Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: به منظور کمک به کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا دو هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در اختیار این کسب و کارها قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری آنا ، سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: متأسفانه صدمات ناشی از همه گیری ویروس کرونا تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نامطلوبی را به دنبال داشته است و اکثر هنرمندان کشور فاقد درآمد ثابت و امنیت شغلی هستند و وضعیت موجود، موجب بیکاری و مشکلات معیشتی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر بسته‌های حمایتی برای رفع نیازهای اعضا در این شرایط بحرانی تدوین و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد و طی این مدت رایزنی‌های متعددی با نهادهای مسئول انجام شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت‌های معاون اول رئیس جمهوری بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال معاف شدند.

وی افزود: طی هماهنگی با عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برای جبران ضرر و زیان کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ دو هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی صندوق اعتباری هنر به فعالان فرهنگی و هنری این حوزه پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: صندوق اعتباری هنر تمام توان خود را برای حمایت از هنرمندان آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به کار خواهد گرفت.

وی در پایان تأکید کرد: چگونگی پرداخت این تسهیلات پس از تدوین شیوه نامه اجرایی متعاقباً اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، همچنین روز گذشته جلسه‌ای با ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت مدیره و مشاوران صنفی صندوق اعتباری هنر در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و تأثیرات و ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارهای فرهنگی هنری کشور بررسی و مقرر شد ۳۵ هزار هنرمند از پرداخت حق بیمه خود در سه ماه ابتدای سال جاری معاف شوند. تخصیص این اعتبار بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد توسعه کارآفرینی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر مدیرعامل صندوق اعتباری هنر کسب و کارهای فرهنگی شیوع ویروس میلیارد ریال آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من؛ عضویت هنرمندانِ دارای معلولیت در صندوق اعتباری هنر نشان از عدالت فرهنگی در وزارت فرهنگ دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد مقیمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در ویراستی از اهدای هنر کارت به سه هنرمند توان‌خواه اصفهانی خبر داد و نوشت:

《عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من

نگاه متوازن به همه موضوعات فرهنگی و هنری

توزیع عادلانه امکانات بین همه هنرمندان از همه اقشار.عضویت هنرمندانِ دارای #معلولیت در #صندوق_اعتباری_هنر نشان از #عدالت_فرهنگی در وزارت فرهنگ دارد.

پ ن؛ اصفهان، اهدای نمادین"هنر کارت"به سه هنرمندِ توانخواه》

کد خبر 746030

دیگر خبرها

  • عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من است
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور