Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@06:30:37 GMT

یک لایحه و تصمیمی بزرگ/ فروش تهران متوقف می‌شود؟ (فیلم)

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۶۰۳۸

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عصرایران- زینب کریمی؛ تهران 15 هزار نفری‌ آغامحمدخان، حدود 4 کیلومترمربع مساحت داشت. سال 1300 مساحتش 30 کیلومترمربع شد و ناگهان در دهه 50 تا 500 کیلومترمربع کش آمد و حالا نزدیک به سال 1400، مساحت730 کیلومترمربعی دارد و در نقطه نقطه‌اش جمعیت ساکن است.جمعیتی که به جز نیازهای اولیه، حمل و نقل آسان و بی‌دغدغه هم می‌خواهد، هوای پاکیزه و فضای سبز و امنیت و آرامش هم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تا سال 1350 بودجه شهرداری‌ها را دولت پرداخت می کرد تا رفاه شهروندان فراهم شود. اما بعد از سال 63 که قرار شد شهرداری‌ها خودکفا باشند اوضاع تغییر کرد. تهران آرام آرام فروخته شد تا خرجش را د رآورد. شاید هم شبیه به غول بی شاخ و دمی شد که هر روز فربه‌تر می‌شد و برای اینکه گرسنه نماند باید اعضای بدن خودش را می‌خورد.


در تهران بدون اینکه برای ساکنان شهر فضای سبز کافی تعریف شود زمین‌های بایر و حتی فضاهای سبز جایش را برج‌ها و پاساژ‌ها داده. فروش تراکم بیش از حد مجاز، کوچه‌های باریک را میزبان ساختمان‌های چند طبقه کرده و حالا بیش از 300 ساختمان بالای 12 طبقه در معابر 6 تا 12 متری تهران داریم که با پرداخت پول به اصطلاح جریمه ساخته شده. باغ‌هایی که ساخت‌و‌ساز در آن غیرقانونی بود هم در ازای پرداخت پول یا همان جریمه به برج‌های عظیم تبدیل شد.


اما با تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهرداری، درآمد عوارض و جرائم حاصل از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده و بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به حساب شهرداری واریز می‌شود. همچنین10 درصد از درآمد نیروی انتظامی از محل تعرفه، صدور و تمدید گذرنامه و گواهینامه رانندگی و عوارض خودروهای با عمر بیش از ۲۰ سال به استثنای خودروهای گازسوز از دیگر درآمدهای پایدار شهرداری است که با اعمال تغییر در نرخ عوارض نوسازی خانه های بزرگ و لوکس، بودجه قابل توجه وپایداری برای اداره شهر تامین می‌شود.
گفته می‌شود این لایحه باعث توسعه متوازن شهرها و روستاها و رشد امکانات در مناطق محروم می‌شود. در تهران هم به نظر می‌رسد شهرفروشی را کمتر کند اما این احتمال هم وجود دارد که دولت مجبور شود با افزایش هزینه عوارض و تعرفه‌هایی که مردم می‌پردازند این درآمد تامین کند.

__________________________

بیشتر بدانید:

عضو شورای شهر: مردم باید پرداخت هزینه‌‌های زندگی در تهران را بپذیرند آخوندی: به زور نمی‌توان به مردم خدمات ارائه داد/ تهران جنگل ساختمانی است/هیچ کس به هیچ کس پاسخگو نیست لینک کوتاه: asriran.com/0033La

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تهران شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه‌های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره‌برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنا بر این گزارش، با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسایل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

در این راستا خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته دست‌اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6086059

دیگر خبرها

  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان بوشهر
  • عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳ + تمامی هزینه‌های خروج از کشور
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران
  • خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال ۱۴۰۳