Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:49:38 GMT

زلزله ژرمن‌ها بر ارکان دستگاه قضایی اروپا

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۳۶۱۹

زلزله ژرمن‌ها بر ارکان دستگاه قضایی اروپا

به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، برای نخستین بار، دادگاه قانون اساسی آلمان علیه دیوان دادگستری اروپا حکم داد و باعث ایجاد زمین لرزه در بروکسل شد. در پی این اقدام بی سابقه، رئیس کمیسیون اروپا از بررسی روشی برای مقابله با چنین واکنش هایی خبر داد. در همین حال، اقدام دادگاه کارلسروهه ستایش لهستان را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه در رای گیری جنجالی درباره بانک مرکزی اروپا، دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان از لهستان حمایت کرد، نخست وزیر لهستان «ماتئوس موراویسکی» تصمیم قضات کارلسروهه را 'یکی از مهمترین داوری ها در تاریخ اتحادیه اروپا' دانست.

وی در مطلبی که برای «فرانکفورتر آلگماینه» نوشت تاکید کرد: اکنون برای نخستین بار به وضوح گفته می شود که 'معاهدات توسط کشورهای عضو ایجاد می شوند و آنها تعیین می کنند که صلاحیت نهادهای اتحادیه اروپا در چه محدوده ای است.

در لهستان دولت محافظه کار سالهاست که ساختار قضایی را بازسازی می کند. در این بین دادگاه بین المللی حقوق بشر چندین بار مداخله کرده و دریافته که برخی از این اصلاحات، قانون اتحادیه اروپا را نقض می کند.
دادگاه قانون اساسی آلمان روز سه شنبه از خرید اوراق قرضه دولتی به میزان یک میلیارد دلار از بانک مرکزی اروپا انتقاد و برای نخستین بار با حکم دیوان دادگستری اروپا مخالفت کرد. بر این اساس، قضات کارلسروهه اعلام کردند که بانک مرکزی اروپا فراتر از اختیارات خود عمل کرده و حکم آن را 'بطور عینی دلخواه' و 'از نظر روش شناختی غیر قابل توجیه' خواندند.

این اقدام با واکنش رئیس کمیسیون اروپا مواجه شد، «اورسولا فون در لاین» گفت این کمیسیون در حال بررسی روند نقض قوانین علیه آلمان است. وی روز شنبه در نامه ای به سیاستمدار اروپای سبز «سون گیگولد» نوشت: من این مسئله را بسیار جدی می گیرم.

گیگولد از کمیسیون اتحادیه اروپا خواسته بود به این موضوع رسیدگی کند. فون درین لاین در پاسخ به نماینده پارلمان اروپا، با بیان این که داوری آلمان در حال حاضر با جزئیات مورد بررسی قرار می گیرد تاکید کرد: ما مراحل بعدی احتمالی از جمله مراحل نقض حکم را بررسی می کنیم.

طبق این نامه، حکم دادگاه قانون اساسی آلمان، مسائلی را مطرح کرده که هسته اصلی حاکمیت اروپا را زیر سوال برده است. زیرا سیاست پولی اتحادیه یک صلاحیت انحصاری است. قانون اتحادیه اروپا بر قانون ملی مقدم است و احکام دیوان دادگستری برای همه دادگاههای ملی لازم الاجرا است.

فون در لاین در ادامه نوشت: حرف آخر در مورد اتحادیه اروپا را همیشه دیوان دادگستری اروپا در لوکزامبورگ می زند. اتحادیه اروپا جامعه ای از ارزش ها و قانونی است که کمیسیون اروپا از آن حمایت و دفاع می کند. طبق قانون اتحادیه اروپا، این وظیفه مقامات بروکسل است که 'نگهبان' معاهدات اتحادیه اروپا بوده و باید تخلفات را مجازات کند.

گیگولد سخنگوی سبزها و رئیس کمیته ارزی پارلمان اروپا روز شنبه گفت که وی به انتقاد از دادگاه قانون اساسی آلمان علاقه ای ندارد، اما اختلاف بین کارلسروهه و لوکزامبورگ جامعه حقوقی اروپا را تهدید می کند.

