شود و بارش باران و تگرگ در مناطق کوهستانی شدت خواهد داشت.

او با بیان اینکه این سامانه بارشی تا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه در گیلان ماندگار است، از کشاورزان خواست: ورودی و خروجی آب خزانه‌های شالیزار‌ها را مدیریت کنند تا دچار خسارت نشوند.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها اشاره کرد و به گردشگران هشدار داد در حاشیه رودخانه‌ها اسکان نکنند و به دلیل احتمال رانش زمین از صعود به مناطق کوهستانی اجتناب کنند.

به گفته دادرس، بارندگی به تدریج (گاهی رگباری و موقتی شدید)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، مه‌آلودگی، رعدوبرق و احتمال تگرگ از پدیده‌های جوی در این مدت است.

اداره کل هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه‌ای از هشدار سطح نارنجی ویژه ارتفاعات و دامنه‌های استان خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، از فردا (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) تا پس فردا برای ارتفاعات و دامنه‌های استان گیلان؛ بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد (گاهی شدید، موقتی خیلی شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و برای نقاط مستعد تگرگ پیش بینی شده است.

در تعریف رنگ بندی هشدار نارنجی هواشناسی آمده است: اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده زیاد است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان
  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • بارش‌های بهاره درراه خراسان رضوی
  • استقرار سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق