Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:


سید محمد خاتمی، رئیس دولت های اصلاحات و جزو سران فتنه و البته چهره شهره شده به آقای «تکرار می کنم» انتخابات های مجلس دهم و ریاست جمهوری سال 96 که بسیاری هنوز منتظر پاسخگویی او هستند، ظاهرا قصد کرده تا از سکوت خبری حدودا طولانی مدت اخیر بیرون بیاید. خاتمی که چند روز پیش هم در پاسخ به ادعای عجیب عیسی کلانتری پیرامون نظر موافق امام(ره) درباره آوازخوانی زنان، با تکذیب خود علائمی از حضور نشان داده بود، این بار و با انتشار یک پیام ویدئویی و البته به صورت چهره خیرخواه و طلبکارانه اعلام حضور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باید این راه هم اشاره کرد که شرایط جریان اصلاحات به هیچ وجه خوب نبوده و جدای از انگشت اتهام مردم به سمت سران این جریان و خصوصا شخص خاتمی به دلیل فرد پیشنهاد دهنده رای به اعضای فراکسیون امید، روحانی و اعضای شورای شهر تهران، اصلاح طلبان با شکست سنگینی در انتخابات دوم اسفند مواجه شدند و این روزها در بین احزاب مخلف این جریان، اختلافات شدیدی به وجود آمده است. تا آنجا که حتی عده ای نظیر کرباسچی، نه تنها خاتمی را به عنوان رهبر این جریان رد می کنند بلکه حتی از امکان حذف او هم سخن به میان آورده اند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات خاتمی را خواهید خواند:

*فاصله طبقاتی در کشور افزایش یافته و درآمدهای دولت کاهش و هزینه‌ها افزایش یافته است. ضمن اینکه یکی از مصیبت‌های ما در چند دهه اخیر این بوده که طبقه متوسط روز به روز کوچک‌تر و ضعیف‌تر شده و ما این طبقه را که باید موتور محرکه جامعه باشد را به سمت طبقات ضعیف‌تر و محروم‌تر پرتاب کرده‌ایم.

*وقتی من از آشتی ملی گفتم، استقبالی از آن ایده نشد و حتی برخی نسبت به آن اعتراض هم داشتند. اما خدا می‌داند که من تنها از سر خیرخواهی آن موضوع را مطرح کردم. من نه نگاهی به قدرت دارم و نه سر سوزنی دلم برای قدرت تنگ شده و تنها نگران مردم و جامعه دولت و نظام هستم.

*امروز هم می‌گویم باید از فضای ایجاد شده بعد از کرونا برای ایجاد و گسترش همبستگی ملی در کشور استفاده کرد. باید بخش‌های مختلف جامعه در کنار هم قرار بگیرند و دولت هم اولویت خود را حمایت از مشاغل کوچک‌تر قرار دهد تا بتوانیم در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

*ما نمی‌توانیم مشکلات را منکر شویم، حتی اگر ما منکر شویم، این مشکلات وجود دارند و مردم ما از وضعیت کنونی ناراضی هستند. این نارضایتی به بی‌اعتمادی منجر می‌شود و بی اعتمادی به ناامیدی می‌انجامد. در ادامه این ناامیدی خدایی نکرده به تدریج ممکن است حرکات خشونت آمیز از سوی ناراضیان مشاهده شود و در مقابل هم احتمالا ممکن است حکومت با خشونت پاسخ این اقدامات را بدهد و ما در یک سیکل خشونتی قرار گیریم که بازگشت آن به شدیدتر شدن این سیکل خشونت آمیز در جامعه می‌انجامد.

*راه حل این است که اگر هر بخشی از نظام، دولت، حکومت یا مردم و جامعه جایی اشتباه کرده‌اند این اشتباه خود را بپذیرند و به آن اعتراف کنند و سعی کنند مشکلات را حل کنند تا پیش از زمانی که دیر نشده دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سید محمد خاتمی سران فتنه انتخابات صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون خاتمی در دولت اصلاحات درگذشت

به گزارش  خبرآنلاین زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات و دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب امروز پس از طی دوره ای بیماری درگذشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888410

دیگر خبرها

  • محمد صدر: لایحه حجاب، بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • محمد صدر: لایحه حجاب بانک‌ها را هم ورشکسته می‌کند
  • جامعه نخبگان کار و تولید به کمک مردمی سازی اقتصاد بیایند
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • شک داریم که نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد
  • سید محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه حجاب باشد/ برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند/ این لایحه بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد /برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند /این لایحه بانک ها را ورشکسته می کند
  • معاون خاتمی در دولت اصلاحات درگذشت