به گفته منتقدان، اصلاحات قضایی در لهستان، سیستم قضایی این کشور را تحت کنترل دولت در می آورد و تهدیدی برای دموکراسی در لهستان است.
کمیسیون اروپا دو سال پیش اعلام کرد که پس از تجزیه و تحلیل رفتار ورشو، تصمیم گرفته است اقدامات حقوقی علیه لهستان را آغاز کند و از آنجا که رفتار مقام های لهستان، نگرانی های این کمیسیون را برطرف نکرد، این پرونده را به دیوان دادگستری اتحادیه اروپا ارجاع داد.
لهستان در صورت صدور حکم دادگاه ارشد اتحادیه اروپا علیه این کشور، به پرداخت جریمه های سنگین مالی محکوم می شود.
طی دو سال اخیر قانون بازنشستگی در سیستم قضایی لهستان و کاهش سن بازنشستگی قضات از ۷۰ به ۶۵ سال به اجرا گذاشته شده که این تصمیم بر وضعیت ۲۷ قاضی از ۷۳ قاضی دیوان عالی لهستان تاثیر گذاشته است.
همچنین مردم لهستان پیشتر در اعتراض به اصلاحات قضایی و قانونی شدن طرحی که به دولت امکان می دهد رئیس بعدی دیوان عالی این کشور را انتخاب کند، در سراسر لهستان تظاهرات کردند.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا لهستان آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا لهستان آلمان اتحادیه اروپا لهستان آلمان دادگاه قانون اساسی آلمان دیوان دادگستری کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!

رفتارهای غیراخلاقی و هنجارشکنانه برخی اهالی فوتبال به جایی رسیده که باید خواستار برخورد قاطع و ریشه کن کننده ارکان قضایی فدراسیون بود.

سرویس ورزش مشرق- فوتبال کشورمان دچار یک وضعیت آشفته و نامتقارن فرهنگی شده که هر روز نیز ابعاد جدیدی از آن منتشر و رویت می شود. در این دوره لیگ نیز شاهد پدیده ای نامتعارف و هنجارشکن توسط برخی بازیکنان و مربیان هستیم که با حرکات و اقدامات فیزیکی خود، واکنش های غیراخلاقی را به هواداران یا رقبای خود دارند. اگرچه این ماجرا در گذشته و به صورت نادر و معدودی دیده می شد اما اکنون به روندی تبدیل شده که هر هفته به نمایش گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید: جشن بزرگ دلالان فوتبال ایران در راه است! از قزوینی ها یاد بگیرید! استقلال در خطر/ به داد این تیم و هوادارانش برسید!

اگرچه ارکان قضایی فدراسیون به این ماجراها ورود کرده و محرومیت و جرایمی را آغاز کرده اند اما انتظار بر اقدامی قاطع تر و فوری تر است. در عمده مواردی که در فصل جاری دیده می شود، بایستی با جرایم سنگین تر و حتی محرومیت های سنگین تر، ریشه این ناهنجاری ها خشیکده شود تا شاهد تداوم آن نباشیم. البته، می بایست باشگاه ها نیز مورد تنبیه قرار گیرند که ابتدایی ترین موارد و آموزش های اخلاقی و رفتاری را مورد غفلت و فراموشی قرار داده اند. یکی از اصلی ترین متهمان این اتفاقات، باشگاه هایی هستند که همگی عنوان فرهنگی را یدک می کشند اما دریغ از یک اقدام درست و اصولی.

فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی آن بایستی بدانند که اغماض و کوتاهی در این موارد، آثار مخرب و ویرانگری را در پی خواهد داشت که آینده اخلاقی و سلامت این رشته را تهدید می کند. در نتیجه باید اقدامات قاطع و بازدارنده را در پیش بگیرند تا ریشه این وضعیت برای همیشه خشکانده شود.

دیگر خبرها

  • هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!