Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@00:11:16 GMT

دو نمایش از کرمان به جشنواره «جایزه بزرگ سرو» راه یافتند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۶۱۹۲

دو نمایش از کرمان به جشنواره «جایزه بزرگ سرو» راه یافتند

مسئول واحدهنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلا می استان کرمان از راهیابی نمایش «آن سه نفر » و «شلشاک» به مرحله نهایی جشنواره جایزه بزرگ «سرو» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، بابک دقیقی اعلام کرد:  نمایش «آن سه نفر» به کارگردانی علی صمصامی و نویسندگی پژمان شاهوردی و نمایش خیابانی «شلشاک» به نویسندگی و کارگردانی پدرام شیخ مظفری از تولیدات حمایت شده توسط واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان به مرحله نهایی جشنواره جایزه بزرگ «سرو» راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

 



مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: ۲۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره جایزه بزرگ«سرو» ارسال شده که از این تعداد ۵۴ اثر نمایشی به مرحله نهایی راه یافتند که در بین آنها دو اثر نمایشی از تولیدات  حمایت شده توسط واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان نیز به چشم می خورد.

 



وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره جایزه بزرگ «سرو» در خرداد ماه سال جاری خاطر نشان کرد: این جشنواره توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد روایت فتح با هدف تجلیل از آثار نمایشی که در طی سال گذشته اجرای عمومی داشته اند برگزار می شود.
 

 



جوایز مسابقه کتابخوانی شهسوار اهدا شد



مسئول حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان هم از اهدای جوایز برندگان مسابقه کتابخوانی شهسوار همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.
 

 


محمدرضا شفیعی گفت: مسابقه کتابخوانی با محوریت رمان شهسوار به قلم مهرداد بهزادی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان و با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال و جنوب استان، بنیاد شهید و تبلیغات اسلامی استان کرمان در اسفندماه سال گذشته کلید خورد و با برگزاری آزمون در آخرین روز از هفته هنرانقلاب اسلامی به کار خود پایان داد.
 


وی اظهار داشت: اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان این برنامه با حضور مسئولان نهادهای فرهنگی و مشارکت کننده برنامه ریزی شده بود که با توجه به شرایط و فضای موجود به دلیل شیوع کرونا، از برگزاری مراسم صرف نظر شد.
 

 

 


شفیعی در پایان تصریح کرد: همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) جوایز 38 نفر از برندگان مسابقه کتابخوانی شهسوار اهدا شد.


 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره جایزه سرو حوزه هنری کرمان دفاع مقدس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان نمایشی حوزه هنری انقلاب جشنواره جایزه بزرگ مسابقه کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روزهای تمرین را پشت سرمی‌گذارد.

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و... همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهرهای مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است. همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ۱۰ جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 6087516 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری