Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@08:42:45 GMT

۱۷ معدن در زمینه تولید سنگ های تزئینی فعالیت می کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۵۴۰۰

۱۷ معدن در زمینه تولید سنگ های تزئینی فعالیت می کنند

سجاد رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سه دهه گذشته بیش از چهار میلیون تن سنگ از استان راهی کشورهای خارجی می‌شد به طوری که در سال ۸۱ سه هزار تن سنگ بارگیری و ۵۰۰ تن صادرات به مرزهای خارج کشور انجام می‌شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با سرمایه گذاری‌های جدید دستگاه‌های برش سنگ در دهه گذشته از خام فروشی به فرآوری و فروش سنگ‌های تزئینی قدم برداشته شد به طوری که با ظرفیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار متر مربع سنگ‌های تزئیی و خام در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون یکی از واحدهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری سنگ‌هایی به ضخامت یک تا ۱۰ میل تولید می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: دستگاه ۱۵۰ میلیون تومانی ایرانی آقای بالی پور که دستگاه ۱۲ میلیارد تومانی خارجی را دور زده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۷ معدن فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که سالانه ۸۲ هزار تن سنگ استخراج می‌کند که پس از فرآوری ۷۴۰ مترمربع سنگ تزئینی تولید می‌شود.

کد خبر 4922208

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد معدن ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین ایلام شهرکرد گرگان ماه مبارك رمضان زلزله مواسات بیرجند کمک به نیازمندان جهش تولید چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گفت: امسال برای تحقق شعار سال تامین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت‌های اجرایی صمت است.
رحمتی با تاکید بر افزایش ۱۲ درصدی تولید محصولات صنعتی مهم در مجموع گفت: چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر با تولید ۱۳۴هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد ۶ درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی ۲۵ درصد رشد داشته است.
فضل الله رحمتی افزود: این استان با تولید نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع چادر مشکی ۱۹ درصد رشد داشته است.
وی همچنین با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید نخ پلی استر و ۸ درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است.
رحمتی گفت: با افزایش ۲۷ درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم ۹۲ درصد رشد داشته است.
مدیرکل صمت استان همچنین به تولد دوباره ۱۶ واحد صنعتی و معدنی راکد در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: با احیا این واحد‌های صنعتی ۳۷۵ شغل ایجاد شده است. رحمتی گفت: این طرح‌های احیاء شده در زمینه انواع پارچه پلی استر و پنبه، سیم و کابل مسی، ژنراتور، کنستانتره پروتئینی سویا، انواع کمد و قفسه فلزی، سوله و اسکلت، انواع شمش فولادی، ادوات کشاورزی، خمیر مایه، سنگ لاشه، تیرچه بلوک، بسته بندی خشکبار و خمیر مایه است.

دیگر خبرها

  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • افتخاری دیگر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
  • تولید مستند پُرتره در چهارمحال و بختیاری
  • تولید مستند «پُرتره جهانبخش زمانی» در چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری فرد مدعی نفوذ در دستگاه قضایی چهارمحال و بختیاری
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست