Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از پاریس، این مساله در حالی مطرح شد که اتحادیه اروپا در تلاش است توافق تجاری جدیدی را با انگلیس به مذاکره گذارد.

اتحادیه اروپا نگران است که انگلیس پس از خروج از این اتحادیه برای افزایش توان رقابت پذیری خود درصدد زیرپاگذاشتن معیارهای زیست محیطی و کاری باشد.

به گفته یک دیپلمات فرانسوی، ورود هلند کشور طرفدار تجارت آزاد به این مساله نشان از گرایش تفکر اروپا به لزوم محافظت از صنعت و مشاغل داخلی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکردهای تجاری چین و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز به شکل دهی مجدد نگرش اروپا به تجارت آزاد کمک کرده است.

وزیران  تجارت فرانسه و هلند در پیشنهاد مشترکی که برای ۲۵ عضو دیگر اتحادیه اروپا فرستاده شد، از کمیسیون اروپا خواستند برای افزایش تعرفه ها بر شرکای تجاری که به تعهدات خود پایبند نیستند، آمادگی داشته باشند.

در این سند پیشنهادی آمده است: بااستفاده از ابزارهای سیاست تجاری می توان اهرم فشار مضاعفی برای اجرای معیاری زیست محیطی و کاری فراهم کرد. اتحادیه اروپا باید کاهش تعرفه ها را در صورت لزوم به اجرای موثر تجارت و مفاد توسعه پایدار پیوند دهد و درصورت نقض این مفاد، مایل به اقدام باشد.  

کمیسیون اروپا که مدیریت سیاست تجاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا را برعهده دارد، هنوز به این پیشنهاد مشترک پاسخی رسمی نداده است. فرانسه و هلند خواستار به روز شدن توافق های تجاری موجود هستند.

در این اسناد از کمیسیون اروپا خواسته شده است کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به طور معمول تری از تاثیر توافق های تجاری بر صنایع داخلی و مشاغل در اروپا مطلع کند.

همچنین در این اسناد تائید شده است که تعهد به توافق آب و هوایی پاریس باید پیش نیازی برای هر توافق تجاری باشد.

فرانسه از دیرباز طرفدار موضع حمایت‌گرایانه از تجارت بوده است.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در اجلاس اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ گفت که جذب سرمایه خارجی نباید به منزله قرار دادن اروپا درمعرض اختلال جهانی شدن باشد. وی همچنین به اتحادیه اروپا درخصوص ساده لوحی در تجارت جهانی هشدار داد.

به گفته مقام های فرانسوی، بیماری کووید – ۱۹ خطر مضاعف تکیه بیشتر بر رقبایی چون چین برای تجهیزات حیاتی را نمایان کرد و به نگرانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچون هلند و کشورهای اسکاندیناوی موسوم به نوردیک که حامی تجارت آزاد نامحدود هستند، دامن زد.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گفت: کشورهایی که تا چند ماه پیش این دستورالعمل را کاملا فرانسوی می دیدند، اکنون تغییر موضع می دهند و زنگ خطر در اروپا به صدا درآمده است.

برچسب‌ها هلند فرانسه اتحادیه اروپا تجارت كميسيون اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هلند فرانسه اتحادیه اروپا تجارت كميسيون اروپا هلند فرانسه اتحادیه اروپا تجارت كميسيون اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت‌نمایی حکیمانه

رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و سیاسیون سه ضلع حکمرانی در غرب سرمایه‌داری هستند، هر سه ضلع این روزها فریاد می‌زنند جهان به سمتی در حرکت است که به نفع آن‌ها نیست.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت:

۱- عملیات «وعده صادق» یک قدرت‌نمایی حکیمانه بود. این قدرت‌نمایی حکیمانه می‌تواند پایه‌گذار یک گفتمان جدید برای تحکیم صلح جهانی باشد. آمریکا و رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی قدرت بازدارندگی خود را آسیب‌پذیر دیدند. همین آسیب‌پذیری در عملیات وعده صادق به‌گونه‌ای شد که جهانیان متوجه شدند چنین بازدارندگی یک توهم است.

لذا نه در جهان اسلام بلکه در کل جهان، آزادگان و کسانی که از جنگ نفرت دارند به نمایش باشکوه قدرت‌نمایی ملت ایران ایستادند و ظهور چنین قدرتی که به اجرای عدالت در جهان می‌اندیشد را تحسین کردند.

به تعبیر رهبری معظم انقلاب، «عملیات وعده صادق اثبات قدرت ایران در چشم جهان بود و نیروهای مسلح چهره خوبی را از اقتدار ایران به‌عنوان یک قدرت جهانی به نمایش گذاشتند.»

درحالی‌که رزمندگان اسلام مشغول خشاب‌گذاری موشکی و پهپادی هستند ودرحالی‌که مردم از هیجان پاسخ خیبری رزمندگان اسلام به وجد آمده‌اند باز بلندگوهایی در داخل، پرچم مذاکره تودرتو و بی‌حاصل با آمریکا را به بهانه این پیروزی بالا برده‌اند. آن‌ها از راهبرد تکرار جنایات جنگی آمریکا و بدعهدی یا بی‌خبر هستند یا خود را به بی‌خبری می‌زنند! درهرصورت آن‌ها در زمین دشمن بازی می‌کنند. می‌گویند اکنون زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است، موشک‌های دیپلماتیکی که در برجام از کار افتاد.

۲- قدرت‌های شیطانی جهان و در رأس آن آمریکا، دولت‌ها و ملت‌ها را با تئوری «ترس و تصمیم» اداره می‌کنند. آن‌ها حتی هم‌پیمانان خود را با این تئوری به زنجیر کشیده‌اند.

رژیم صهیونیستی پس از نبرد ۱۹۴۵ و ۱۹۶۸ با همین تئوری اعراب را به زنجیر کشیده و اجازه نداده است آن‌ها به‌ویژه پس از جنگ ۶ روزه یک تیر به سرزمین‌های اشغالی شلیک کنند.

شکل‌گیری جبهه مقاومت به‌ویژه پس از جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و درگیری‌های پینگ‌پنگی حماس و جهاد اسلامی در درون سرزمین‌های اشغالی و از همه مهم‌تر عملیات محیرالعقول طوفان‌الاقصی گذر از آستانه ترس بود.

این رویکرد، کارکرد تئوری «ترس و تصمیم» را به باد داد و رژیم صهیونیستی را بیش از ۱۹۰ روز در غزه، زمین‌گیر کرده است. مردم غزه ترس را ترسانده‌اند و تصمیم جدی به مقاومت تا آخرین نفر و تا آخرین نفس گرفته‌اند همین نفس صهیونیست‌ها را به شماره انداخته است.

عملیات حکیمانه «وعده صادق» نشان داد دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند نان سلطه‌طلبی خود را در تنور تئوری «ترس و تصمیم» بپزند.

ترس یک بن‌بست روانی است هر کس در دام آن بیفتد گام اول و گام آخر شکست را هم‌زمان تجربه می‌کند. اکنون رژیم صهیونیستی در این دام افتاده است. جنگ در غزه را ادامه دهد یا شرایط حماس برای آتش‌بس را بپذیرد، شکست‌خورده است.

همین معادله در برابر ضربه ایران برقرار است. رژیم صهیونیستی پاسخ عملیات وعده صادق را بدهد یا ندهد، در تله تئوری «ترس و تصمیم» دست‌وپا می‌زند.

۳- آمریکا در عمر ۲۵۰ ساله همواره با جهان درون و برون خود در جنگ بوده است. فقط ۲۱ سال صلح را تجربه کرده است. هیچ‌کدام از رؤسای جمهور آمریکا را نمی‌توان یافت که به‌طور کامل رئیس‌جمهور دوران صلح باشد.

فیلسوفان سیاسی و اندیشکده‌های سیاسی آمریکا یک روز باید به این سؤال پاسخ دهند نقطه پایان این جنگ‌ها کجاست؟ اگر آن‌ها جنگ را متوقف نکنند کسانی در جهان هستند که برای صلح بجنگند و نقطه پایانی بر خونریزی‌ها، قتل‌عام‌ها، جنایات جنگی و کشتار جنگی بگذارند.

۴- رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و سیاسیون سه ضلع حکمرانی در غرب سرمایه‌داری هستند، هر سه ضلع این روزها فریاد می‌زنند جهان به سمتی در حرکت است که به نفع آن‌ها نیست. این فهم به لحاظ آینده‌پژوهی و آینده‌نگری وجود دارد که چرخ زمان به نفع آن‌ها نمی‌چرخد.

درحالی‌که فقر در برخی ایالت‌های آمریکا و جهان سرمایه‌داری به‌گونه‌ای است که صدای شهرداران از کارتن‌خواب‌ها در حاشیه شهرها درآمده است که نمی‌توانند صبح به صبح فضولات آن‌ها را از خیابان‌ها جمع کنند، مجلس نمایندگان آمریکا یک کمک ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل و یک کمک ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را به تصویب رساند!

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • قدرت‌نمایی حکیمانه
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد