Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@04:25:22 GMT

تقاضای نفت تا انتهای ماه می از عرضه آن بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۵۶۹۰

تقاضای نفت تا انتهای ماه می از عرضه آن بیشتر می‌شود

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، جفری کوری، رئیس بخش کالا در بانک گلدمن ساکس، گفت: تقاضای نفت تا انتهای این ماه می‌تواند به اندازه کافی رشد کرده و از عرضه آن بیشتر شود.

او اشاره کرد: بخش بزرگی از این رویداد به علت کاهش تولید نفت از سوی همه تولیدکنندگان بزرگ است.

کوری اضافه کرد: هرچند حدود ۱.۲ میلیارد بشکه نفت در انبارهای نفت جهان وجود دارد و پیش از اینکه قیمت‌ها بخواهند رشد کنند لازم است این ذخایر مصرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در سه مرحله انجام خواهد شد.

در مرحله اول نفت ذخیره شده روی نفتکش‌های جهان که ذخیره آن هزینه بالایی را برای تاجران به همراه آورده است باید به مصرف برسد. این منطقی به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان و تاجران برای حذف هزینه‌های بالای این نفتکش‌ها اولین هدف خود را خلاص شدن از شر این ذخایر قرار دهند. طبق پیش‌بینی کوری، این اتفاق در سه ماهه سوم امسال رخ خواهد داد. حجم ذخایر نفتی‌ای که از روی این نفتکش‌های حذف خواهد شد برابر با ۴۵۰ میلیون بشکه خواهد بود.

کوری می‌گوید: در ۳ ماهه چهارم امسال ذخایر نفت انبارهای خشکی هم شروع به کاهش خواهند و تا ۴۰۰ میلیون بشکه از آنها کم خواهد شد.

رئیس بخش کالای بانک گلدمن معتقد است: افزایش قیمت نفت فعلاً اتفاق نخواهد افتاد. در صورتی که قیمت نفت برنت به بالای ۳۰ دلار برود، این باعث خواهد شد که تولیدکنندگان به افزایش تولید تشویق شوند و افزایش تولید مجدداً قیمت‌ها را پیاان بیاورد.

کوری اشاره کرد که تقاضای نفت در اواسط آوریل ۳۰ میلیون بشکه در روز نسبت به قبل از بحران کرونا سقوط کرد و حالا ۱۹ میلیون بشکه در روز کمتر از سطح قبل از بحران کرونا است. احتمالاً در ماه‌های ژوئن و جولای تقاضای نفت ۱۲ میلیون بشکه در روز کمتر از سطح قبل از کرونا می‌شود و در در ماه آگوست تنها ۵-۶ میلیون بشکه در روز کمتر از سطح قبلی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نفت خام گلدمن ساکس تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: «کوریِ گزینشی» غرب در قبال خاورمیانه نامحدود است

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که امتناع همکاران غربی در شورای امنیت از ممانعت از تشدید تنش در خاورمیانه نشان دهنده بی‌پروایی و «کوریِ انتخابی» آنها است.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در کانال تلگرامی خود نوشت: بار دیگر به این نتیجه رسیدیم که تمسخر و بی‌احتیاطی همکاران غربی ما و کوری گزینشی آنها حد و مرزی ندارد و اکنون حتی به یاد نمی‌آورند که با حمایت نکردنشان از پیش‌نویس بیانیه شورای امنیت در محکومیت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران و انتشار رسانه‌ای آن از منع تشدید تنش خودداری کرده‌اند.

وی افزود: همانطور که در مورد آغاز دفاع نظامی ما در اوکراین بود، تاریخ برای آنها فقط با حمله تلافی جویانه ایران شروع می شود و اسرائیلی‌ها به شکلی قابل پیش‌بینی شرایط را تشدید می‌کنند.

این دیپلمات خاطرنشان کرد: «اسرائیلی‌ها همانطور که از آنها انتظار می‌رود، به شیوه خاص خود پیش می‌روند: اسرائیل قربانی است و بقیه مقصرند. واضح است که این دقیقاً همان سناریویی است که با تاکتیک‌های غربی‌ها و حامیان آنها انجام می‌دهند.

پولیانسکی تاکید کرد که باند فرانکو ساکسون نتانیاهو اکنون شروع به بی‌ثبات کردن منطقه می‌کند و ایران را مسؤول همه گناهان می‌داند. ما قبلاً همه اینها را در جایی دیده‌ایم، نه؟

پیش از این، آمریکا و انگلیس از بحث درباره پیش‌نویس بیانیه پیشنهادی روسیه به شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حمله به کنسولگری ایران در دمشق خودداری کردند.

در عین حال واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، پس از نشست شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل گفت که از هیچ سندی که شورا در رابطه با حمله ایران تهیه خواهد کرد، اطلاعی ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • ریزش ۴۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس در انتهای معاملات سه‌شنبه
  • گفت و شنود/ مگه کوری؟!
  • مقام روسی: کوری انتخابی غرب عامل تشدید تنش است
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت افت کرد
  • «فراموشی» به دنبال مسائل اخلاقی‌ست/ توجه به مساله عرضه و تقاضای فیلم
  • تقاضای جهانی فولاد دستخوش تغییر شد
  • مسکو: «کوریِ گزینشی» غرب در قبال خاورمیانه نامحدود است
  • افت رشد تقاضای جهانی طلای سیاه